Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

ZWIERZAK, 12 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość mocny / chyba trwały - bo nie jest oszczędzany / elastyczny i oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : J.W. 2 razy malowana tylna klapa - jak do tej pory...
Przeniesienie napędu : Skrzynia zdechła przy 97 tys ( naprawiona na gwarancji )
Układ hamulcowy : Hamulce w tym aucie są za słabe - wystarczają może do 1.4 pojemności silnika i osiągów
1,0
Całokształt
Z uwagi na cenę pojazdu i wkur...ce szczegóły - wystawiam dwóję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Te 97 tys zjeżdżone po drogach POLSKI, NIEMIEC, SZWAJCARII I HISZPANII. Elastyczność + moc + spalanie naprawdę OK. Samochód rozpędza się do ok 220 km / h. Naprawdę można przyjemnie się nim poruszać. Spalanie średnie to 7,5 l - nie jeżdżę oszczędnie...
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zaczęła sprawiać problemy w zimie 2010. W serwisie wtedy otrzymałem odp, że zamarzają linki itp. Podczas podróży i pobytu w Hiszpanii miesiąc temu szkrzynię trafił szlag. Czyli zamiast biegu nr 1 wchodziła 3, zamiast 3 wchodziła 5 itd. Wymiana linek w serwisie spowodowała powrót do normalności. Niemniej jednak wydaje mi się to grubą przesadą w samochodzie za 70 tys ( ten wariant wyposażenia ) Do tej pory jeździłem Corollą i dwoma Primerami P11 - przebiegi odpowiednio 250 tys i 415 tys - i nic się nie działo... Wiem, że takich aut już nie ma i być może nie będzie, ale Fiatem jeździł już też nie będę - i również nie polecam. To kolejne auto na literę F, które nie działa prawidłowo i wszystkie ironiczne powiedzonka na ten temat są prawdziwe. Włosi robią dobre buty, pizzę i jeszcze parę innych drobiazgów. Samochody i motocykle ( DUCATI / APRILIA ) - NIE !!!
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie OK. Nic nie bije po przejechaniu 97 tys, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Tutaj +
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu kiepska i boki ( taka tendencja w \"dzisiejszych\" pojazdach ) bezpieczeństwo - szerokie słupki.
3,0
Ergonomia
Ergonomia prawie OK. Prawie bo gniazdo zapalniczki jest w popieprzonym miejscu i niektórymi akcesoriami jest problem np. nawigacja samochodowa ( trzeba dopasować wtyczkę )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca 183 cm i pasażer z przodu mają się dobrze. Pasażer o podobnych parametrach z tyłu nie będzie się czuł dobrze przy równoczesnym zadowoleniu kierowcy. Kierowca musi się wsunąć nieco do przodu, aby ten z tyłu miał w miarę wygodnie...
4,0
Wyciszenie
Jest cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już pisałem 7,5 l jak dla mnie. Słyszałem, że można zejść do 5l, ale trzeba mieć lżejszego buta. Ceny przeglądów gwarancyjnych są na rynkowym poziomie poniżej 1000 PLN.
1,0
Stosunek jakość/cena
Źle - bo nawet za 20 tys nowy samochód ma działać, a nie odwiedzać serwis co kilka dni / tygodni.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi / szczegóły - to one budują opinię ogólną. A więc zaczynamy : 1) Pierwsza rzecz i wg mnie absurdalna. Samochód po 6 miesiącach miał odpryski na tylnej klapie ( prawy i lewy dolny róg - miejsce \"styku\" z tylnym zderzakiem ). Odprysk się powiększał i zaczął korodować. W samochodzie kolegi identyczna przypadłość. Więcej - w serwisie dowiedziałem się, że 90% Bravo tak ma. Tak ma i koniec. Panowie wzięli auto na tydzień pomalowali po to, abym po kolejnych 3 miesiącach przyjechał na kolejne malowanie. Tym razem klapa została ( podobno ) przykręcona mocniej do dachu :) i tylny zderzak zabezpieczono taśmą klejącą. Otrzymałem również kolejne debilne wytłumaczenie, że podczas jazdy wiatr dociska klapę do zderzaka i to dlatego... 2) Zima - 5C - skręcasz w prawo trzymasz dzwignię kierunkowskazu, skręcasz w lewo - to samo. PO prostu na mrozie wyskakuje automat i już :) Nie wierzycie - popytajcie innych właścicieli tego modelu. 3) Spryskiwacz przedniej szyby. Spryskujemy przednią szybę i jak tylko wycieraczka zacznie pracować mamy również brudne boczne szyby. Po prostu rynienki są za płytkie. Można zawsze dokupić owiewki na boczne szyby. 4) Lewarek zmiany biegów ( skórzany ) był skórzany do ok 80 tys. Teraz skóra zeszła... 5) Radioodtwarzacz - działa jak kierunkowskazy, czyli odtwarzacz CS raz działa raz nie. Nie wiem za skurczybyka dlaczego. Serwis też tego nie wie. NIe będę jeździł z dziurą w desce rozdzielczej. Znowu kompromis - nie słucham płyt, ale przegrywam na pendrive i za pomocą BLUE&ME odtwarzam format mp3. 6) Układ hamulcowy - do dupy. Tarcze hamulcowe zamontowane do silnika o tej mocy nie wystarczają, aby skutecznie wyhamować ten pojazd. Grzeją się momentalnie - padaka !
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1) 87 tys - utrata mocy / max możliwa prędkość 130 km/h - w GANINEXIE nie stwierdzono co jest powodem - potrzebowali kilku dni na ekspertyzę. Pan Henio z domowego warsztatu - wymienił filtr powietrza, wyjął i przeczyścił przepływomierz i auto wróciło do normy. 2) Skrzynia biegów - 97 tys. brak biegów. Serwis GANINEX KATOWICE - omijajcie szerokim łukiem. Nie wymieniono filtra powietrza po 30 tys, Wymieniono filtr paliwa na tani zamiennik 34PLN zamiast oryginału 350 PLN ( na fakturze 350 PLN ) Ten serwis to dramat !

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d