Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

robsonik67, 5 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : elastyczny ,oszczędny ,mocny i niezawodny.
Karoseria : podgrzewana przednia szyba ,funkcja MAX oraz MIN i opuszczanie szyb.
4,0
Całokształt
samochód ładny z wyglądu zarówno wewnątrz jak i z zewnątrz. Wygodny zwłaszcza na średnio długie trasy-dla samotnie podróżujących również i w długich trasach sprawdza się doskonale. Bagażnik nie jest co prawda przepastny ale daje radę. Silnik Ecoboost 1.6 litra jest po prostu świetny-przyspiesza dobrze i można na nim polegać przy szybkim wyprzedzaniu-jednak wybrałbym teraz mocniejszą wersję.
Wrażenia
5,0
Silnik
przyspiesza dobrze-moment obrotowy a zwłaszcza funkcja overboost dodająca Nm o ok.10% przy szybkim dodaniu gazu są świetnym patentem. Może spalanie nie jest najniższe ale można jadąc ecodrivingiem zejść do 6,5 litra. Oczywiście przy ostrzejszej jeździe spala sporo-taki urok downsizingu... Nie bierze jak dotąd ani grama oleju- sceptycy mogą nie wierzyć ( to nie TSI z VAG).
5,0
Skrzynia biegów
krótkie przełożenia i precyzyjne wchodzenie biegów. Do tego wygodnie położona dźwignia tzn.pod ręką.
5,0
Układ jezdny
precyzyjna jak to u Forda-świetnie w zakrętach ,bez wychyleń i nadsterowności. Nie jest za twardo ale i też nie za miękko-w sam raz.
5,0
Karoseria
nie ma problemów z rdzą jak w poprzednich generacjach bywało.. Ładny czarny kolor metalic. Dołożone ledy do jazdy dziennej dodają klasy choć kosztowały w Fordzie sporo kasy-1300 zł,bagatela!! Alufelgi i chromowane listewki wersji Titanium dodają uroku.
Komfort
5,0
Widoczność
nie można narzekać choć słupek A może czasem przeszkadzać. Trochę mała szyba tylna ale są czujniki cofania-dla mnie lepsze niż kamera. Wycieraczki-to najlepszy element obsługi: pracują rozchodząc się na boki ,co chyba najlepiej rozgania wodę i topniejący lód z podgrzewanej przedniej szyby.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką ale radio Sony to porażka-brzmi jak drewno ,ma niepraktyczną obsługę i mnóstwo przycisków. Poza tym jest o'k-schowki gdzie trzeba ,wygodny podłokietnik ze sporym schowkiem ,regulacja siedzeń mogłaby być lepsza. Dobre podparcie boczne i całkiem wygodne siedzenie kierowcy. Funkcja globalnego opuszczania i zamykania szyb z pilota-świetne w upały, pozwala szybko przewietrzyć nagrzane wnętrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja działa bez zarzutu. Świetnym rozwiązaniem jest funkcja MAX tzn.nawiew ,podgrzewanie przedniej szyby ,lusterek i tylnej szyby oraz maksymalny nawiew klimatyzacji na przednią szybę po przyciśnięciu jednego przycisku. Drugi przycisk MIN najlepiej przydaje się w tunelach i podczas upałów-obieg wewnętrzny i schładzanie klimatyzacją za jednym dotknięciem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażerki obok -miejsca jest pod dostatkiem. Natomiast z tyłu może być już ciasno.
5,0
Wyciszenie
moim zdaniem jest doskonałe - jak na tę klasę pojazdu nie można niczego lepszego otrzymać. Właściwie to przewyższa droższą konkurencję.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie przeciętne ale koszty podwyższa serwis-Ford w Polsce naprawdę kosi! Za podstawowy przegląd po 20tys.km kwoty w granicach do 1500zl-za duuużo!! Inna sprawa to niezbyt poważne traktowanie klienta zarówno przez Ford Polska jak i lokalnego dilera( Bemo).
5,0
Stosunek jakość/cena
nie można więcej oczekiwać-wersja Titanium czyli wszystko ,co potrzebne i uprzyjemniające użytkowanie z mocnym i nowoczesnym silnikiem za cenę poniżej 80 tys. zł. -czego chcieć więcej? Plastiki miękkie i dobrej jakości-podłokietnik miękki ,w drzwiach również.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zawór układu chłodzenia-wymieniono ,ustawiono i ...dalej wyje po wyłączeniu silnika i po krótkiej jeździe-podobno tak powinien działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic-i oby tak dalej. Elektryka i elektronika nie sprawia najmniejszych problemów. Silnik nie bierze oleju ,hamulce są wciąż jak żylety i nie wymagają wymiany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d