Szukaj

Lista ocen Citroen C5 III (184) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 103 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~JA C5 X7 III
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
I tu jest dziwnie, nie poprawnie. Nawet żona się zorientowała że coś jest nie tak, że może źle coś robi. Chodzi mianowicie on reakcję skrzyni na szybkie wciśnięcie pedału gazu ze startu od "zera". Po szybkim wciśnięciu gazu skrzynia jakby głupiałą i nie wiedziała co ma robić. jest ułamek sekundy (odczuwalny ułamek) kiedy skrzynia załaczy ten pierwszy bieg a silnik dostanie info że mamy ruszyć energicznie. Jeżeli już ruszymy po tym...
4,0
~Pioter W.
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
W moim egzemplarzu mam skrzynię automatyczną Aisin Warner AF40-6 (inaczej TF-80SC), stosowaną także w Alfach Romeo, Fiatach czy Oplach. Dzięki niej silnik nie jest zbytnio obciążony, nie ma koła dwumasowego (koszt wymiany odpada) a 6 przełożeń wystarcza aż nadto żeby spokojnie podróżować tym autem. Fakt, że automat może być droższy w naprawie podczas awarii nie powinien zrazić potencjalnego kupującego, ale tu kłania się błędne podejście samego...
4,0
~ludojad
Citroen C5 III
Crosstourer 2.2 HDi 204KM 150kW
Jest super do spokojniej jazdy. Jedyną wadę jaką w niej widzę to jest to o czym wspominał Zachar. Jak wdepniesz do dechy to skrzynia jak by dostaje szoku, że ktoś Citroen'em chce tak szaleć i mamy chwilę zastanowienia. Trochę lepiej jest w trybie sport. Można ponoć zminimalizować ten efekt przez zrobienie adaptacji, ale nie znam szczegółów. Przy tym silniku odradzam chip tuning. 450Nm to maksymalna wartość momentu dla tej skrzyni i przy...
3,0
~thudy
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Skrzynia charakteryzuje się powolną pracą i średnią kulturą pracy. W dobie skrzyń dwusprzęgłowych ta powinna odejść już na emeryturę. Niestety niezawodność tych skrzyń również nie jest na najwyższym poziomie. Zalecenia producenta co do braku konieczności wymiany oleju w skrzyni diametralnie skraca jej żywotność. Przy zakupie używanego samochodu ze skrzynią BVA6 należy zwrócić uwagę na poszarpywanie przy zmianie biegu między 2 a 3 oraz...
5,0
~totalControl
Citroen C5 III
Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Na jazdę testową dostałem diesla 2.0 i byłem negatywnie zaskoczony - ciężka, wymagała siły do wrzucania 2-ki... i to mi trochę psuło całą radość z zakupu, ale stwierdziłem, że rzecz do przyzwyczajenia. To był już taki pierwszy minus przed odbiorem auta... Ale... gdy odebrałem już swoje, w benzynie - kolejna radość... skrzynia delikatna, biegu wchodzą jak w masło. No i wiadomo - na 1, 2, 3 biegu potwór - rrrrryk silnika pobudza tę drugą twarz...
3,0
~Doom
Citroen C5 III
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
W tej kwestii jest po prostu dobrze, ale do celującej oceny trochę brakuje. Biegi wchodzą płynnie i bez większego oporu czy zgrzytów. Nie ma problemów również z tzw. szukaniem biegu, natomiast zauważyłem że w C5 przypadłością jest że skrzynie lubią "gwizdać" i zauważalne to jest przy hamowaniu silnikiem. Dodatkowy mały minus to brak 6 biegu, gdzie przy tej klasie auta i silniku aż się prosi, przez co przy wyższych prędkościach generowany jest...
4,0
~Michał
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Przed zakupem obawiałem się 4-ro biegowego automatu, ale da się z nim żyć. Przełożenia dobrane dość dobrze, jeżdżąc do ok 110-120 km/h hałas nie dokucza, za to przy wyprzedzaniu potrafi zawyć (kickdown potrafi zrzucić 2 biegi w dół), biegi zmienia płynnie. Zimna (temperatury w okolicach 0 stopni) przez pierwszych kilka minut nie załącza lock-upa, więc jest trochę głośniej, po paru kilometrach rozgrzewa się na tyle, że lock-up się załącza i...
4,0
~arkadius44
Citroen C5 III
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Skrzynia biegów bardzo dobra, płynnie zmienia biegi. Przy delikatnym traktowaniu gazu ospała, nawet bardzo ale jak sie nieco mocniej wciśnie pedał, staje się bardzo dynamiczna, szybko redukuje biegi. Nadal jednak przy np. trudnym parkowaniu musze posiłkowac się wyświetlaczem, bez tego trudno mi wyczuś co jest "wbite". Jest tryb "sport", który nieco zmienia charakterystykę skrzyni ale nie tak, jakbym tego oczekiwał.
5,0
~Avenger
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Do tego auta tylko automat. Biegi zmieniają się błyskawicznie i cichutko, a zmiany można zauważyć jak wdepniemy \"gaz do dechy\". Przy mocno wciśniętym pedale gazu, bardzo szybko następuje redukcja o 2 biegi i auto wyrywa do przodu nawet z pełnym bagażnikiem. Kultura pracy skrzyni jest jej wielkim atutem, dodatkowo mamy tryb Sport i Manual więc jest się czym bawić a zmiany trybu naprawdę zmieniają charakterystykę pracy przekładni.
3,0
~miq21
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Nie jest idealnie ale też nie ma tragedii. Trochę długie skoki i biegi wchodzą troszkę topornie (takie mam odczucie po przesiadce w auta koncernu VAG). Trzeba też się trochę przyzwyczaić do sprzęgła. Wchodzi ?głęboko? z wyczuwalnym oporem. Przy częstej zmianie biegów jeżdżąc w mieście noga może się zmęczyć ale ja jak pisałem jeżdżę głownie poza miastem więc mi to nie przeszkadza jakoś bardzo.
Citroen C5 III