Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Croma II

Miko, 3 lata temu
Silnik 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Na trasie wysiadła pompa paliwa
Zawieszenie : Wybijające się wahacze i łączniki stabilizatorów
4,0
Całokształt
Sytuacja zmusiła mnie do wymiany samochodu na coś znacznie tańszego, więc kupiłem Cromę pełen obaw. Ale samochód bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Przede wszystkim posiada ogromne wnętrze, jednakże na wielkiej ilości miejsca z tyłu cierpi bagażnik. Problemem jest też brak schowków, w tym tylko jedno (!) miejsce na kubek. Jeśli chodzi o jazdę, to samochód jest miękki i bardzo komfortowy, ale mimo pierwszych wrażeń, że auto podpiera się lusterkami na zakrętach, w długiej wakacyjnej trasie w góry okazało się, że prowadzi się dość pewnie i bardzo stabilnie pokonuje szybkie zakręty. Niestety układ kierowniczy leniwy i nieprecyzyjny, ale można się przyzwyczaić. Zawieszenie do trwałych nie należy, ale na szczęście jest bardzo tanie w naprawach. Silnik głośny, ale mocny i oszczędny. Skrzynia automatyczna szybko zmienia biegi, ale trzeba w niej niestety często zmieniać olej (mimo, iż producent twierdzi inaczej), żeby odwdzięczyła się trwałością. Fotele wygodne, dobre wyciszenie wnętrza. Bardzo słabe światła.
Wrażenia
5,0
Silnik
Głośny, ale mocny. Oszczędny na trasie, ale dużo pali w mieście, za co winę ponosi skrzynia automatyczna. Nie miałem żadnego problemu z dpf, bo dużo jeżdzę w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Szybka, miękko zmienia biegi, ma długie, "oszczędnościowe" przełożenia, ale trzeba często zmieniać olej.
4,0
Układ jezdny
Miękkie, komfortowe zawieszenie. Prowadzenie na początku przeraża, bo samochód podpiera się lusterkami, ale jak się człowiek przełamie, to się okazuje całkiem sprawne na zakrętach. Zawieszenie potrafi postukać na dziurach.
Komfort
5,0
Widoczność
Zawieszenie, fotele, wyciszenie na 6
3,0
Ergonomia
Dziwnie porozrzucane przyciski, mało schowków. Duża regulacja foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie wydajne, ale bardzo długo trzeba czekać po odpaleniu na efekty, zwłaszcza zimą. Głośne nawiewy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie znam samochodu w klasie średniej, który oferowałby tyle przestrzeni. Więcej miejsca niź w Mercedesie E. Bardzo łatwe wsiadanie.
5,0
Wyciszenie
Z własnego doświadczeńia: lepiej niż Mazda 6 gh, Citroen DS4, Ford mondeo czy Mercedes GLK. Gorzej niź Passat B7.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, tanie części, niskie koszty ubezpieczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie i porządne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak poważnych awarii, nietrwałe zawieszenie. O dziwo brak problemów z elektryką. Dwa razy wyłamała się klamka w tylnich lewych drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Podczas dwóch lat tylko raz zawiodła pompa paliwa.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
131,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Croma II