Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Marcin, 3 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie
4,0
Całokształt
Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt tego auta. Jest to silnik wysokoobrotowy, więc aby wyprzedzić koniecznie trzeba z redukować, dopiero przy 4 tyś. obrotów silnik się budzi do życia, a dopiero wtedy auto zaczyna dawać akceptowalną dynamikę. Ewidentnie widać, że silnik lubi być w wyższym zakresie obrotów, więc wysokie obroty mu zaszkodzą. Najbardziej mnie zaskoczyło spalanie: w mieście 7-8, poza miastem przy jeździe bez szaleństw 6-5, autostrada to 8-9l.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i krótki skok lewarka, stanowi dobre połączenie z układem kierowniczym i silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto, które nie jest sportowe, jest naprawdę dobrze, ale nie idealnie. :)
3,0
Karoseria
Auto mi się bardzo podoba z wyglądu zewnętrznego. Jakość lakieru jest słaba i jest on bardzo podatny na zadrapania i uszkodzenia, jest po prostu bardzo delikatny. Wiele osób narzeka na problemy z korozją, moje auto jest zadbane, więc są bardzo drobne oznaki, które widać kiedy auto stoi na podnośniku. Łatwo je usunąć
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wygląd kokpitu osobiście mi się nie podoba, ale ergonomia jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie szybko robi się ciepło, klima działa bez zażutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok, bagażnik bardzo duży.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie wyciszenie przeszkadza jedynie kiedy przekroczymy prędkość 110 km/h. System audio gra bardzo dobrze, mam uczucie, że nawet lepiej niż w X generacji, którą też jeździłem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie i bardzo dobra trwałość, bez zażutu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto było produkowane w Turcji, więc nie oczekujmy dużego komfortu i świetnej jakości. Plastiki we wnętrzu są kiepskiej jakości, dużo zaślepek ( mam podstawową wersję wyposażenia).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 3 latach użytkowania odpadła jedynie osłona termiczna przy tłumiku, przykręcona na nowo, więc ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan