Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Kombi

Bartozzi, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 105KM 77kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Kombi 2.0 TD 105KM 77kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność starego typu turbodiesla. Dobrze spasowana skrzynia powoduje, że ani w mieście, ani na trasie nigdy się nie denerwowałem, że mam za mało mocy - nawet jak jechałem z 4-ma osobnami i 120kg bagaży (wawa-gliwice!).
5,0
Całokształt
Auto jak na tą klasę bardzo wygodne i funkcjonalne. Za te pieniądze nie kupisz Golfa kombi w dieslu, a niezawodność tego auta i liczne szczegóły powodują, że w życiu bym się nie przesiadł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na starego tourbodiesla bardzo dobrze, ale w tej klasie trzeba sporo dopłacić żeby diesel był bardziej zrywny przy takim samym spalaniu. Z wyprzedzaniem i szybkimi ruchami na skrzyżowaniach nie ma problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Rozgrzany na dwójce to niezły szatan (ponownie - jak na diesla), czyli w mieście bardzo uzyteczny, na piątce da się wyprzedzać!
4,0
Układ jezdny
Jest miękki. Nierówności nie męczą, ale za to na zakrętach nieco się kładzie. Dzięki temu, że jest dość niski, nie ma tragedii (astrą I kombi nie da się tak pojechać, wiem bo miałem).
Komfort
4,0
Widoczność
Małe okno z tyłu, ale dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Świetne fotele i kanapa, pasy, sterowanie elektryką położenie radia - bez zastrzerzeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lubi parować. Trzeba uchylać okno, dmuchawy nie dają rady. Trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać, dość wyraźnie. Zimowe opoy też, ale w Golfie IV kombi jest odwrotnie - silnik cichszy, opony głośniejsze. Tym niemniej w Hondzie jest głośno, zwłaszcza powyżej 130 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest najmniej paliwożerny samochód jaki miałem. Robię przeglądy co 10tys. , silnik nie bierze grama oleju. Takie rzeczy jak klocki i tarcze w przeciętnych cenach - za komplet tarcz i klocków z przodu dałem 180zł + wymiana. Czasem korodują zaciski hamulca i manszety maglownicy - trzeba regenerować. Mam go od stycznia (niecały rok) i zrobiłem jeden zacisk. Nic więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
No i tutaj przywołam porównanie z moim poprzednim autem - passatem B5. Myślałem że ta przesiadka będzie mnie boloeć bardziej, zaskoczyło mnie, że szybko przywykłem do mniejszego auta, a liczne zalety pokazały mi, że VW nie zawsze robi dobrze. Honda się postarała (przy czym większość tego modelu to tak naprawdę ROVER 400 TD). Szkoda, ze już takich nie robią, zmieniłbym na taki sam tylko młodszy za jakiś czas :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dobrze zrobione auto. Pierdoły się nie psują, zawsze działają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic. Trafiłem zadbany egzemplarz, poza tym mam wrażenie że to udany model.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Kombi