Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Croma II

Borys, 6 lat temu
Silnik 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Croma II 2.4 20v Multijet 200KM 147kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mnóstwo miejsca i i przepastny bagaznik z podwójną podłogą
5,0
Całokształt
Duża wygodna kanapa na trasy siedzi sie jak na fotelu w domu do tego pasażerowie też nie mają na co narzekać plus 500 l bagażnik. Jedyny minus Blu&Me który obsługuje tylko telefon.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładna równa praca 5 cylindrowej jednostki w środku cicho jedynie słychać ładne mielenie 5 cylindrów. Z tym silnikiem spokojnie można zawstydzić na swiatłach niejeden niemiecki produkt :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nastawiona na komfort nie lubi "wyscigowej" jazdy. Zmienia przełożenia płynnie jedynie czasem czuć lekkie szarpnięcie między 3 a 4 biegiem ale podobno to norma dla tej skrzyni. Warto nadmieić iż czasami warto przejsc na tryb sekwencyjny aby wrzucic 6 ty bieg przy 90 kmh bo sam z siebie automat podaje 6 tkę około 110kmh.
5,0
Układ jezdny
Komofort komfort jeszcze raz komfort. Wybiera wszystkie nierówności wręcz idealnie i nie są one odczuwalne w żaden sposób w kabinie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widocznosc w kazdą stronę. Trzba pamiętać tylko iż Croma ma prawie 4.8m wieć jest dość długa.
5,0
Ergonomia
W zasadzie bez zarzutu jedyne do czego mogłbym miec zastzrerzenia to sterowanie komputerem pokładowym które znajduje sie po prawej stronie kierownicy tam gdzie włącznik świateł przeciwmgielnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się dośc szybko jak na diesla i szybko niweluje zaparowanie szyb oraz dość szybko robi sie w środku ciepło. Minusem jest fakt iż nawiewu nie da sie wyłączyć jednym przycisnięciem a trzeba wnetylator przełączyć na minimum żeby był w pozycji off.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca jak i na przednich jak i na tylnych fotelach. Ustawienie przednich foteli w kazdym zakresie więc każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Trzeba pamiętać iż w Cromie siedzi sie dość wysoko jak w vanie więc trzeba sie do tego przyzwyczaić.
5,0
Wyciszenie
Jest dość cicho nawet przy wiekszych prędkościach 5 cio cylindrowy silnik daje o sobie znac miłym pomrukiem. Nawet na zimnym silniku samochod nie ogłusza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pewno mniejsze niż konkurencja. Biorąc pod uwagę koszty części na poziomie Peugeot 307. Na pewno nie ma co oczekiwać iż będzie to oszczędny samochód automat plus 2.4 200 koni robią swoje ale coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za podobną cenę moża kupić innny bardziej "renomowany" pojazd który będzie starszy i będzie miał dużo większy przebieg tylko pytanie czy warto przepłacać. Jakośc wykonania jest na bardzo dobrym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko raz check engine związany z DPF ale po wykasowaniu błędu i trasie problem zniknął. Problem z samopoziomowaniem reflektorów xenonowych ale to kwestia wyczyszczenia czujników.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20v Multijet 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Croma II 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
64,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Croma II