Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Olga, 12 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak jakichkolwiek oznak rdzy mimo wieku i faktu, że auto nie jest garażowane - stoi pod tzw chmurką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jedynym problemem jaki mnie ostatnio spotkał jest fakt połakomienia się kogoś na moje lusterka boczne. Trudno to jednak nazwać usterką. Nie mniej jednak zdarzaja się amatorzy lusterek do Civiców
5,0
Całokształt
Ogólnie auto bardzo polecam. Niezawodne, stosunkowo tanie w eksploatacji i naprawach. Sprawdza się nawet na trasach. Po 13 latach nie ma żadnych oznak rdzewienia na żadnym elemencie samochodu. Do tego mimo wieku bardzo ładnie się prezentuje i do tej pory jak to się mówi \"robi wrażenie\" Jedyna rzecz która czasem może przeszkadzać to jego wysokość szczególnie przy wsiadaniu i wysiadaniu jeśli zaparkuje się przy krawężniku
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie chodzi bardzo ładnie i równo. Przy wyższych prędkościach (100-160) zaczyna jednak być troszkę głośny, ale to też pewnie sprawa wyciszenia kabiny i nie jest to jakiś ogromny hałas, który trudno znieść.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem nie od razu wchodzi wsteczny, ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwa dolegliwość. Słyszałam, że w tym modelu się to zdarza.
4,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie zachowuje się na zakrętach nawet przy dużych prędkościach. A jeśli chodzi o stronę techniczną to po ponad trzech latach jedyne co trzeba było wymienić w zawieszeniu akurat to tuleje z tyłu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duża przednia szyba jak i boczne sprawiają, że widoczność jest bardzo dobra. Jedyna rzecz, która czasem przeszkadza, to dość długi przód. przy wyjeżdżaniu z jakiś bocznych ulic, gdzie widoczność jest ograniczona i trzeba dość mocno się wychylić nagle okazuje się, że mamy już pół maski na drodze, ale nie zdarzyło się jeszcze, żeby ktoś mi w nią wjechał:D
5,0
Ergonomia
Niski, opływowy, do tego szeroki - ergonomia na plus i bardzo dobrze trzyma się drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko zaczyna grzać - nawet zimą już po kilku minutkach jest ciepło. To samo tyczy się klimatyzacji - mimo, że dużo osób powie pewnie, że dość prosta i prymitywna jak na dzisiejsze czasy - bo auto ma już jednak swoje lata - to działa bardzo sprawnie, szybko i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Według mnie miejsca jest bardzo dużo - szczególnie z przodu. Nawet na dłuższych dystansach można sobie wygodnie posiedzieć i nawet trochę się powiercić. Gorzej jest z miejscem na nogi na tylnych siedzeniach, ale to chyba jak w większości samochodów - wszystko zależy od ustawienia przednich foteli. Pozycja za kierownicą dla mnie też bardzo wygodna choć dość niska.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach odgłos silnika staje się bardziej słyszalny, ale w granicach normy i akceptacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje autko jeździ na LPG, z racji dość dużych odległości jakie pokonuje. Na pełnym baku - czyli jakiś 32 litrach gazu przejeżdża jakieś 370 km, a przejechanie tego dystansu kosztuje mnie ok.90 zł (2.86zł/l.) Doliczyć trzeba sobie oczywiście koszt przeglądu instalacji gazowej w moim przypadku co 10 000 km - koszt 100 zł i wyższą ceną przeglądu rejestracyjnego - jakieś 50 zł drożej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena samego auta jak i koszty potencjalnych napraw i części według mnie są naprawdę niewysokie. Sama wymiana rozrządu to koszt koło 200 zł z tego co pamiętam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wsiadam i jadę. Nie muszę się martwić, że nagle coś się zepsuje. Przez trzy lata jazdy tym autem nie miałam żadnych nieprzewidzianych przygód z nagłą usterką. Poza jedną niespodzianką w postaci rozładowanego akumulatora - auto stało 5 dni przy -20 st. pod blokiem - mój błąd. Po naładowaniu odpala bez zarzutu - sprawdziłam sobie układ ładowania w autku i okazał się wzorowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez trzy lata eksploatacji tego auta jedyne powody dla których był u mechanika to okresowa wymiana oleju/filtrów, wymiana rozrządu z racji przebiegu i wymiana układu wydechowego (ze starości). Zadnych poważnych usterek nie odnotowałam.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback