Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback

Maciek, 6 lat temu
Silnik 1.4 VTI 95KM 70kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C3 II Hatchback 1.4 VTI 95KM 70kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto fajne dla 1 - 2 osób. Dużo miejsca z przodu i dość wygodne fotele w tej klasie. Dobre na codzienne dojazdy do pracy. Z instalacją LPG średni koszt 100km to około 16 zł. Skrzynia MAP nie jest płynna. Do niej trzeba się przyzwyczaić. Po około 2 - 3 miesiącach już tak nie denerwuje. UWAGA. Trzeba mieć dobrze utrzymane auto. Ewentualne niedociągnięcia w silniku (gubienie zapłonu, mocy) powodują uszkodzenia siłowników sprzęgła. Panoramiczna szyba bardzo fajna, ale koniecznie ubezpieczać szyby przy polisie OC. Koszt szyby to około 1200zł. Niestety kamień na autostradzie i mamy trochę kasy w plecy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłby być trochę mocniejszy, ale przy tej masie rozpędza samochód dość szybko. Trochę traci przy prędkościach powyżej 100km/h, ale pracuje dobrze.
3,0
Skrzynia biegów
MAP nie jest płynna. Do niej trzeba się przyzwyczaić. Po około 2 - 3 miesiącach już tak nie denerwuje. UWAGA. Trzeba mieć dobrze utrzymane auto. Ewentualne niedociągnięcia w silniku (gubienie zapłonu, mocy) powodują uszkodzenia siłowników sprzęgła. Dobrze serwisować auto, a skrzynia będzie służyć tak długo, jak zwykły manual. Ewentualną naprawę siłowników (wymianę), można zmienić na zamontowanie zwykłego drążka zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Jak na auto tej klasy, to prowadzi się dobrze. Nie buja, nie puka, nie stuka.
5,0
Karoseria
Do tej pory bez problemów. Mimo paru zarysowań nic się z karoserią nie dzieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Panoramiczna przednia szyba jest genialna. Zwłaszcza do jazdy po mieście. Można podjechać pod same światła, a i tak będziemy widzieć sygnalizator. Odrobinę przeszkadza zagłówek na siedzeniu pasażera przy wyglądaniu do tyłu w prawo, ale nie zdarza się to często. Duże lusterka dają dobrą widoczność przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Nieco ciężko było mi się przyzwyczaić do sterowania radiem pod prawą ręką na kierownicy. Bardzo dobrze zlokalizowany tempomat i reszta funkcji. Łatwa obsługa klimatyzacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja na auto trochę za słabo sobie radzi przy temperaturach około 20-22 stopnie (dla mnie za mało, ale lubię mieć zimno w samochodzie. W wyższych temperaturach działa dobrze. Szyby w zimie nie parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przodzie miejsca jest jak dużym aucie klasy kompakt. (Zdecydowanie więcej niż w focusie, czy golfie). Z tyłu mało miejsca na nogi, ale ja z tyłu nie jeżdżę. Auto wysokie. Można wsiadać w kapeluszu i dalej będzie miejsce na głowę. Nie trzeba się zginać.
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej. Auto hałasuje powyżej 3500 obr/min. Przy normalnej jeździe jest cicho. Wersja 82KM jest zdecydowanie cichsza. Głośną pracę powoduje też jazda na LPG. Jest głośniej niż na benzynie, ale nie przeszkadza. Radio słychać nawet na bardzo małym ustawieniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NA dojazdy do pracy auto super. Tanie w zakupie i utrzymaniu. Mało pali, o ile ktoś wie jak jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
NA dojazdy do pracy auto super. Tanie w zakupie i utrzymaniu. Mało pali, o ile ktoś wie jak jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic się nie zdarzyło, nic nie urwało i nic nie pukało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularnie serwisować (nie w ASO, tam nigdy). Sprawdzać układ zapłonowy co 15tys. km., a auto posłuży długo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 II Hatchback