Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer

zdenek84, 9 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po wielu jazdach testowych tym autem nic mnie specjalnie nie zaskoczyło, byłem świadomy tego co kupuję. Auto mi się podoba zarówno wizualnie (w środku i z zewnątrz), odpowiada mi również silnik. Może mniej dynamiczny niż tsi z grupy volkswagena ale każdy powinien sobie odpowiedzieć czy kupując nowe auto chce lepszych osiągów i bierze pod uwagę ryzyko awarii czy chcę spokojnej eksploatacji. Ja zdecydowanie wybieram to drugie tym bardziej że auto nie jest przecież wolne.
5,0
Całokształt
Auto jako całość oceniam bardzo dobrze, jak na razie nie widzę żadnych poważnych mankamentów. Na pewno jedno z najlepszych aut w segmencie kompaktowych kombi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyśpieszenie i elastyczność oceniam pozytywnie. Biorąc poprawkę na to, że silnik nie ma turbosprężarki brak zastrzeżeń. Jeździ lepiej niż Toyota Auris Touring 1.6, lepiej niż Kia Ceed Kombi/Hyundai i30 Kombi 1.6, Opel Astra Tourer 1.6 etc. Reasumując, podczas wielu jazd testowych (brałem pod uwagę auta bez turbo) lepiej pod względem osiągów prezentuje się jedynie Mazda 3 2.0 (120km). Reszta aut którymi jeździłem a jeździłem wszystkim co się dało bez turbo w klasie kompaktów jeździ gorzej. Ponadto dodam, że silnik wbrew powszechnej opinii nie wymaga kręcenia pod czerwone pole żeby bezpiecznie się poruszać. Mimo, że bez oporów się wkręca na obroty mam wrażenie, że jest to zbędne w większości sytuacji na drodze. Głośność jednostki przeciętna, na wyższych obrotach trochę wyje (ale chcę zaznaczyć że nie jest to wycie które przeszkadza, niektórym może się nawet podobać).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, wygodne umiejscowienie lewarka zmiany biegów. Przełożenia dobrane bardzo dobrze. Zero zastrzeżeń do tego podzespołu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie idealne, pełen kompromis między komfortem, a precyzją prowadzenia. Dodatkowo bardzo prosta konstrukcja, z przodu McPherson z tyłu belka. Bardzo komunikatywny i precyzyjny układ kierowniczy, w stosunku na przykład do Kii Ceed czy Hyundaia i30 czuć znaczącą różnice- zamiast gumowatego układu w koreańskich autach tutaj mamy pełną przewidywalność.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki ok. Do tyłu mogłoby być lepiej ale nie ma mowy o jakiejś tragedii. W wersji Sport którą posiadam mam kamerę cofania co zdecydowanie ułatwia manewry (trzeba tylko się przyzwyczaić). Minus za brak czujników, nie zaszkodziłoby gdyby były.
4,0
Ergonomia
Wbrew opiniom które się czyta, że kokpit Civica jest futurystyczny i nieergonomiczny absolutnie się z tym nie zgodzę Na tą chwilę nie widzę absolutnie żadnych braków w ergonomii. Wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca siedzi dość wysoko (nawet w najniższym położeniu). Więc jak ktoś ma ponad 180 cm i lubi siedzieć na "podłodze" niech poszuka czegoś innego. Ja mam 184 cm i pozycja w najniższym ustawieniu jest dla mnie idealna. Kierowca czuję obudowany ale nie stłamszony więc dla mnie to odpowiada. Miejsca z tyłu jest tyle co większości rywali. Może nieco większa jest Octavia, z kolei Mazda 3 na pewno nieco mniejsza z tyłu. Także pod względem przestrzeni jest dobrze, na pewno nie mniej niż średnia w tej klasie. Duży, ustawny i przemyślany bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jest przeciętnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest na pierwszy rzut oka wysoka, za ale gdy się porówna z konkurencją wyposażoną w podobny sposób różnic prawie nie ma. A jednak prestiż marki jest bezdyskusyjnie wyższy niż Forda Opla czy Koreańskich aut... Należy również podkreślić, że jakość spasowania materiałów we wnętrzu oraz doboru materiałów jest na prawdę dobry. Nie jest to normą i jeśli ktoś na to zwraca uwagę niech ma świadomość że nie jest to tak kolorowo u wszystkich rywali. Przede wszystkim jakość spasowania jest często o wiele gorsza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Tourer