Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

maniek, 14 lat temu
Silnik 1.4 i.e. 70KM 51kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : uno z silnikiem 1,4 na prawde jedzie, swietnie przyspiesza , mozna utrzymac stala dosc wysoko predkosc, do tego silniki te potrafia wytrzymac na prawde duze przebiegi
5,0
Całokształt
Uno to swietny wybor w swojej klasie jesli ktos dzis szuka auta do powiedzmy 5-6 tys i nie chce szrota z niemiec, a maksymalnie mlode i pewne auto , ktore nie bedzie drogie w utrzymaniu za to bedzie wygodne dynamiczne, praktyczne , przestronne - wygodne w dalszych trasach , pakowne, w miare male z zewnatrz - wygodnie w miescie, do tego jeszcze dynamiczne i oszczedne to powinien bez wahania wybrac uno ja moge polecic to auto mnie pare lat temu kosztowalo troche wiecej , ale i tak jeszcze po wykonaniu przegladu oplaceniu ubepiecznia i wymienaie materialow eksploatacyjnych zostalo mi troche kasy z tej jaka mialem przeznaczona na auto , dzis wiem ze kupujac uno dokonalem wlasciwego wyboru podaje swoj nr gg jakby ktos mial jakies pytania 7991540 generalnie to zapraszam na forum - UNOFANI - tam jest wiele osob ktore chetnie porozmawiaja o uno i doradza co i jak zrobic , naprawic , przerobic, poprawic , ulepszyc etc. www.unofani.eev.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 1,4 swietnie sprawdza sie w uno, zaskakuje moca i momentem, osiagi w aucie tych gabarytow sa rewelacyjne, nowe samochody tego segmenu moga sie wstydzic , na drodze swietnie sobie radzi, latwo mozna wyprzedzac , zdziwienie na twarzach posiadaczy wielkich drogich samochodow tez jest fajne hehe
4,0
Skrzynia biegów
podstawa to olej jak jest wymianiany i na wlasciwy to jest calkiem dobrze , moze skrzynia nie powala precyzja , ale jak ktos juz ja wyczuje to jest zadowolony
5,0
Układ jezdny
jak na auto tych gabarytow jest dobrze , poprawnie sie prowadzi , a do tego wszystkie elementy zawieszenia sa dosc trwale i odporne na nasze drogi mysle ze wazne jest tez to ze w uniakach nie wystepuja praktycznie luzy w przekladni kierowniczej - sa one niemal wieczne , nie tak jak w innych autach, a do tego mimo iz w uno nie ma wspomagania kierownica kreci sie bardzo lekko
Komfort
5,0
Widoczność
widocznosc jest bardzo dobra i to we wszystkich kierunkach, wazne jest to szczegolnie w miescie i na parkingach , mysle ze rownie wazne jest to dla nowych kierowcow jezdze roznymi samochodami i wsiadajac do uno na prawde czuc ten komfort psychiczny i pewnosc tego co sie robi krecac samochodem na ciasnym parkingu
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu , bardzo dobrze i pomyslowo rozplanowane, wnetrze dobrze wykonane i przestronne
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
celowo zaznaczylem doskonale , mysle ze bardziej poprawnie by bylo wybrac dobrze , ale moze predzej ktos to przeczyta, prawda jest taka ze jesli ktos zapozna sie ze sposobem dzialania sterowania ogrzewania wnetrza to bedzie zadowolony , narzekaja ci co nie czytali instrukcji obslugi lub nie dbaja o swoj samochod - maja niesprawne termostaty , jezdza ze starym plynem itd. pozniej slysze od takich ze im zimno ... przy mrozach jakie ostatnio byly na gaz przelaczalem wyjezdzajac z osiedla - na wskazniku juz jest ponad 50 stopni , najczesciej wtedy tez wlaczaczam ogrzewanie idac dalej za ciosem , jak auto zimne to nie ma czym grzac , padniety , otwarty termostat wystarczy by silnik mial trudnosci z zlapaniem jako takiej temperatury juz nie mowiac o roboczej , przy okazji przez termostat bedzie tez wiecej palil - bo zimny po uruchomieniu auta nigdy nie wlaczam ogrzewania - bo to tylko zwiekszy obieg plynu i utrudni silnikowi rozgrzewanie sie ( jakby nie patrzec nagrzewnica to dodatkowa chlodnica silnika )i ani mnie ani jemu cieplo i dobrze nie bedzie hehe jeszcze do tych marudzacych na zimne powietrze ze srodkowych kratek , raz ze mozna to przerobic , dwa w mercedesach dziala to dokladnie tak samo hehe duzo o ogrzewaniu jest tez napisane na forum fiata uno - unofani www.unofani.eev.pl
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co tu duzo mowic - fiat zawsze byl dobry w te klocki miejsca w uno jest tyle co w wielu kompaktach , a zdecydowanie wiecej niz w innych samochodach segmentu b jak toyota starlet , suzuki swift , vw polo czy skoda felicja w uno siedzi sie dosc wysoko i wygdonie - dzieki temu jest wiecej miejsca i wszystko dobrze widac
4,0
Wyciszenie
nie jest to limuzyna czy nowy kompakt, ale jak na swoja klase jest dobrze , wiele samochodow tego segmentu jest glosniejszych
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jesli chodzi o ekonomie to ciezko o rywala dla uno jesli mowa o spalaniu to duzo zalezy od wybranego silnika - 1,0 fire spalaja ok 6 w miescie i odpowiednio mniej w trasie , 1,4 to juz inna bajka , z tym silnikiem sie wyprzedza wszystko w miescie i tak samo na trasie hehe , mowiac troche powazniej duzo zalezy od stylu jazdy , ale po zalozeniu gazu sa to na prawde male koszta , gaz mozna zalozyc do uno za ok 1500 zlotych - 2 generacja , ja zakladalem w myslowicach w AMIR - troche znajomych juz tam montowalo gaz i wszyscy zadowoleni , tak jak ja w miescie pali miedzy 10 a 13 litrow gazu jesli chodzi o gorne spalanie to wiecej stania w korkach niz jazdy , a jesli juz jazda to ostra :) jezdzac normalnie w takich warunkach spalanie ok litr, dwa mniejsze , jesli po miescie sie jezdzi , nawet od swiatel do swiatel to do 10 mozna zejsca na trasie pali ok 7-8 gazu , oczywiscie wszystko w zaleznosci od stylu jazdy , wiecej tez spali np jesli na prawy pas sie zjezdza tylko wtedy gdy ktos jedzie szybciej niz 170-180 km/h ceny czesci no co by nie mowic sa smieszne przykladowo , wahacz kosztuje 50-70 zlotych, za ok 70 kupuje sie juz calkiem znosne , najlepsze co jest na rynku to ok 100 zlotych czyli jak juz pisalem smieszne pieniadze za te elementy , u konkurencji jest drozej, nie ma co nawet mowic na ten temat w sumie to wszystkie materialy eksploatacyjne do uno sa wyjatkowo tanie , koszty robocizny tez sa bardo niskie bo auto jest konstrukcyjnie proste , mozna by powiedziec ze genialne w swojej prostocie
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja auto jest tanie i debiloodporne dzieki swojej prostej konstrukcji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uno to proste auto i nie ma z nim specjalnych problemow , co by do drobiazgow zaliczyc ? ze zarowka sie spali ... to jak w kadym aucie , w przypadku 1,4 czesto bywa ze cieknie z pod pokrywy zaworow ... nowa uszczelka z wymiana kosztuje 15 zlotych heh
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uno jest troche jak czolg , jezdzi az nie zgnije hehe powazniej troche mowiac - moze uno nie powala precyzja i nowoczesnoscia ale za to dzieki swojej prostocie jest bardzo odporne na trudy eksploatacji , a co do korozji - jesli ktos dba to problemu specjalnie nie ma - nalezy dobrze i regularnie robic konserwacje , nie sa to duze koszta, a auto na pewno sie odwdzieczy wiecej o tym i innych zagadnieniach dotyczacych uno mozna sie dowiedziec na forum unofanow www.unofani.eev.pl

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i.e. 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Uno II