Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Marcin, ponad rok temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak na 14-letnia hondę to super.
4,0
Całokształt
Witam, kolejny civic no i niestety coraz gorzej jeśli chodzi o wykonanie i jakość użytych materiałów. Mam do czego porównywać bo to moja 6 honda(3 civic, 3 accord). Plastikowe, ale do tego juz musimy się przyzwyczaić. Jednak bryła i pomysł na wnętrze, zegary w 2006 rewelacja... Składane siedzenia z tyłu super, bagażnik duży, pojemny, dwukomorowy. Wersja Executive oferuje sporo i te wersje jeśli już się ktoś decyduje to warto wybrać. Światła xenonowe mijania poprawiają komfort jazdy, dlugie bardzo dobre, dodatkowe halogeny wspomogą nas w kiepskich warunkach. W accordzie VIII miałem soczewki, tam tragedia, pomimo bardzo dobrych żarówek i polerki kloszy, w civicu na xenonach jest dużo lepiej. Hamulce dobre jak na tę klasę. Z tyłu w zawieszeniu belka co gwarantuje dość dlugie użytkowanie, pod warunkiem że tuleje są w dobrym stanie. Jednak z przodu kolumny MacPhersona w wersji przed liftem miały tendencje do wydawania dźwięków przy skręcaniu kół na postoju. Niektorzy wymieniają je na poliftowe i jest spokój. Przecieki do bagażnika, do kabiny, też znany problem w civicu VIII na łączeniu blach wypełnienie twardnieje i puszcza wodę. Klamki przednich drzwi luźne, też znany problem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 jest najlepszym rozwiązaniem, 1.4 wogóle nie jedzie. Bezawaryjny, cichy i w miarę elastyczny, jak to w hondach powyżej 4tys. zaczyna się budzić. Jak dobrze kupisz to pojeździsz. Ważne żeby był suchy i pracował bezszelestnie...Łańcuch na rozrządzie, wiec o pasku mozna zapomnieć, dopóki nie dzwoni to jeździmy. Mit o spalaniu przez silniki hondy należy włożyć między bajki, zadbany silnik od wymiany do wymiany nie powinien zużywać oleju. To moja 6 honda i nigdy nie żałowałem obrotów bo wiem że te silniki to lubią, ale nigdy nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany. Jeśli musisz dolewać to masz zajechany silnik.
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj tragedia, kupiłem automat, tzw i-shift, skrzynia bardzo wolna, przeciąga, na plus możliwość zmiany łopatkami i drążkiem, w mieście przy spokojnej jeździe ok. Jest to zwykła skrzynia manualna 6-biegowa z dołożoną robotyką Boscha, jednak zmiana jest dość długa, plus że to zwykłe sprzęgło. 6 bieg to raczej nadbieg.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się na ogumieniu 17/225/45 mozna szybko i pewnie pokonywać zakręty. Układ kierowniczy precyzyjny jednak maglownica ok 120tys.km stuka i to dość powszechne w tym modelu(luz pionowy, nie osiowy), pomimo że w zawieszeniu luzów brak.
4,0
Karoseria
Jak na 14 letnia hondę jest bardzo dobrze, bo jak wszyscy wiemy hondy gniją, jednak blachy cieniutkie, palcami można giąć. Wszystkie parkingówki widać na karaseri. Wiadomo egzemplarz egzemplarzowi nie równy, więc sprawdzajcie dokładnie. Od spodu zabudowana plastikami.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobrze, do przodu ok, na boki również, jednak do tyłu ze względu na kształt klapy ograniczona, ale w mojej były czujniki więc można dać radę. Ze względu na kosmiczny kształt tu i uwdzie przymykam oko.
4,0
Ergonomia
Jak w hondzie poprawnie do bólu, jeśli ktoś miał styczność z Japończykami to się odnajdzie, trochę jak dla mnie sterowanie klimą i nawigacją mogłoby być inaczej rozwiązane. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze chłodzi i grzeje, nie miałem zastrzeżeń. Dodatkowo grzane fotele poprawiają komfort. Klima wydajna, chłodzi w 30st, na drugim biegu, nie słychać wiatraka. Pisze bo w accordzie VIII trzeba było podkręcać, a co za tym idzie słychać bylo szum.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm, fotel odsunięty prawie ma max, z tyłu duzo miejsca jak na tę klasę, dodatkowo siedzenia składane na różne sposoby co pozwala przewozić większe gabaryty. Po złożeniu mamy płaska podłogę i dość dużą przestrzeń bagażową, oczywiście jak na tę klasę auta.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, słychać szumy przy wyższych prędkościach. Pomimo dobrych opon też słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dobrze kupisz to lejesz paliwo, zmieniasz olej i filtry i jeździsz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie szczególnie z silnikiem 1.8. Ceny części rozsądne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemów brak, po zakupie standardowy serwis i wymiana zużytych elementów. Przez cały okres użytkowania wymieniłem tylko żarówkę w tylnej lampie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie wydarzyło. Zawsze dowiozła mnie do celu i nie miała żadnych grymasów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d