Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

norbertmag, 11 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto dobrze sie prowadzi. Trzyma sie drogi. Swietne w zakretach.
2,0
Całokształt
Samochod oceniam zle. Jest cala masa innych porownywalnlnych cenowo samochodow znacznie obszerniejszych i tanszych w eksploatacji. Samochodem jezdze od nowosci, wiec wiem co pisze. Widzialem opinie osob, ktore maja go od niedawna i sa zachwycone. Pogadamy jak troche kilometrow przejedziecie i jak na mrozie postoicie przy samochodzie czekajac na lawete. Ja zdecydowanie odradzam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oceniam średnio.. Często brakuje mocy przy wyprzedzaniu, trzeba brać spory zapas, a najlepiej wyprzedzać z rozpędu. Dodatkowo strasznie głośny - powyżej 120 km robi się naprawdę nieprzyjemnie. Plus za sporą elastyczność, przy skręcaniu o 90 stopni spokojnie można redukować do 3ki. Samochód dość dobrze zbiera się już od niskich obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynię oceniam przeciętnie.. Biegi od 1 do 5 wchodzą prawidłowo, lekko i na swoje miejsce. Problem ze wrzucaniem wstecznego. Czasem się zacina albo wchodzi ze zgrzytem. I nieważne czy sprzęgło w podłodze, czy nie do końca. Mam ten samochód od nowości i nadal nie doszedłem do tego, z czego to wynika:] A i uwaga, w focusach w skrzyniach są jakieś cięgna, linki, czy jak tam się to nazywa. Taka linka lubi sie obluzowac, lub zsunąć.. Nie polecam nikomu takiej przygody. Drążek zmiany biegów zablokował się na 5tce i w żaden sposób nie dało się go ruszyć. Dodam, że był to koniec drogi ekspresowej. Dojechałem do świateł, zatrzymałem się na czerwonym, chciałem wrzucić na luz i na chęciach się skończyło. #pasmowa droga, ja na środkowym pasie, sam. Samochodu nie dało się zepchnąć samemu, bo kto sprzęgło wciśnie? Dobrze, że jakiś samarytanin się zatrzymał i pomógł zepchnąć na bok. Dodam, że zimno było jak cholera a do domu wrociliśmy (ja i focus)lawetą.. Naprawdę okropne doświadczenie. A podobno to częsta usterka w focusach..
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam jako całkiem udany. Samochód dobrze się trzyma drogi, dobrze się go czuje i zazwyczaj jedzie tam gdzie mu każę. Piszę zazwyczaj, bo jak drogę przymroziło to nieposłuszny się zrobił, ale chyba większość samochodów lubi wtedy swoimi drogami podążać. A tak na poważnie, poza tym, że zawieszenie jest dość delikatne i szybko się zużywa to samochód prowadzi się naprawdę dobrze i pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak najbardziej ok, do przodu, do tyłu, na boki. W samochodzie siedzi się dość wysoko i naprawdę sporo z niego widać. Minusem są parujące szyby, najczęściej w deszczu, jak stoi się w korku, ale łatwo to obejść. Jak zimno to włączam rozmrażanie - nawiewy chuczą aż miło, ale za długo nie da się tak jechać, bo moentalnie robi się gorąco. Latem to samo, ale z klimą. Duży plus za podgrzewaną elektrycznie przednią szybę, naprawdę świetny wynalazlek.
3,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko jest na miejscu i w ciemno można wszystko poustawiać. Brakuje trochę schowków, szczególnie z tyłu. Ci co maja focusy wiedza, ta wnęka z tyłu przy siedzeniach to nieporozumienie. Nie da się tam nic położyć, a tylko kurz się gromadzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko nagrzewa się naprawdę dobrze. W duże mrozy ciepło z ogrzewania daje się odczuć po kilku minutach. Duża pochwała za rozmrażanie. Włączam nawiew + elektryczne podgrzewanie przedniej szyby i w zasadzie zanim oskrobię pozstałe szyby przód jest już rozmrożony, wystarczy spryskiwaczem strzelić:] Latem również klima dobrze sobie radzi, tylko sporym kosztem mocy..
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem ludzie czym wy wcześniej jeździliście, ale nie piszcie, że w focusie jest dużo miejsca. Mam 180 cm wzrostu wiec nie jestem koszykarzem, wszerz też zajmuje niewiele miejsca, a jest mi ciasno. Malo miejsca szczegolnie na prawe kolano. A tyl to porazka. Wiem, ze sam za soba bym nie usiadl, malo miejsca na nogi. Miejsca jest na dwojke rodzicow z dwojka dzieci w wieku przedgimnazjalnym. Bardzo przecietnie.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie to nieporozumienie. Owszem jest cicho, przy taksowkarskiej jezdzie - zmiana biegow przy 2000 obrotow. Kazde mocniejsze wcisniecie gazu to halas. A prekroczenie 120 km to juz halas halas halas. Dobrze, ze radio automatycznie gra glosniej przy duzej predkosci, to mniej sie to zauwaza. Jezeli lubcie jezdzic ze znajomymi to w trasie raczej sobie nie pogadacie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sam nie wiem... Komputer dość wolno odświeża dane, wiec czy jade 60 na piątce czy 120 na trójce ciągle pokazuje tyle samo. Średnio w cyklu mieszanym pali koło 8,2 l - to wg komputera. W liczbach to wygląda tak: 35 litrow wystarcza na jakies 400-450 km. Uwaga ciekawostka:] Przy baku pełnym w połowie zasięg samochodu to 375 km, ale przy pełnym już tylko 600 km :P - wg komputera oczywiscie. Prawda jest taka, ze trase warszawa-rzeszow i z powrotem mozna pokonac na jednym baku - jadac dynamicznie - rezerwa właczy sie w raszynie;) na rezerwie 80 km mozna przejechac - wg komputera, ale jak zasieg wynosi 0 km to spokojnie jeszcze 10-20 mozna smignac. Spalanie dosc przecietnie oceniam, samochody z wieksza moca i silnikami pala podobnie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto stosunkowo drogie w zakupie, oferujace niewiele miejsca, szczegolnie z tylu. Dodatkowo irytuje brak elektrycznych szyb z tylu, poza tym to w zasadzie mam full opcje z dwustrefowa klima dobrym radiem, skorzana kierownica, podlokietnikiem, nawet fotele podobno lepsze od seryjnych - nie wiem bo nigdy innym focusem nie jezdzilem. Gdybym cofnal sie w czasie na pewno kupilbym cos innego.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów jest cała masa.. Padła klapa bagażnika, nie reaguje w ogole na proby otwarcia. Żeby ją otworzyć trzeba strzelać z kluczyka, wtedy odskakuje, ale tylko na chwilę, więc trzeba się spieszyć, potem się blokuje, ale już niedomknięta, więc komputer krzyczy o tym przez resztę drogi. Wesoło jest jak przy włączonym silniku trzeba bagażnik otworzyć - strzelam z pilota przy stacyjce i biegne do bagaznika zanim sie zablokuje. To naprawde irytujace. Kolejny drazniacy drobiazg - otwieranie maski z kluczyka. Nie wiem, co za debil wymyslil taki sposob. Maski nie da się otworzyć przy włączonym silniku, no chyba, że ma się kluczyk zapasowy. I teraz perełka, kiedyś zepsuł się wlasnie zamek. Zeby bylo smieszniej zepsul sie z kluczykiem w srodku. Nie polecam nikomu zostawiania samochodu pod praca z kluczykiem wbitym w maske. Gluoio wyglada i do tego ciagle bieganie do okna i sprawdzanie, czy nikt nie wymontowuje radia. No i sama naprawa tez sporo kosztuje. Na szczescie udalo mi sie wyjac zamek nie uszkadzajac kratki, ale najczesciej w takich sytuacjach po prostu sie ja wycina. To uwazam za drobiazgi, powazniejsze sprawy poniej.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Strzelila nagrzewnica - caly plyn wylal sie do samochodu - trzeba bylo holować a potem suszyć cala tapicerke - zapach pozostal nadal. Drazek zmiany biegow zablokowal sie na piatce - pisalem o tym wyzej. Padła jakaś część w sprzęgle, mechanik powiedział, że w większości samochodow wystarczy ja wymienic, w focusie jednak trzeba kupić kompletne sprzęgło. Kurcze jak sie robi te rzeczy to tyle sie zbiera a jak trzeba wymienic to nic do glowy nie przychodzi.. Podsumowujac samochod nalezy to dosc awaryjnych i niestety dosc drogich w naprawach - aso + zwykle warsztaty. Czesci sa raczej drogie. Na naprawy roznego rodzaju drobiazgow i powazniejszych usterek w ciagu roku wydalem 9 tys zl, to wiecej niz polowa wartosci samochodu!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi