Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

TLP, 6 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
3,0
Całokształt
Auto to typowy przeciętniak segmentu kompaktów. Nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym na tle konkurencji, ale ma jeden podstawowy atut: niskie koszty eksploatacji w połączeniu z dość łatwą możliwością trafienia na krajowy, zadbany i nie zajeżdżony egzemplarz w atrakcyjnej na tle konkurencji cenie. Przestronne nadwozie i dobre wyposażenie w połączeniu z niską usterkowością powodują, że minusy auta schodzą na dalszy plan. Krótko mówiąc, to auto to po prostu rozsądny wybór. U mnie auto funkcjonowało jako drugie w rodzinie i w ciągu prawie 3-leniej eksploatacji byłem z niego naprawdę zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to jeden z większych atutów auta. Choć przy niskich obrotach jest ospały, więc należy się przyzwyczaić do częstych redukcji jeśli chcemy by auto "jechało". Przy zbyt niskich obrotach auto wpada w turbo dziurę i zaczyna jechać dopiero ok. 2500 obrotów. Brak DPF-a w tej wersji to również niewątpliwie atut pod kątem potencjalnych kosztów napraw.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest przeciętna. Mało precyzyjna z tendencją do małego haczenia. Ze względu na niską elastyczność silnika trzeba często do niej sięgać co nie jest olbrzymią przyjemnością. Piątka ma dość długie przełożenie. W trasie da się odczuć brak 6 biegu. Przy wyższych prędkościach robi się głośno.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie również przeciętne, na nierównościach, garbach słychać jak pracuje. Wszystko jest OK dopóki nie chcemy pojeździć nieco szybciej. Niby zawieszenie jest dość sztywne, ale w szybko pokonywanych zakrętach wyraźny jest brak dobrego czucia auta. Powoduje to że ściągasz nogę z gazu bo zaufanie do auta spada. Do miasta wystarczy.
4,0
Karoseria
O gustach się nie rozmawia, ale jak dla mnie to ogólnie ładny samochód. Linia nadwozia z wyraźnymi krągłościami nie zestarzała się i auto może się podobać. Zabezpieczenie antykorozyjne OK, nigdzie nie widać rdzy mimo kilku małych obić na drzwiach. Karoseria nieźle spasowana. Reasumując ocena raczej na plus.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność na boki jest OK. Gorzej z tylną szybą, jest dość mała. Czujniki parkowania mile widziane, choć te fabryczne słabo zdają egzamin. Przy cofaniu na ciasnym miejscu parkingowym ograniczonym z każdej strony słupami wciąż coś "pika" i nie wiadomo z której strony. Widoczność w lusterkach OK, szeroki zakres ustawienia.
4,0
Ergonomia
Kokpit dopasowany stylistycznie do linii nadwozia również w wyraźnych krągłościach. Wnętrze może się podobać i jak na Fiata materiały użyte we wnętrzu są naprawdę OK. Wszystko jest pod ręką i obsługa raczej nie należy do trudnych. Schowek główny jest nieco mały i głęboko umieszczony. Brakuje jeszcze jakiegoś mniejszego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji wyposażonej w automatyczną klimatyzację miałem trochę problemy z uzyskaniem właściwej temperatury. Zmiana nastawień o 0,5 stopnia powodowała czasami, że w aucie zaczynało robić się za ciepło. Zmniejszenie o 0,5 stopnia, że za zimno. Trudne do wyczucia. Poza tym wentylacja i ogrzewanie bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadwozie to niewątpliwy + auta. Miejsca z przodu jest sporo, zarówno na szerokość jak i nad głową. Fotele dość wygodne choć ciężko o idealne ustawienie zagłówka. Tylna kanapa również ok. Może nieco zbyt pionowe oparcie, ale miejsca na nogi wystarczy. Bagażnik jeden z największych w tej klasie, szkoda tylko, że jest ograniczony wysokim progiem załadunku i ma dość wąski "wlot". Stanowi to problem przy większych przedmiotach jak wózek dla dziecka itp. Reasumując przestronne auto jak na ten segment. Dla rodziny 2+1 wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma. Silnik klekocze charakterystycznie dla diesli starszej generacji. Przy wyższych prędkościach brak 6-cio biegowej skrzyni da się odczuć również w hałasie. Czasami do kabiny docierają jakieś odgłosy z zawieszenia. Generalnie przeciętne wyciszenie. Auto nadaje się bardziej do miasta niż na trasę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na rozsądnym poziomie, choć do nowoczesnych diesli mu trochę brakuje. Ceny elementów eksploatacyjnych jedne z najniższych na rynku (za komplet klocków przód i tył zapłaciłem 200zł). To w połączeniu z niską usterkowością powoduje, iż Fiat bije konkurencję w tej kategorii na głowę. Plus za brak DPF-a.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za tą cenę nie jesteśmy w stanie kupić nic konkurencyjnego godnego uwagi. Jeśli ktoś szuka kompakta z dieslem z polskiego rynku z rozsądnym przebiegiem i ceną to jest to idealna propozycja. W miarę łatwo znaleźć taki egzemplarz. Niemiecka, Japońska a nawet francuska konkurencja jest co najmniej 10.000zł droższa w tym samym roczniku i ma zazwyczaj jakieś 100.000km więcej na liczniku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki w zasadzie się nie pojawiły. Raz zaświeciła się kontrolka oleju ale po chwili zgasła. To wszystko co kojarzę. Reszta wizyt u mechanika ograniczała się do wymiany elementów eksploatacyjnych: olej, filtry i inne płyny. Jedna wymiana klocków przód tył. To w zasadzie wszystko podczas 2,5 letniej przygody z autem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego podczas 2,5 letniej eksploatacji się nie wydarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d