Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

bravo11, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Najmocniejsza odmiana Bravo nie aspiruje do bycia hot-hatchem, ale jest dynamicznym i względnie oszczędnym pojazdem, który zyskuje przy bliższym poznaniu. Auto świetnie się starzeje i mimo 17 lat (!) od prezentacji, nadal może się podobać. Technologicznie jest to rozwinięcie Fiata Stilo, a więc konstrukcja dość przestarzała, jednakże brak technologicznych fajerwerków to prostsze i tańsze naprawy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik można uznać za trwały - w tym momencie auto ma już prawie 240 tys. km przebiegu, a jednostka napędowa dalej ma wigor, nie kopci i nie bierze oleju. 2-litrowy diesel najlepiej sprawdza się na trasie - jest zapas mocy do sprawnego wyprzedzania, a utrzymywanie wysokich prędkości przelotowych nie jest męczące dla silnika. Za to w mieście Bravo z tym silnikiem nie jest za bystre - turbina jest duża i wydajna, ale potrzebuje chwili, żeby się rozpędzić; maksymalny moment obrotowy czuć powyżej 2000 obr/min, ponadto dwa pierwsze biegi mają programowo dławiony moment aby nie uszkodzić elementów przeniesienia napędu.
3,0
Skrzynia biegów
6-stopniowy manual Fiata jest poprawny. Po przejechanym prawie ćwierć miliona kilometrów cieknie tu i tam, ale działa dalej cicho i sprawnie. Dźwignia zmiany biegów ma dość krótki skok i stawia miły opór (trochę jak w BMW). Nie trzeba szukać biegów. Przy bardzo agresywnym starcie czasem trudno wbić 2. bieg - to wada, ale może tylko mojego egzemplarza. Dziwnie dobrane przełożenia - 1. i 2. bieg bardzo krótki, kolejne dość długie - w trasie daje to fajną elastyczność, natomiast w gęstym ruchu miejskim czasem trudno wybrać właściwe przełożenie...
3,0
Układ jezdny
Wersja Sport, którą posiadam, ma nieco usztywnione zawieszenie o niższym prześwicie oraz jest wyposażona w dość szerokie, niskoprofilowe opony 225/45 R17. Uważam, że konstruktorzy znaleźli odpowiedni kompromis między komfortem a sztywnością zawieszenia. Bravo zachowuje się przewidywalnie, jednak dość niekorzystny rozkład mas oraz zastosowanie belki skrętnej z tyłu, każe mu ustępować pod tym względem dojrzalszym konstrukcjom z wielowahaczowym zawieszeniem.
4,0
Karoseria
Mój egzemplarz nie ma na razie problemów z korozją ani lakierem. Wizualnie nadal prezentuje się świetnie. Jedyne drobne wykwity korozji są w dolnej części klapy bagażnika - to standardowa przypadłość Bravo.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest obłe, więc trochę czasu potrzeba aby wyczuć jego gabaryty. Widoczność jest niezła, wiele nowszych aut ustępuje już pod tym względem Bravo; tutaj udało się znaleźć kompromis między atrakcyjnym wyglądem a odpowiednim przeszkleniem nadwozia.
2,0
Ergonomia
To pięta achillesowa tego samochodu. Schowków jest mało, a jedyny tak naprawdę funkcjonalny to ten przed pasażerem. Reszta jest strasznie nieustawna - nie ma nawet gdzie odłożyć telefonu. Obsługa komputera pokładowego i świateł przeciwmgielnych umieszczona na konsoli w bardzo nieoczywistym miejscu. Cupholdery nie nadają się do niczego - są za płytkie. Fotele są wygodne i ładnie wyglądają, ale siateczka z której są zrobione idealnie zbiera i trzyma drobne zanieczyszczenia - zmora przy odkurzaniu!! Plusy to na pewno duży bagażnik, dodatkowy nawiew dla pasażerów tylnej kanapy, klimatyzowany schowek (mógłby mieścić większą butelkę niż 0,5l) oraz czytelne i ładnie podświetlone wskaźniki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z klimatyzacją automatyczną. Obsługa jest wygodna, choć komputer, który steruje klimatyzacją dość wolno myśli i podejmuje dziwne decyzje, stąd często rezygnuję z pełnej automatyki, ustawiając nawiewy po swojemu. Wnętrze wentyluje się dość sprawnie - nie mam problemu z parującymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu podróżuje się bardzo komfortowo. Z tyłu również, pod warunkiem. że osoby z przodu mają maksymalnie około 180cm wzrostu. Przy maksymalnym odsunięciu przednich foteli z tyłu robi się mało miejsca. Ale w aucie tej klasy i gabarytów jest to normalne - więcej przestrzeni trzeba już szukać w autach segmentu D. Bagażnik jest duży, tylna kanapa składa się asymetrycznie, a jej siedziska można odchylić do przodu - wtedy uzyskujemy płaską podłogę i naprawdę dużą przestrzeń bagażową!
4,0
Wyciszenie
Wystarczające do ok. 160 km/h. Paradoksalnie duży diesel pod maską nie bardzo daje o sobie znać w czasie jazdy - hałas i i wibracje pochodzące od niego są dobrze tłumione (pod warunkiem że wszystko jest sprawne - zwłaszcza poduszka silnika od str. rozrządu!). Sporo hałasu przedostaje się natomiast z podwozia - to tutaj Fiat szukał oszczędności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew pozorom części do Fiata nie są tanie. Mam szczególnie na myśli elementy osprzętu silnika - ich ceny odpowiadają bardziej pojazdowi klasy średniej-wyższej, a naprawy wymagają dobrego specjalisty (można się posiłkować tymi od Opla lub Alfy Romeo - znają ten silnik dość dobrze). Elektronika w Bravo nie jest kapryśna, a najgorsze co może się w niej zepsuć to aktywatory klimatyzacji (konieczny demontaż deski rozdzielczej). Sporo można zaoszczędzić na naprawach zawieszenia - jest proste, trwałe i tanie w naprawach, choć trzeba uważać na korodującą belkę tylnego zawieszenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. Za auto podobnej mocy i klasy, ale bardziej uznanej marki trzeba zapłacić 5-10 tys. zł więcej. Zadbany Fiat nie będzie psuć się bardziej niż Opel, Renault czy Volkswagen, a będzie sporo tańszy w zakupie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do przyjęcia. Jak dotąd najwięcej wydałem na sprawy eksploatacyjne - hamulce, zawieszenie, rozrząd, opony, niż drobne awarie. Drobiazgi właściwie się nie psują - w moim egzemplarzu całe wyposażenie jest sprawne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna usterka, którą musiałem usunąć na cito to zawieszający się zawór EGR - auto gasło, ale dojechało do serwisu o własnych siłach.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD Multijet 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d