Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

Dl, 8 lat temu
Silnik 1.6 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Logan I MCV 1.6 MPI 84KM 62kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto za niewielką cenę. W rodzinie jest od nowości(2007), ja go odziedziczyłem jako pierwszy samochód. Jeżdżę od 4 miesięcy, do tej pory(od nowości) nie psuło się prawie nic, autko wymagało tylko książkowych wymian elementów eksploatacyjnych. Przez te moje 4 miesiące jazdy czyszczenia wymagał zawór biegu jałowego bodajże - zdarzało się, że po wciśnięciu sprzęgła bądź na luzie obroty skakały nagle do 2tys.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie w jeździe po mieście poniżej 2600 obrotów, ma wówczas jako taką dynamikę. Chcąc wyprzedzić Passaty na światłach możemy liczyć na wyższe obroty, gdzie po wejściu na powyżej 3500 obrotów nasz rumuński bolid rozpędza się naprawdę przyzwoicie, zawstydzając wielu golfistów.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka jest dość krótka, właściwie to nie opłaca się zdejmować nogi ze sprzęgła, lecz dramatu nie ma - jeździłem na skrzyniach z krótszą jedynką. Niestety nie jest precyzyjna, a biegi potrafią wchodzić z wyraźnym oporem. Nie wiem na ile to spowodowane jest przez sposób twardej eksploatacji przez poprzedniego użytkownika, a na ile przez mierną skrzynię.
5,0
Układ jezdny
Jest naprawdę dobrze - bardzo dobra amortyzacja, zakręty pokonuje się świetnie - naprawdę czuć to auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąskie słupki i duże lusterka robią swoje. 5 gwiazdek to za mało - widoczność jest rewelacyjna.
4,0
Ergonomia
Niestety ciężko chodzące pokrętła nie są za wygodne, tak samo jak prawie niewidoczne oznaczenia na pokrętle regulacji świateł. Niezbyt ergonomicznie rozwiązano też kwestię małej ilości schowków na telefon na przykład.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się szybko, klima chłodzi w miarę, ale podczas upałów niestety nie jest idealnie - wychłodzenie zajmuje wówczas sporo czasu, a z 3 biegu dmuchawy nie można schodzić. Dmuchawa jest ogólnie głośna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest świetnie - każdy ma dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Do póki się nie przekroczy 3k obrotów to jest super. Później zaczynamy się czuć jak w maszynowni ruskiego czołgu. No, trochę przesadziłem, ale nie jest wtedy najlepiej. Podczas jazdy autostradą szum jest wszechobecny, niestety. Zarówno ten spod maski, jak i szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety pali dość dużo, jednak jak się nie będzie przekraczać 2600-3000 obrotów za dużo i nie będzie się ścigać z lokalnymi amatorami niemieckiej motoryzacji, to można zejść poniżej katalogowego spalania w mieście. Poza spalaniem utrzymanie jest bardzo tanie - auto się praktycznie nie psuje, wszystkie części są niedrogie, koszt serwisowania też nie należy do wysokich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj chyba nie trzeba komentować - za taką cenę mamy auto, kto?e się nie psuje, dobrze jeździ, dużo zabierze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Logan I MCV