Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

arj, 3 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód. Na początku moja ocena byłaby pewnie na 5 gwiazdek, z czasem zacząłem dostrzegać mankamenty. Przestrzeń załadunkowa świetna, 4 osoby się mieszczą na luzie, 3 osobowa z dzieckiem ma bardzo dużo miejsca. Silnik 1.8 wystarczająca na trasy, do miasta dynamika silnika hondowskiego zapewnia całkiem dobre sprinty i pozwala na żwawe przemieszczanie się. Do czasu, aż się wjedzie na dziurę albo na spowalniacze. Wtedy jest gorzej. Audio i system przedpotopowe ale telefon się łączy, odbiera, przesyła Spotify, więc wystarcza. Nawigacja systemowa do zapomnienia. Skrzynia bardzo pewnie łapie. Silnik elastyczny, lubi wysokie obroty. Jak komuś zależy na dobrym spalaniu to może włączyć tryb Eco, ja nie byłem w stanie tego używać, za bardzo muliło silnik. W mieście spalanie od 8 do 10l/100. Trasa podobnie, zależy jakie prędkości. W trasie 6 litrów do zrobienia przy jeździe w zakresie 60-90 na 6 biegu. Do minusów zaliczyłbym niewygodne fotele (musiałem dokupić sobie podpórkę pod odcinek ledzwiowy) i hałas przy prędkościach 110+. Serio, hałas. To mnie strasznie zawiodło. Od wielu lat jeżdżę Japończykami ale miałem nadzieję że trochę będzie lepiej. Nie jest. I to jest dla mnie duży mankament.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 - dynamiczny w mieście. Daje radę w trasie ale trzeba się namachać z redukcją. Przy 4 osobach czuć że się męczy. Jak to Honda, lubi wysokie obroty. Całkiem elastyczny. Lubi wypić.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, precyzyjna. Lepsza miałem chyba w Mazdzie 3 i na pewno w mx5 ale nie ma się co czepiać.
5,0
Układ jezdny
Moze nie jest to chirurgiczna precyzja ale jest bardzo pewny. Są samochody i marki które lepiej się prowadzą ale jak na samochód typu kompakt nie można się absolutnie przyczepić.
4,0
Karoseria
Opadająca maska w dół powoduje że przed auta narażony jest na odpryski od kamieni etc. Lakier dość miękki. Korozji nie stwierdziłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A gruby, wraz z osadzeniem lusterka mocno przeszkadza. Tylny spojler dzielący szybę na początku przeszkadza, potem przestaje się go zauważać. Kamera cofania bardzo dobra, pomaga też przy wyjeżdżaniu.
3,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Niestety fotele są niewygodne. Podnoszone fotele z tyłu świetne i bardzo zmyślne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, szybko się nagrzewa. Wentylacja na 2 poziomie zaczyna być głośna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Sporo schowków. Jest ok. Z tyłu też wygodnie mogą podróżować 2 dorosłe.
2,0
Wyciszenie
Nie. No nie. Jest źle. Samochód za takie pieniądze powinien umożliwiać spokojną rozmowę przy 140 km/h. Ale nie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis do najtańszych nie należy. Pali dość dużo, bo ok8-9l/100 ale liczyłem się z tym.
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda do najtańszych nie należy ale za tą wyższa cenę dostajemy wyższa jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 4 lata wymiana siłowników klapy bagażnika. I tyle z usterek. Moja Honda potwierdza opinie bezawaryjnej marki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,6
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting