Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

wojtekk zicmu@poczta.onet.pl, 21 lat temu
Silnik 1.3 i 50KM 37kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 97 tys. km
Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,31
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
raczej ładne, przestrzenne auto dobrze trzymające się drogi i mało pali nawet przy szybkiej jeździe. Niestety dużo pierdół się psuje co opisałem powyżej, mały bagażnik. CIEKAWE AUTO ALE ZASTANOWIŁBYM SIĘ NAD KUPNEM. Może bogatsza wersja, u mnie jest powiedziałbym nawet kiepsko (poduszka powietrzna i radio w standardzie).
Wrażenia
2,0
Silnik
remont po 92000 km (urwał się tłok a w sumie to go zmieliło doszczętnie, uszkadzając cylinder, głowicę i korbowód, koszt naprawy na częściach nowych oryginalnych 2,500 tys. zł) - gdyby nie to dałbym "4" bo kultura pracy jak i osiągi są zadawalające
4,0
Skrzynia biegów
chodzi bez zarzutu z wyjątkiem wstecznego, czasem się zacina
5,0
Układ jezdny
krótki i szeroki, na zakrętach pewny, ani twardy ani miękki po prostu idealny
Komfort
4,0
Widoczność
dobrze widać, czasem przeszkadzają słupki przednie
3,0
Ergonomia
nie wiem jak jest w wersjach bogatszych ale tu jest powiedziałbym średnio
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ładnie odparowuje tylko trochę długo się grzeje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja małe auto duża przestrzeń, mam 190cm wzrostu i siedzi mi się w nim jak w aucie klasy średniej
4,0
Wyciszenie
jest cicho nawet przy dużych prędkościach choć nie perfekcyjnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
około 6 - 7 litrów w mieście to naprawdę mało, na tasie okło 5 - 5,5, na pewno ekonomiczny, częsci drogie, nie serwisowałem bo kupiłem rocznego używanego
2,0
Stosunek jakość/cena
jaka cena taka jakość, więc uważam że nowy powinien kosztować max 30 tys. zł
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
i tu się zaczynają kłopoty. drążek stabilizatora wydaje pomimo wielokrotnych zmian gumek głuchy stukot, jeszcze coś dodatkowo skrzypi przy zawieszeniu, zawór YAK (zawór niskich obrotów) został wymieniony po tym jak co pół roku czyszczony nie utrzymywał obrotów i silnik gasł, spadło cięgno klamki drzwi kierowcy (niestety musiałem naprawiać w serwisie bo pod tapicerką kryje się zanitowane wygłuszenie), zepsuła się regulacja głośności w radiu (podgłośniam naślinioną zapałką ;)), i te oryginalne kołpaki które łamią się na każdym kroku.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
REMONT SILNIKA przy 92000 km - BEZ KOMENTARZA
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Ka I