Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

r29, 12 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto mimo iż ma już swoje lata, jest po prostu po włosku piękne. Posiada obszerne i wygodne wnętrze z jednym z największych bagażników w klasie (400 l). Silnik trwały, oszczędny i dynamiczny; zawieszenie po 100 tys.km nie stuka, nie dzwoni, nie trzeszczy. Żadnej rdzy, łuszczenia się lakieru, trzeszczenia plastików, napraw, usterek i akcji serwisowych. 10 sek do \"setki\", Vmax 200km/h, spalanie w granicach 5,5 l ON/100 - czy można chcieć więcej? Mimo to zdecydowano o zakończeniu produkcji w 2013, bo zakładany poziom sprzedaży nie został osiągnięty. Pytam zatem: co z tym Bravo? Poległ w starciu ze stereotypami i kryzysem? Nie wiem... Wiem natomiast, że na 100% kupiłbym jego następcę, bo to jeden z najlepszych i (jak widać) najbardziej niedocenianych samochodów w Europie i jednocześnie najlepszy samochód jaki miałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Porównując z kulturą pracy dzisiejszych silników diesla, 1.9 Multijet 8V to traktor. Ale jak się weźmie pod uwagę trwałość, to nie ma leszcza - trzyma się jak stary volkswagenowski TDI, od którego (nawiasem mówiąc) MJ jest o wiele cichszy. I jeszcze jedno - nie ma tu filtra cząstek stałych, czyli koszmaru dzisiejszych fanów diesla... 120 KM w zupełności wystarczy, by rozbujać auto do \"setki\" w 10 sek. i do 200 km/h (na niemieckiej autostradzie oczywiście :) ) bez pomocy wiatru w plecy. Wyznawcy turbodziury najwyraźniej za mało jeżdżą, albo za dużo czytają marketingowych bredni - turbina mówi \"siiiissss\" od 1700 obr., więc wystarczy by zedrzeć opony przy starcie, wciągnąć auto żwawo pod górę, czy wyprzedzić TIR-a na krótkim odcinku. Chodzi po mieście legenda poparta (podobno) testami na hamowni, że ten silnik wcale nie ma 120 KM, tylko prawie 130, a te 120 było na papierze, by lepiej sprzedawała się wersja 150KM, ale ja tam nikogo za rękę nie złapałem :) Zimą zero problemów z odpalaniem (rekord to -21 st.C)
4,0
Skrzynia biegów
Jest \"gumowata\" jak w Grande Punto. Zimą, póki silnik się nie rozgrzeje wrzucanie \"jedynki\" nie jest łatwe i może irytować, bo przypomina mieszanie wajchą Poloneza Caro. No i na trasie brakuje szóstego biegu... Bardzo...
5,0
Układ jezdny
Nie pływa, nie buja, nie nurkuje. Podwójne wspomaganie \"city\" może na początku szokować (kierownica chodzi tak lekko, że człowiek się zastanawia, czy jest czymś połączona z kołami), ale po osiągnięciu odpowiedniej prędkości \"twardnieje\" i jest super. Szerokie opony i niski profil (225/45) ładnie wyglądają, ale na polskich drogach nie zdaje to egzaminu, za to jak się już wyjedzie na kawał ładnego asfaltu...
Komfort
4,0
Widoczność
Klikam \"dobrze\", bo o ile z przodu jest ok, to tył jest dramatyczny... Bez czujników parkowania lepiej nie wyjeżdżać z salonu.
4,0
Ergonomia
W sumie zamiast 4 powinienem dać 4+, ale nie ma takiej opcji. A czysta piątka się nie należy z uwagi na idiotyczne usytuowanie guzików świateł przeciwmgielnych na konsoli od strony pasażera. Kto ma decydować o włączeniu/wyłączeniu oświetlenia? Pilot? I jeszcze podłokietnik - ja nie narzekam, bo wysoki jestem (czytaj: mam fotel odsunięty do tyłu), ale ktoś o wzroście ok. 170 cm nie dosięgnie do niego łokciem. Super jest natomiast włączanie świateł dziennych \"na stałe\": wsiadam, przekręcam kluczyk w stacyjce i światła już się świecą. Już zapomniałem, ze jest w PL taki obowiązek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna, ale skuteczna i latem, i zimą. Natomiast ogrzewanie to masakra. Zimą można zamarznąć w drodze do pracy. Potrafiłem dojechać na miejsce, a z nawiewów leciało nadal zimne powietrze. Poprzedni samochód (Xsara, też diesel) nagrzewał się zanim zdążyłem go odśnieżyć... Nie wiem o co chodzi, moze to taka nowa świecka tradycja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - re-we-lac-ja! Szerzej niż w Golfie, fotele w wersji sport są twardawe, ale bardzo wygodne. Z tyłu siedzi się głęboko, a z racji linii bocznej idącej ostro w górę okna są małe, co optycznie zmniejsza tylną przestrzeń. Ale to złudzenie - zdarzyło mi się jechać kilka razy z tyłu za kierowcą mojego wzrostu i nie czułem dyskomfortu. Oczywiście, daleko mu do Mondeo, ale miejsca z tyłu jest mniej więcej tyle co w Alfie 159.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag. Silnik słychać na postoju oraz powyżej 130 km/h. Co prawda pod pewnym kątem podmuchu wiatru słychać świst przypominający niedomknięte okno, ale nie mogę znaleźć prawidłowości, świst-ninja - pojawia się i znika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i to (poza silnikiem i wyglądem) jest coś co mi się najbardziej w tym aucie podoba. Najniższe spalanie to... 3,9 l./100km. Niedowiarkom mogę przysłać fotkę, bo sam w to nie wierzyłem. Wynik osiągnięty na A4 między Gliwicami a Wrocławiem wiosną tego roku, przy średniej prędkości 80km/h. Spalanie max to oczywiście zima - 8.0 Ceny przeglądów nie zabijają. Ale uwaga! Wszystko zależy od ASO. Znam takie jedno, do którego nie wjechałbym nawet po żarówkę. Natomiast to z którym mam do czynienia (nie będę wymieniał nazwy, żeby nikt mi nie zarzucił, że jestem panem od marketingu) zaskakuje mnie na plus za każdym razem. Teraz quiz: Ile kosztuje robocizna przy wymianie kompletnego rozrządu w dieslu 1.9 (pasek, rolki, napinacze, pompa wody itd.): a) 782 zł? b) 1199 zł? c) 289 zł? Prawidłowa odpowiedź: c. Dla niedowiarków mam skan...
5,0
Stosunek jakość/cena
Dowolne auto w tej klasie z podobnie skonfigurowanym wyposażeniem kosztuje przynajmniej 15-20% więcej. Dla mnie wybór jest oczywistą oczywistością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mówią \"Fix It Again Tony\". Widocznie mój egzemplarz Tony już fixnął ;) Wadliwa kostka elektryczna spowodowała spalenie się kilku żarówek w ciągu trzech miesięcy. Wymieniona na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem: - akumulator (po ponad trzech latach porządnej eksploatacji miał prawo się skończyć) - końcówki drążków kierowniczych (jak w przypadku akumulatora) - klocki hamulcowe - linkę hamulca ręcznego Innymi słowy to auto się NIGDY nie zepsuło! Zużywają się elementy, ale nie psują. Widział ktoś kiedyś w Polsce oryginalne włoskie zawieszenie po 100 tys. km? Zapraszam :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d