Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 3d

Phil, 13 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szpera po prostu zmusza to auto do jazdy jak po torach kolejowych.
4,0
Całokształt
Honda Civic Type-R to naprawdę udane auto niestety liczba drobnych niedoróbek trochę psuje jego wizerunek. Fani będą mówili, że jest gorsze od poprzednika VII generacji, ale ja uważam, że nie we wszystkim. Fakt - nie jest tak dzikie jak VII generacja lepiej ciągnie z dołu kosztem góry i jest zdecydowanie bardziej komfortowe. Trzeba pilnować stanu oleju bo auto często jeżdżone na VTECu lubi wciągać olej... i ten typ tak ma i nie należy wierzyć sprzedawcom, że jest inaczej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie należy słuchać ludzi, którzy twierdzą, ze 193NM to mało. Oczywiście w stosunku do turbo to mało, ale przynajmniej jest to zoptymalizowany moment do normalnego poruszania się i za każdym razem nie odskakuje głowa do tyłu przy przyspieszaniu. Do 5400obr/min 2.0 16V potem odgłos się zmienia i włącza się i-VTEC czyli sportowe krzywki wałka ssącego(obowiązkowo seryjny wydech do wymiany) i gdzieś do powyżej 8000obr/min ciągnie do przodu ze wzmocnionym dźwiękiem z wydechu aż do odcięcia To właśnie powoduje, że serce zaczyna bić szybciej a silnik otrzymuje 5 gwiazdek. Silnik sprawdzony na hamowni - realnie 208KM
5,0
Skrzynia biegów
To prawda co mówią, że jest diabelnie szybka. Pełna precyzja, wsteczny blokowany w czasie jazdy. Nie ukrywam, że trochę czasu trzeba przyzwyczajać się do sprzęgła, bo inaczej działa niż w normalnych cywilnych autach - jak producent podaje - sprzęgło jest sportowe, cokolwiek to znaczy :) Do tego akurat w tej wersji fabryczna mechaniczna szpera - auto wychodzi z zakrętów na pełnym gazie jak 4x4...
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy super, ale chyba 1-1,5 obr na stronę w każdym razie bardzo mało, przez co razi trochę promień zawracania i chodzi dość cięzko w stosunku do cywnilnych wersji. Układ mega czuły i precyzyjny - wspomaganie jest elektryczne. Hamulce dość dobre, jak na jazdę po korkach - i tylko do tego. Niestety ale mój znajomy ma takie same w Focusie 1.8TDCi 115KM, a na dodatek dość łatwo je przegrzać. Tył myszkuje przy gwałtownych hamowaniach z większych prędkości, ale jest to do opanowania bez problemów. Mile zaskoczony jestem komfortem zawieszenia, które jest sportowe (o ile można mówić o komforcie w sportowym zawieszeniu - znaczy nie wypadają plomby z zębów)
Komfort
3,0
Widoczność
No niestety ta zakrzywiona szyba tylna i spoiler są dokładnie w tym miejscu gdzie nie powinny być, może jakbym był niższy lub wyższy to by mi to nie przeszkadzało, ale niestety przy 180cm wzrostu głowę wychylać wyżej lub niżej, żeby sprawdzić co za mną jedzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Na wstępie 90% obsługujemy bez instrukcji. Zaawansowane funkcje komputera niestety po zajrzeniu w instrukcje. Tempomat o dziwo też musiałem spojrzeć w instrukcję - bo byłem przyzwyczajony do czegoś innego
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dość mocno mrozi, wentylacja dobra, bez zastrzeżeń. Trochę mnie dziwi ustawianie klimatyzacji czy ustawie 18 czy 23 to mam wrażenie, że wieje tak samo...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No to jest rewelacja. Auto jest 4-ro miejscowe, ale zarówno z przodu jak i z tyłu jest w/g mnie bardzo dużo miejsca jak na kompakt.
5,0
Wyciszenie
Do 5400obr/min jedziemy 2.0 16V - wtedy ma być cicho i jest cicho (względnie - bo na pewno jest głośniej od normalnego 2.0 16V). Powyżej 5400obr/min zaczyna się koncert z wydechu i trzeba radio wyłączać, żeby się w to wsłuchać i ma się wrażenie aby ten odgłos był jeszcze głośniejszy i aby się nie kończył.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W stosunku do turbo to na pewno mniej pali. W cyklu mieszanym 9-10l/100km. W ekstremalnych korkach miejskich ~13l/100km. Przeciętnie w ruchu miejskim 11-12l/100km. Ostatnio spalił 43l Pb95 - 410km (cykl mieszany) nie przesadzając z żadnym stylem jazdy i prędkością przelotową 140-150kmh (5000obr/min na 6 biegu)
5,0
Stosunek jakość/cena
Po licznych rabatach i wyprzedażach rocznika modelowego auto można dostać już za 94000PLN - fakt to sporo, ale jak popatrzymy na konkurencje to ceny są średnio o jakieś 10-20 tysięcy większe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę niedoróbek. Zacinający się centralny zamek (który serwis próbuje naprawić już 3ci raz) generujący masę błędów w komputerze (wymienione kluczyki, komputer immobilizera i sterowaniem centralnym zamkiem). Skrzypiący pedał sprzęgła (wymieniona pompa sprzęgła).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 201KM 148kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 3d