Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

mf, 5 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajne auto lubiące wysokie obroty, których nie należy się bać. Uważam, że jest to świetny samochód do miasta i na drogi krajowe. Automatyczna skrzynia - niestety tylko 5 biegów i na autostradzie brakuje tego dodatkowego biegu. Mistrz pakowności - podwójna podłoga bagażnika sprawia, że nic nie lata. Jestem wysoki (nieco ponad 190 cm) i niezbyt dobrze widzę co się dzieje z przodu na prawo od lusterka wstecznego. Wygodne siedzenia, z podgrzewaniem nie tylko na dole, ale także pleców. System multimedialny - Android, więc czasem trzeba czekać około minuty po odpaleniu auta, aby włączyć radio. Plusem jest możliwość zainstalowania własnych aplikacji. Przykładowo w mojej wersji bez fabrycznej nawigacji zainstalowałem sobie nawigację Sygic i cieszę się jej urokami. Polecam wersję z tylną kamerą ze względu na widoczność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wysokich obrotach daje radę. Trzeba kręcić wysoko przy wyprzedzaniu - przy automacie nie jest to problematyczne. Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie przy prędkościach ok. 90 km.
4,0
Skrzynia biegów
Automat jest tylko 5 biegowy i na autostradzie jednak brak "szóstki". Przy wyprzedzaniu na autostradzie przy 140 i tak trzeba redukować do 4. biegu (co oczywiście dzieje się automatycznie przy wciśnięciu pedału gazu). Dostępne manetki przy kierownicy są fajnym dodatkiem. Podoba mi się, że na około 3/4 albo 4/5 poziomie wciśnięcia pedału gazu jest delikatna blokada pedału, po której przekroczeniu wskakujemy w tryb "mocnego przyspieszenia" poprzez redukcję biegów.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, nie mam zastrzeżeń. Na zakrętach trzyma się bardzo dobrze aczkolwiek nie testowałem w wymagających warunkach.
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Wysokie osoby będą miały problem z widocznością do przodu z prawej strony, ponieważ lusterko wsteczne zasłania ten obszar nawet po maksymalnym opuszczeniu fotela kierowcy. Widoczność do tyłu przy parkowaniu? Mam kamerę cofania i nie odważyłbym się bez niej ;)
5,0
Ergonomia
Liczba schowków jest wystarczająca, chociaż brakuje mi mniejszych zbiorniczków na drobne itp. np. po lewej stronie od kierownicy lub pod systemem multimedialnym. Miejsca na kubeczki są. Gniazda USB w schowku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna - działa ok. Plus dla podgrzewanych foteli - oprócz dołu, grzane są również plecy. Brak nawiewu dla pasażerów z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może dla drużyny koszykarzy byłoby za mało, dla klasycznych potrzeb jak najbardziej ok.
4,0
Wyciszenie
Taki chyba standard. Nie jest idealnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno mi ocenić koszty, ponieważ auto użytkuję krócej niż rok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na pewno Octavia wyjdzie taniej, ale końcowe modele (gdy zaczęła wchodzić nowa generacja) można było dostać w uczciwej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie, odpukać, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać, nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,6
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting