Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia I (146) - Ergonomia

Na liście zabraknie 231 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Wiarygodny Użytkownik
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Zdarza się przypadkowo włączyć wycieraczki - za blisko kierownicy. Chybiony pomysł umieszczenia klaksonu na szczycie wajchy przełącznika świateł. Zbędny luksus elektrycznego sterowania lusterkiem kierowcy - wystarczy mechaniczne (prawe owszem). B.wygodne sterowanie radiem z kierownicy! Za mały schowek pasażera (na rękawiczki!), za płytkie boczne kieszenie drzwiowe, przednie oparcia trochę zbyt odchylone u góry do tyłu, u dołu z kolei wsiadając...
5,0
~moroaman
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Wszystko pod ręką, nie trzeba się wychylać, żeby sięgnąć czegokolwiek. Dla nowych użytkowników problemem może być słynne umiejscowienie klaksonu (w dźwigience kierunkowskazów). Ja już dawno się przyzwyczaiłem, ale moja dziewczyna za każdym (dosłownie razem) jak włącza długie światła to trąbi...ale to umiejscowienie ma jedną małą zaletę - żaden pasażer nie będzie wpychał rąk i trąbił na światłach - bo niekiedy pasażerowie strasznie się wkurzają...
5,0
~Mirek
Citroen Xantia I
Kombi 2.0 i 121KM 89kW
Wszystko jest pod ręką, wszędzie jest wygodnie. Bagażnik ma niski próg załadunku, regularne kształty, siedzenia składaja się tworząc płaską podłogę, a po odkręceniu siedziska (tylko 2 śruby), i położeniu przedniego fotela, można w srodku wozić dechy 0,6x2,5 m - np. złożne szafy. Mały schowek, ale kieszenie w drzwiach i oparciach są ok. Zegary i kokpit bardzo czytelne i nie odrywają oczu od jezdni. Kierownica regulowana gór-dół, elektryczne...
3,0
~Studziński
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Elementy obsługi źle - schowany pod kierownicą włącznik klimatyzacji, suwaki (zamiast pokręteł) do regulacji nawiewu, klakson w kierunkowskazie, hamulec ręczny schowany pod podłokietnikiem, zupełnie bezmyślnie umieszczone przyciski tylnych szyb. Z drugiej strony - dość dużo miejsca, fotele z nadmuchiwanym podparciem bocznym, lędźwiowym i krzyżowym, bardzo wygodny (najwygodniejszy, jaki miałem) podłokietnik, bagażnik z dużym otworem...
5,0
~TRG42
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Prosto prosto... nawet klima automat prosta jak cep... ale skuteczna. radio sterowane z kiery też fajna rzecz! i znowu napiszę odnośnie skody dla czego ktoś się tak podnieca skodą superb... że ma taki wilki próg w bagażniku co nie można nic ciężkiego łatwo wyciągnąć czy może to kombi na pokaz...? jakoś X ma bagażnik większy o 7 L i to się chwali ! mondeo nowe na nogi ma mniej miejsca a niby taki byk... no na szerokość ma 5cm więcej... ale...
5,0
~Lenny_White
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Pod względem ergonomii moim zdaniem jest doskonale. Nawet kierowca który nie jeździł wcześniej samochodami Citroen, po kilku minutach wie gdzie co jest, co nie jest takie oczywiste w samochodach innych producentów. Materiały zastosowane do wykończenia są bardzo wysokiej jakości i nawet po kilkunastu latach nie wykazują oznak zużycia oczywiście pod warunkiem, że właściciel nie traktuje auta jak woła roboczego.
4,0
~Maveriq
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Ogólnie fajnie, dźwignie dostatecznie blisko kierownicy, a jednocześnie na tyle daleko, że nie przeszkadzają. Kierownica bardzo wygodna dla kierowcy używającego obu rąk do używania jej. Drążek zmiany biegów mógłby być nieco bliżej, ale nie ma tu tragedii. Jest za to jeśli chodzi o sterowanie nawiewem i klimatyzacją... jak ja nie cierpę suwaków, dużo wygodniejsze w obsłudze byłyby przyciski lub gałki.
4,0
~Pierwszy użytkownik
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
ogólnie wszystko pod ręką i bez udziwnień (poza ręcznym hamulcem działającym na przód), regulacja wysokości kierownicy i fotela, regulacja podparcia lędźwiowego dla kierowcy. trochę brakuje poręcznych schowków i profili (np. okrągłego wycięcia w kieszeni bocznej drzwi na kubek). Wymiana żarówek dowolnych świateł - praktycznie bezproblemowa.
4,0
~miroslaw998
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Auto zakwalifikowane do klasy D i dobrze.Doświadczenia i tym samym możliwość porównania z innymi autami udowadnia że Xantia,naturalnie znajdująca się w rękach kogoś kto potrafi zadbać o nią a wręcz do pasjonaty motoryzacji odwdzięczy się stukrotnie.Jadąc nawet po naszych dziurawych ulicach odniesie się wrażenie podróży niczym po autostradzie.
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia I
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,5
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~zubizar@interia.pl
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Jak dla mnie naprawdę bardzo dobra ergonomia. Wszystko jest pod ręką, nie trzeba niczego szukać. Fotel kierowcy regulowany dodatkowo góra/dół, regulacja lędźwi, fotel pasażera z tzw. \"kołyską\". Klapka na dłuższe przedmioty pod podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy. Jednym słowem dużo więcej niż oferowała Vectra z podobnego rocznika.
Citroen Xantia I