Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Mariusz, 7 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękny wygląd samochodu podkreślony charakterystycznymi reflektorami, jednocześnie funkcjonalne i wygodne wnętrze.
5,0
Całokształt
Witam. Hondę Civic 1.8 w wersji Lifestyle mam od miesiąca. Poprzedni samochód (Honda HRV z 2015 r. sprzedałem poważnie uszkodzony w kolizji drogowej) był fajny ale rodzince pozostał uraz i trzeba było kupić coś innego :). Jako że wcześniej przez pięć lat jeździłem civikiem VIII generacji (z 2010 r) przez fakt całkowitej bezawaryjności tego modelu i nie ukrywam że również przez sentyment wybór nowego pojazdu padł na Hondę Civic IX generacji z silnikiem 1.8l. Samochód na tle pojazdów konkurencji wyróżnia się nietuzinkowym wyglądem i bardzo praktycznym wnętrzem. Silnik 1.8 l ma wystarczającą do codziennego użytku moc i jak wiem z doświadczenia jest praktycznie bezawaryjny. Ogólnie Honda jest bardzo dopracowanym samochodem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 l spisuje się znakomicie. Miłośnicy turbiny z pewnością będą go krytykować, ale faktem niezaprzeczalnym jest, że od około 3,5 tys obrotów ujawnia swoje rewelacyjne (oczywiście jak na rodzinny kompakt) oblicze. Silnik generalnie przy codziennym użytkowaniu jest cichy. Głośniej robi się dopiero przy jeździe autostradowej, ale dźwięk pracy silnika jak dla mnie jest ok.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów tradycyjnie dla Hondy - rewelacja. Biegi wchodzą precyzyjnie z charakterystycznym kliknięciem, a drogi prowadzenia są krótkie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w mojej ocenie jest lepszy niż w Civicu VIII generacji. Samochód jeździ jak przyklejony do drogi, a równocześnie konstruktorom udało się wypracować kompromis na rzecz komfortu dla pasażerów. Troszkę za mocne jest wspomaganie kierownicy szczególnie kiedy przesiada się z innego samochodu - ja to odczuwam bo na codzień jeżdżę innym samochodem służbowym - ale po kilku przejechanych kilometrach o różnicy zapominam.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest w porządku. Trochę się trzeba przyzwyczaić do dzielonej spoilerem tylnej szyby. Jako że wcześniej jeździłem civikiem VIII nie mam z tym problemu. Poza tym pomagają duże lusterka, czujniki parkowania i kamera cofania. Rewelacyjne są natomiast światła mijania wykonane w technologii LED - super oświetlają drogę szczególnie podczas jazdy w deszczu.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Czytelne wskazania przyrządów pokładowych. Bardzo dobrze umieszczony lewarek skrzyni biegów. Trochę przyzwyczajenia wymaga obsługa komputera pokładowego i systemu multimediów i nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Baz najmniejszych uwag. Co więcej - na plus niewątpliwie zaliczyć trzeba obecność w układzie klimatyzacji "starego" czynnika - będzie po prostu taniej w eksploatacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach miejsca nawet dla osób wysokich (mam 187 cm wzrostu) nie brakuje. Z tyłu też jest go wystarczająco, ale minusem jest mało miejsca na stopy (pod przednimi fotelami jest umieszczony zbiornik paliwa) Bagażnik i system Magic Seats rewelacja.
4,0
Wyciszenie
W czasie jazdy po mieście i poza miastem do prędkości 130 km/h bardzo cicho. Powyżej 130 km/h słychać silnik, ale dźwięk nie jest szczególnie uciążliwy dla uszu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik zbudowany według japońskiej "starej szkoły" (spora pojemność, system i-vtec, łańcuchowy napęd rozrządu), proste zawieszenie i niekłopotliwa obsługa układu klimatyzacji wróżą bezproblemową eksploatację. Biorąc pod uwagę moje doświadczenia z poprzednimi Hondami koszty ograniczą się do przeglądów, paliwa i ubezpieczenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość za rozsądne pieniądze. Kupiłem Civica w wersji Lifestyle za 80 tyś. Na pokładzie ma wszystko co potrzeba plus parę gadżetów. Konkurencja z podobnym wyposażeniem wcale nie jest dużo tańsza, a spokoju w czasie eksploatacji nie da się przeliczyć na pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodność Hondy :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic IX

Liczba wpisów: 5

Honda Civic IX – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting