Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

Byku, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 50KM 37kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,54
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Gdybym miał oceniać tylko zawieszenie dałbym 5! Kupiłbym jeszcze raz... ale tym razem lepiej wyposażony i bezwypadkowy(SportKa najchętniej)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja! Wokół baku strasznie zgnił!
Układ elektryczny : Nierównomierna praca, problemy z czujnikiem.
4,0
Całokształt
Świetnie jeździ i "świetnie" się psuje. Jednak(o dziwo) mimo tych awari przekonał mnie do siebie, po prostu frajda jaką daje jest niesamowita. Mimo że wolny, to jednak sposób w jaki się zachowuje w zakrętach(po prostu człowiek czuje ten samochód[troche przereklamowane stwierdzenie, wiem ;P]). Te 4 to dlatego że jazda nim potrafi niesamowicie zaćmić wiele jego wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyznam, wymagać od niego nie można było wiele. 50KM pozwala na w miare komfortową jazdę w mieście, poza nim spokojnie można utrzymac prędkość 100KM. O ile dynamika jazdy nie wybija się, elastyczność za to jest dobra. Piątka i 60KM/h spokojnie przez miasto, co nie dziwi, bo głównie właśnie postawiono na moment obrotowy. Prędkość maks. to ok 160(tyle mi się udało osiągnąć) a przyspieszenie to ok 17-18 sekund.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o zmianę biegów jest dobrze(z lekkim nacechowaniem na bardzo). Wchodzą bez problemu, skrzynia jest precyzyjna i pozwala na dość szybką ich zmiane. Czasami jednak jest mały problem ze wrzuceniem wstecznego... ale jak wspomniałem to szczegół(nie wskoczy czasami na pierwszym razem).
5,0
Układ jezdny
Tutaj same komplementy. Po pierwsze układ kierowniczy! Niecałe 3 obroty od jednego do drugiego końca, świetne wyczucie, człowiek w tym samochodzie naprawde potrafi czuć co się dzieje z przednimi kołami. Układ jezdny świetnie łączy komfort ze sportem. Cudownie sprężysty, neutralny i stabilny. Nadsterowność(jak już się pojawi) jest łatwo wyczuwalna, a dzięki świetnemu układowi kierowniczemu kotrolowana. Na zakrętach cechuje Forda lekka, acz bezpieczna podsterowność którą banalnie(o ile się nie spanikuje) zneutralizować.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny problem w szerokich tylnich słupkach. Pozatym dość dobrze. Spadzisty przód może przeskadzać osobom o słąbym wyczuciu.
3,0
Ergonomia
Największy problem jest z wycieraczkami... lub raczej ich kontroli. Trzy tryby pracy, z czego pierwszy jest za wolny a następny dzieli od pierwszego zbyt duża przepaść dynamiki. Przez to trudno czasami dostosować ich prace do opadów(gdy nie pada za mocno ani za słabo... ot przeciętnie :P). Radio kasetowe banalne, 3 programowalne stacje, żadnego RDS. Tak prosto jak może być. Jeżeli chodzi o dźwięk to... cóż.. da się słuchać wiadomości(resztę tęż, ale nie uwolni się pełni barw w muzyce).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się troszkę, szyby potrafią zaparować. Przeciętnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu 1,85 metra ma problem z nogami, z przodu nie jest źle. Mam 1,76 metra i zmieszcze się spokojnie, pozycja za kierownicą dość wygodna, powiedziałbym nawet że bardzo dobra(w sumie frajda z jazdy to nie tylko układ kierowniczy i silnik[lub jego brak]).
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości autostradowej nieźle trzeba pogłośnić radio.Szym wiatru i dźwięk silnika dość słyszalny, ale tragicznie nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatnio gdy zacząłem jeździ ekonomicznie byłem zaskoczony. ok. 5,9 litra a nie byłem zawalidrogą(mam 21 lat, nie bycie zawalidrogą mam we krwi :P). Wszystko co trzeba było robić to BARDZO wolno przyśpieszać i zmieniać szybko biegi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest źle, choć w środku troche blachy, twarde plastiki i wogóle jakość nie jest nawet średnich lotów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Te które były nie nazwałbym przeciętnymi, no może nierównomierna praca(gazuje na luzie w czasie toczenia)zdarza się za często(ale nie zawsze)no i przyciski na radiu się połamały... nie jestem wypakowany i nie waliłem pięścią po radiu!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód był po wypadku, wiec do końca nie wiem jak się psują Fordy "bezwypadkowe". Jednak co się popsuło to: elektronika, problemy z odpalaniem się zdarzyły, czasami samochód gasł(pare razy w ciągu paru lat), ponoć problem z komputerem który rozlegulowyje wtryski z powodu innego/złego paliwa, raz padł totalnie i musiał być odcholowany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Ka I

Liczba wpisów: 16

Ford Ka I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Ka I