Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 5400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~darq_
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Ogólnie nie wiem czemu ale lubię ten samochód, nasza przygoda z tym egzemplarzem zaczęła się od tego że potrzebowaliśmy fajnego zwinnego autka dla mojej kobiety na dojazdy do pracy. Pod uwagę braliśmy różne inne auta z podobnego segmentu, focusa, 206 itp. Jednak Honda to Honda a z racji że kiedyś śmigałem Vgenem to wiedziałem czego mogę się spodziewać po tym aucie. No i trafiła się 100km od nas Civic VIgen HB z d15z6 czyli słynnym V-tec econo. Rozwiązanie dosyć ciekawe, lapeczka ECONO bawi ale chyba też działa bo potrafi spalić 8L LPG w mieście :D:D Początki z naszą Hondziną średnio udane ale o tym w dalszej częsci wpisu. Auto dla osoby młodej, potrzebującej fajnego zwinnego taniego i ładnego wozidłą którym można pojechać szybko:)
4,3
~japan_boy
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Auto raczej dla mlodej osoby, zwinne i dynamiczne na miasto, a z tym silnikiem sprawdza sie tez w trasie. 1.5 vtec-e: auto o dwoch twarzach, ciche i ekonomczne a jednoczesnie, jak przycisniesz, zamienia sie dynamicznego drapieżnika :) Mam tez Civica 6 gen 1.4 IS, 90 KM, wiec postaram sie tez wykazac roznice pomiedzy obiema wersjami. Generalnie civica 6 generacji moge podsumowac tak: w kategorii komfortu przecietne w swojej klasie wykonane i wykonczone auto, lecz z rewelacyjnym i trwalym silnikiem, i skrzynia i zawieszeniem :) ponad przecietnie ekonomiczne i bezawaryjne.
4,2
~cwirus88
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
No i mamy ekonomicznego ścigacza, który zawstydzi nie jednego cwaniaczka na drodze - 114 koni robi swoje w takim lekkim aucie. Silnik również dość podatny na modyfikacje - u siebie zrobiłem porządny układ wydechowy i dolotowy - różnica nieporównywalna - wypluło sie ponad 130 koni mechanicznych. Dostępność części tuningowych niewyobrażalna - jest tego jak klocków lego. Poza tym wygląd - ponadczasowy, uniwersalny i zawsze się podobający. Dobra felga, lekka gleba i jest cud miód orzeszki. Nie jest to oczywiście auto pozbawione wad. Dla mnie przede wszystkim nieporozumieniem jest skrzynia - za długa! Na 2 biegu można jechać ponad 100 km/h. Całe szczęście, że można wsadzić krótszą. Silnik też nie należy do elastycznych - zapomnij o przyspieszaniu na V biegu - konieczne redukcje do III / IV. Poza tym części nie są zbyt tanie - w szczególności sprzęgło (w najlepszym układzie to 700 PLN). Kuleje również blacharka - bąbelkowe nadkola to standard. Podsumowując - auto OKej - szybkie, zwinne, niezawodne (zero, ZERO awarii przez 2,5 roku jazdy) i ekonomiczne. Jednak jak miałbym kupić tę hondę jeszcze raz - to tylko z silnikiem B16A2.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000
6,8
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Jadąc na 5 biegu średnią prędkością 100-110 udaje się osiągnąć w trasie spalanie na poziomie 5.3. Jadąc 120 spalanie rośnie do około 7-7.5, a zwiększając prędkość na autostradzie do licznikowych 140-150 spalanie gazu oscyluje na poziomie 10-11, a czasem nawet i 12 litrów przy 160. Ogólnie autko w mieście przy dynsmicznej jeździe pali 10l/100km, przy spokojnej i zmianie biegów poniżej 2.5tys obr/min to spalanie schodzi poniżej 7 litrów , nawet do takich 6.2-6.5 (jeżdżę po Warszawie i średnia spalania jest bardzo różna, ale zazwyczaj 30 litrów gazu starcza mi na 300 kilometrów)
7,2
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Nie jeżdżę sportowo ani nie zamulam. W mieście bez korków - 7,5, z umiarkowanymi korkami - 8,5. W trasie potrafi spalić poniżej 6 l, gdzie spora część to autostradowa prędkość i można czasem przycisnąć. Naprawdę świetne wyniki, zwłaszcza w trasie z racji bardzo długiej skrzyni. Nie ma co jej dusić na niskich obrotach, bo do rozsądnego poziomu wyższe obroty nie równają się wcale wyższemu spalaniu. To, co znacznie podwyższa spalanie to jazda na krótkich dystansach, ten samochód tego nie lubi. Econo robi swoje, auto jeśli chodzi o spalanie idealne w trasy.
5,9
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Tutaj jest tak jak pisze na autocentrum. Miasto warunki: Bez konieczności nagrzewania(Lato) - poniżej 8 litrów (około 7-7,5 z włączonym radiem). Przy ostrym ruszaniu ciągłej zmianie biegów grubo powyżej 3000 rpm, ledwo przekracza 8 litrów. Ważne żeby nie włączać VTEC'a. Więc czasem więcej gazu nie zaszkodzi. Zima: 8,3-8,5. Trasa. Edit. Była trasa Rybnik - Katowice - wynik 4,8L, przy prędkościach 70-80. Tylko gratulować Hondzie ekonomicznych silników. Jedynie autostrada 5 bieg do dechy ponad 10l/100 wypił. Napraw nie przewiduję - przegląd standard. Wyniki: 7,0 - najmniej miasto, 8,3 najwięcej miasto, 6,2 - cykl mieszany,, z przewagą miasta. Trasa - 4,8. egoś żuru do baku wlałem. Ostatnie tankowanie: 75% miasto (ecodriving), 25% trasa 70 km/h 5 bieg. Aktualizacja: Wynik 6,25 litra. Jak diesel. gdybym jeździł cały czas w trasie z pewnością zrobiła by ponad 800 km na 40 litrach. W mieście da się zejść w granice 7,2L/100 km, jednak trzeba unikać bardzo krótkich tras typu 1-3 km. Zimą na V-Power w największe mrozy równo 8L. Jako maksymalne spalanie podaję średnie spalanie w mieście z całego roku.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Hatchback