Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Paweł, 6 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jednostka mająca 270 tys wykazała się niemal zerowym zużyciem oleju.
Zawieszenie : Sprawne zawieszenie daje ogromną frajdę z jazdy jak na auto w tym przedziale cenowym.
Inne : Auto ma bardzo pojemny i ustawny bagażnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przy większych przebiegach należy skontrolować stan rozrusznika i alternatora bo oba padają po ok. 200 tys. w zależności od trybu jazdy.
Karoseria : Małe ogniska rdzy w nadkolach i na kielichach wewnątrz komory silnika.
5,0
Całokształt
Auto nie pali mało ale jest to uciążliwość rekompensowana przez bezawaryjność i wrażenia z jazdy. Auto jest bardzo responsywne i daje godny poziom podróżowania. Na trasie brakuje 6tego biegu ale trzymając prędkości do 140 km/h hałas i spalanie są bardzo sensowne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka ma obecnie najechane 270 tys. Jeździ od dziecka na oleju 5w30 syntetyku a oleju nie bierze ani trochę( wymiany co 15 - 18 tys) . Żadnych problemów nie ma. Solidna i godna polecenia .
3,0
Skrzynia biegów
Niestety pięciobiegowa. Wsteczny bez chrupnięcia nie wchodzi. Ale sam lewarek chodzi bardzo sztywno i przyjemnie przejmuje biegi. Jak na 270 tys jest bardzo zwarta i dobrze się zachowuje. Bezawaryjna ale po 250 tys warto obejrzeć uszczelniacze :D
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie i jest sprężyste, układ kierowniczy jest responsywny. Niestety malutkie nierówności są mocno wyczuwalne ale jeżdżąc gładkimi drogami daje sama przyjemność. Przednie zwieszenie mogłoby generować mniejsze przechyły, ponieważ przy bardzo szybkim wchodzeniu w ostre zakręty przód potrafi trochę myszkować i wysoka pozycja foteli nie pomaga w przeciwdziałaniu siłe odśrodkowej. Ogólne wrażenia super !
2,0
Karoseria
Ogólnie ruda szamie troche kielichy wewnątrz komory silnika, stopniowo podłogę pod nogami kierowcy i nadkola w miejscach gdzie obrywają kamieniami i solą. Polecam każdemu kto dopiero zakupił fokę zabezpieczyć je farbą odporną na uszkodzenia mechaniczne.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest kompletnie bez zarzutu do przodu i na boki . Jedynie tył ma na tyle wysoko poprowadzoną szybę że parkowanie tyłem w stronę maski innego auta to istna loteria. Ale czujniki parkowania za 75 zł załatwiają sprawe :D
2,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o ergonomie to pozostawia wiele do życzenia. Mało schowków a jak już są to malutkie. Co prawda... są 4 uchwyty na kubek z przodu ale.... żadnego z tyłu. To jest ewenement w tym segmencie żeby pasażerowi z tyłu nie mieli nawet kieszonki, w którą można wrzucić kubek z maka. Za to dostajemy 2 tacki, które są do niczego ani tam coś schować ani położyć.... i tylko kwadratowa kieszonka na tunelu centralnym. Ogólnie plus za wielki bagażnik bo rzeczy jakie przewoziłem focusem nie mieściły się do mondeo mk5. Wg mnie skrzynie foteli kierowcy i pasażera są za wysokie. Nawet w dolnym położeniu fotele są w komfortowej pozycji ale o sportowych doznaniach trudno mówić. Do tego trzeba przywyknąć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko okey ale rozdział nawiewów nie jest do końca szczelny. Kiedy ustawiamy pozycję na szybę i na nogi jednocześnie to ciśnienie jest dosyć małe i dalej nawiewy frontalne lekko dmuchają. Może być to wada mojego egzemplarza ale tak to szybko klima zaczyna wydajnie pracować i ogrzewanie po nocy na mrozie zajmuje jakoś 10 - 15 min jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o miejsce to jest go full. 4 osoby ze sporym bagażem podróżują bez problemu. Sposób dostania się na tylne siedzenia nie sprawie kłopotu nawet wysokim osobom.
4,0
Wyciszenie
W aucie nawet przy prędkościach autostradowych i dużym wietrze da się spokojnie rozmawiać ze wszystkimi pasażerami. Można by dodać drugi zestaw uszczelek żeby ograniczyć trochę szum. W aucie trudno się odciąć od otoczenia ale wszystko w granicach rozsądku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Słysząc jakie koszty potrafią generować auta z silnikami diesla to benzynowe 1.6 jest bezwkładowe. Lać i jeździć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w porównaniu nawet do aut klasy premium nie odstaje mocno jakością plastików i sposobu poskładania. Jedynie wygłuszenie kabiny mogłoby być lepsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie zdarzają się drobne usterki np. zimne luty w zegarach ale są to raczej uroki wieku. Ogólnie same pierdoły, należy pamiętać o nasmarowaniu mechanizmów zamków, uszczelnić korki spustowe w podłodze, zakupić osłonę silnika górną ( volvo ), ponieważ wilogć na świecach jest problemem każdego durateca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas 12 lat użytkowania auta w różnych warunkach, długich trasach i odcinkach miejskich nie zdarzyła mi się żadna awaria eliminująca mnie z dalszej jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d