Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

kawonzsuetam, 5 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie jak samochód usportowiony.
4,0
Całokształt
Dobry samochód dla doświadczonych kierowców, absolutnie nie polecam na pierwszy samochód. Turbo-dziura nie ułatwia poruszania się w jakichkolwiek warunkach i należy o niej pamiętać zwłaszcza w mieście i podczas wyprzedzania. Parkowanie jest utrudnione ze względu na niezbyt dobrą widoczność i duży promień skrętu. Po nabraniu wprawy i przyzwyczajeniu można docenić zadowalającą dynamikę układu napędowego i rewelacyjne prowadzenie, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo, do których przyczynia się zaskakująco niska masa pojazdu (1280 kg), jak na jego spory rozmiar.
Wrażenia
4,0
Silnik
Akceptowalna moc i moment obrotowy, spora turbo dziura (jednak, co ciekawe, nie jest go łatwo zdławić na pierwszym biegu), głośna praca, dzięki niskiemu spalaniu wszystkie te wady zostają przebaczone.
4,0
Skrzynia biegów
Wyczuwalny opór na lewarku podczas zmiany przełożeń, można by uznać nawet za szarpnięcie. Bez problemów z precyzją zmiany przełożeń, długi skok lewarka. Przełożenia długie, w połączeniu z akceptowalną mocą silnika pozwala szybko ruszyć ze świateł, a na trasie utrzymywać niskie spalanie (100 km/h, 5-ty bieg - 1800 obr./min)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie można byłoby uznać za lekko sportowe- nie należy się spodziewać kanapy lub tyłkowozu! Precyzja prowadzenia świetna, układ kierowniczy bezpośredni (da się niektóre małe ronda przejechać bez odrywania rąk od kierownicy!). Łatwo wyczuwalne podłoże, po którym się jedzie, jednocześnie doskonale pokonuje większe nierówności bez utraty stabilności, czy dźwięków sugerujących uszkodzenia (chyba ma dość spory skok zawieszenia). Minusem jest duży promień skrętu znacząco utrudniający parkowanie.
3,0
Karoseria
Brak rdzy, chociaż powłoka lakiernicza wydaje się należeć do tych delikatniejszych. Przez kształt karoserii, pewną obłość i skośnie poprowadzone boczne szyby ciężko jest mi wyczuć właściwe rozmiary samochodu podczas parkowania, choć może to być wyłącznie mój problem.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki rewelacji nie ma. Potężnej szerokości słupek "A". Co ciekawe na widoczność do tyłu nie ma co narzekać, zarówno lusterko centralne jak i boczne prawidłowo spełniają swoje zadanie
4,0
Ergonomia
Szeroki zakres regulacji wszystkiego (z przodu). Jestem niski więc w prawie każdym samochodzie mam do wszystkiego daleko, tutaj też. Myślę, że najwygodniej byłoby osobie o wzroście 180 cm i więcej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna. Bez problemu można utrzymać 16 stopni wewnątrz gdy na zewnątrz jest 35, ale na zimne powietrze trzeba trochę poczekać. W zimie po kilku sekundach wali gorącym powietrzem jakby chciał stopić Ci skórę na twarzy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenią bez problemu może konkurować z samochodami o segment wyżej. Na miejscu kierowcy wygodnie zasiądzie osoba o wzroście powyżej 2m, a za nią znajdzie się miejsce dla "przeciętnego" dorosłego. Bagażnik spory - zapakujesz na tydzień pięcioosobową rodzinę, pod warunkiem, że rowery będą na dachu/przyczepce.
2,0
Wyciszenie
Chciałbym żeby jakieś było. Ale nie jest tak źle jak w starszych samochodach miejskich typu renault twingo, albo opel corsa. Jest też lepiej niż w astrze G.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, części tanie, ale zawsze może być taniej. Prosta budowa samochodu i standardowe rozwiązania obniżają koszty serwisu. Uwaga: zmiana żarówek przednich świateł odbywa się bez rozbierania lampy albo czegokolwiek! (co nie jest takie oczywiste w dzisiejszych czasach)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest tańszy niż konkurencja z tych roczników a moim zdaniem jakością nie odstaje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzyły się, jednak były jednoznacznie i bezdyskusyjnie spowodowane wadliwym serwisowaniem i zaniedbaniem przez poprzedniego właściciela, np stary olej silnikowy, nie zmieniany filtr oleju i powietrza, stary płyn hamulcowy, wybite łożysko mocowania McPhersona(!), krzywa felga(!), założony za krótki pasek alternatora (!!!), przez co musiałem remontować alternator i wiele innych. Biorąc pod uwagę skalę zaniedbań auto wytrzymywało dzielnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d