Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback

wojtekk, 12 lat temu
Silnik 1.4 VTI 95KM 70kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 II Hatchback 1.4 VTI 95KM 70kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Najbardziej zaskoczyło mnie pozytywnie wnętrze w połączeniu z przednią szybą Zenith!
4,0
Całokształt
Fajny samochód z dobrym silnikiem (kooperacja z BMW) z dobrym i miękkim zawieszeniem oraz super wnętrzem - szybą Zenith
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, bardzo elastyczny i oszczędny w zużyciu paliwa. Do 130 km/h ok.3,5 tyś obr/min. głośność silnika zadowalająca. Powyżej 4 tyś obr/min. silnik nieco głośniejszy, ale jazda powyżej 140 km/h przy tej wielkości samochodu to już "dużo"
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok dźwigni (w porównaniu z moim poprzednim Citroenem Xsarą Picasso 1.6 HDI 90) dużo krótszy skok lewarka. Na zimnym silniku (i samej SB) mało precyzyjnie "wchodzi" bieg 1-szy. Po rozgrzaniu skrzynia pracuje już zupełnie "lekko"
5,0
Układ jezdny
Komfort jazdy porównywalny z samochodami o większych rozstawach osi. Ciche i miękkie zawieszenie, chociaż (jak w moim poprzednim Picasso) nieco bardziej czuje się boczne przechyły nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność przez przednią szybę. dobra widoczność do tyłu. Nieco utrudniona widoczność dla kierowcy patrzącego w prawo na skrzyżowaniu przez szeroki słupek środkowy nadwozia, za drzwiami przednimi po prawej stronie. Super przyciemniane szyby tylne - boczne drzwi oraz tylna (w zakupionej przez mnie wersji Exclusive) Doskonała jasność wnętrza (zwłaszcza z przodu) dzięki szybie panoramicznej Zenith
5,0
Ergonomia
Dla osób średniego wzrostu (ja mam 179 cm) bardzo wygodne fotele przednie (oparcia zdecydowanie wygodniejsze od mojego poprzedniego Citroena Xsara Picasso. Lekki "mankamet" to niezbyt mocne "trzymanie" siedzisk foteli przednich przy szybszym pokonywaniu zakrętów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza. Równie szybkie jego chłodzenie klimatyzacją AC/AUTO automatyczną. Jedyna "niedogodność", to jazda bezpośrednio "pod Słońce", konieczność używania okularów przeciwsłonecznych i skierowania nawiewu klimatyzacji raczej bezpośrednio na szybę czołową.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, zwłaszcza na miejscu pasażera ciekawie rozwiązane "cofnięcie" deski rozdzielczej - "do przodu", co powoduje zwiększenie ilości miejsca na nogi dla pasażera siedzącego na fotelu nawet sporo przysuniętym do przodu.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone wnętrze, zarówno z przodu jak i z tyłu nadwozia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Elastyczny i jak na benzynowy silniki niedużo zużywający paliwa silnik 1.4 VIT 16V 95 KM. Nie jest to wprawdzie moje poprzednie 1.6 HDI, ale miłe zaskoczenie z niedużym zużyciem benzyny godne jest pochwały (jeżdżę "lekką nogą")
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba ok, zwłaszcza że mam w tej cenie nie tylko ABS, automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby x 4 lusterka składane i podgrzewane, ale również ASR, ESP i czujniki parkowania z tyłu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do przejechanych 2000 km nie stwierdziłem żadnych usterek ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 II Hatchback