Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

filip_22, 9 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wnętrze duże, ustawne, pakowne i ładne. Polecam wesję Gold X.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Słaba trwałość tulei. Po 100 tys remont.
Przeniesienie napędu : Skrzynia haczy na 3 biegu i na wstecznym.
4,0
Całokształt
Alternatywy na auto rodzinne były dwie: Octavia i Focus. Wygrał Focus ze względu na cenę niższą o blisko 10k PLN za te same parametry do tego kupiony w salonie Forda. Zaletami były też przebieg 78 tys, niski stopień zużycia, ładny kolor bordo metalik i wyposażenie (Gold X). Po przejechaniu 30 tys powiem tak: był to dobry wybór za 34 tys PLN za samochód 3 letni o cenie wyjściowej 70 tys.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przeciętny ale kupiłem go pod LPG którego finalnie nie założyłem. Założenie było takie: nie jest nowoczesny i skomplikowany więc się nie ma co zepsuć. Sprawdziło się. Od ponad 2 lat wsiadam, odpalam i jadę. Silnik niezbyt mocny jak na taką masę pojazdu. Służbowo jeżdżę Insygnią (160KM,380Nm) wiec zrozumiecie że te 100 KM/160 Nm to czasem frustracja. Elastyczność - typowa do 16v - ciągnie porządnie dopiero od 3000 obrotów. Jest też hałaśliwy - myślę że sporo w tym winy zużytego już układu wydechowego. Włączenie klimy jest odczuwalne i wyprzedzanie pod górę przy AC idzie słabo. Nie ma szału ale jest niezawodność i ekonomia.
2,0
Skrzynia biegów
Haczy na 3 biegu. Często ciężko wbić wsteczny. Skrzynia to najsłabszy punkt tego pojazdu. Do tego kolejny samochód który kupię będzie miał 6 biegów albo automat. Tu mam 5 biegów. Na piątce jest: 100 km/h - 3000 obr 120 km/h - 3500 obr 140 km/h - 4000 obr Na autostradzie prędkość optymalna to 110-120 km/h. Przy większej prędkości zaczyna więcej palić i hałasować. Frustruje mnie to ale wiedziałem na co się piszę - miało być ekonomicznie i niezawodnie więc jest.
3,0
Układ jezdny
Zaleta - trzymanie drogi na równej nawierzchni to rewelacja. Niestety są wady: trwałość elementów gumowych jest śmieszna. O tym niżej w usterkach. Do tego jest twardo i zawias/buda głośno chodzi na dziurach.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Regulacja kierownicy mogłaby być większa - żeby się bardziej dało przybliżyć. Na wysokość - jest bardzo dobrze. Fotele w wersji Gold X są "prawie kubełkowe" ale są dosyć małe. Jestem szczupły i na mnie są akurat. Dodatkowo regulowane podparcie lędźwiowe działa bardzo dobrze ale fotel jest tak dziwnie skonstruowany, że lędźwie są podparte, łopatki podparte a odcinek piersiowy i krzyżowy wpadają w fotel. Da się tak ujechać 300 km ale na dalsze trasy i tak biorę coś pod plecy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Nic nie paruje zima nie zima. Polecam klimatronik. Ogrzewanie przedniej/tylnej szyby rewelacja. Silnik relatywnie szybko się nagrzewa. Ogrzewanie w ziemie ok. W lecie klima też daje radę. Minus za szum nawiewów. Połowa hałasu z klimatronika. Czasami wyłączam go jak stoję na światłach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Jeden z największych kompaktów. Bagażnik prawie 500 litrów. Bez problemu zapakowałem się na wyjazd do Chorwacji dla 2 os dorosłe, 2 dzieci (po 10 lat). Żeby zmieściła się gitara musiałem zdemontować i zostawić roletę.
2,0
Wyciszenie
Ogólnie lipa. Hałasuje jak cholera. Ale ponieważ moje hobby to warsztat wyciszyłem samochód matami do wyciszania + filcem i jest już dosyć komfortowo. Bez tego wyciszenie byłbym to głośny samochód. Zajęło mi to 2 weekendy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spadek Wartości: Nowe auto 70 000 PLN. 3 letnie / 75k km - 34 000 PLN 5 letnie / 110 k km - 25 000 PLN. Ubezpieczenie w L4: 1800 PLN Serwis: 350 przegląd i olej. 1500 wszystkie silent-bloki. Prostowanie alufelg 200. Uwaga: żarówki czerwone dwu-włóknowe serwis forda sprzedaje po 40 PLN. Wszelkie podróbki to lipa - będę się decydował na ledy chyba. Poza tym paliwo: Miasto 8,0 L Miasto zima 8,5 L Trasa 6,5 L Chorwacja 3000km 6,2 L Zejście poniżej 6 L nie na moje nerwy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry wybór. To pakowny ładny samochód. Jakość choć jest lepsza niż przeciętna w klasie. Konkurować może z Focusem tylko Octavia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drogie żarówki dwu-włóknowe czerwone stosowane w wersjach MK2 FL (przeźroczyste reflektory). Plastiki łatwe do zarysowania. Wykładzina się mechaci - jest kiepska. Trudna wymiana filtra przeciwpyłkowego - niezła gimnastyka. Jeśli nie masz do tego kompetencji to jedź do serwisu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 100 tys musiałem zrobić zrobiłem wymianę wszystkich elementów metalowo - gumowych. Koszty: 1500 PLN (zamienniki, robota znajomego, geometria). Autoryzowany serwis chciał za to wszystko 3000 PLN. Teraz chyba zaczął pukać łącznik stabilizatora. Daję jednak dobrą notę ponieważ samochód jest 100% mobilny. Poza tym koszty utrzymania są naprawdę niskie po warunkiem omijania autoryzowanego serwisu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi