Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Accent I Hatchback

Romano, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 143 tys. km
Hyundai Accent I Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Lubie co tu mówić moje autko jest po tuningu.Wygląda niezle laski się na nie oglądają. Zderzeak wimieniony na inny, obniżony fele od hyundai coupe. Na fotele poszwy czerwono czarne. Ale też nie jest to auto bez wad. Jedyną najwiekszą wadą jest to że jest głośń w środku(ale to się da samemu wyciszyć odpowiednimi matami) ale powinni to fabrycznie zrobić dobrze. Generalnie auto oceniam srogo - przejechałem nim zaledwie od kupna 10000 km. Nie jestem jak inni którzy piszą że jak jedzie to jest doskonale. Albo ze silnik 1.2 - 1.5 doskonale?? paranoja..:) trzeba pisać prawdę, żeb y inni wiedzieli. Ja lubie auto za wygląd, i jak się mojej dziewczynie podoba :) też je bardzo lubi. Ogólnie autko jeśli się je lubi wybacza mu się wady i tyle. A autko - moje przynajmniej wystarczy w nie włożyć 1000 zł i będzie śmigało bez zarzutu przez 5 lat. Wszystkie wady i usterki były przyczyną zeniedbań poprzedniego własciciela oraz tego ze naprawy były po partacku przeprowadzane. Teraz silniczek 1.3 to dla mnei za mało i chciałbym sobie sprawić hyundai coupe...:) mimo ze też do wygodnych i tanich w utrzymaniu nie należy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik 1.3 to jest dobrze. Na LPG jest wyraznie słabszy w porównaniu do benzyny. Całkiem niezle wyprzedza na 3 biegu(od 70km/h). W trasie wbrew pozorom nawet nawet, wyprzedzić sie coś da. Jednak to tylko silnik 1.3 wiec nie nalezy się spodziewać zawiele. Jadąc wolno wszedzie sie zajedzie( 90-100km.h i bedzie to w miare komfortowe) Maksymalnie napędziłem go na gazi 170 km/h - wiecej nie szedł ale mysle ze by poszedł (mikser od gaazu odciął dopływ zimnego powietrza powietrza, wiec jest zasysane gorące - osiągi słabsze) defakto coś z tym trzeba zrobić. Z silnika (uszczelka nad klawiaturą) zdarzają się wycieki, uszczelka inna niż orginał nic tu nie zrobi. Wymiana banalna. Wiec to nie taki problem. Silnik moze brać olej - jezeli jego przebieg jest wysoki. Moj niestety bierze. Widać to dopiero jak się jedzie na autostradzie z wyzszą predkoscią.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest całkiem całkiem, jednak skok dzwigni biegów jest za duży - jedzie się tak jak w autobusie:)/ Drązek jednak nałożyłem dużo w dół i się sprawa polepszyła. Można też lekko zeszliwować. Z kolei przełożenia są ok, choć przy 90km/h obroty wskazują już 2600. Przy 100 km/h obroty wskazują prawie 3000. 110km/h -130 km/h to obroty około 3500-4000. Ale za to przekłada się to na w miarę dobre przełożenia przez co nie jesteśmy mułem. Generalnie wydaje mi się że skrzynia do miasta, w trasie przy wyższych prędkościach brakuje kolejnego biegu. Szkoda. Problemy: Bardzo żadko. 1-bieg czasem nie chce wejsc, troszkę siły trzeba włożyć(ale problem to jest spowodawany tym że układ jest zapowietrzony) Dość często. Wsteczny czasem moze nie wejść(rzadko) albo zgrzytnie(czesto).
3,0
Układ jezdny
Mi obecnie się nie podoba to że nabyłem auto w którym padł wahacz(skrzywiony), dwa amortyzatory z tyłu do wymiany(po pewnym czasie) -cieknie z nich. Jednak to wady poprzedniego właściciela zresztą jak cała reszta. Mam auto obniżone przez co trzyma się drogi na zakrętach niezle(niejedne audi wyższej klasy nie moze tyle pojechać co ja) Jednak (opony 195/50/15) sprawiają że komfort jest słaby - sprawa też tego ze zawieszenie jest utwardzone, ale to tylko mają tak co coś kupują przerobione.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest ok. Choć czasem słupki przeszkodzą, ale to jak w każdym aucie. Z tyłu jak się patrzy w lusterka boczne da się przeżyć. Choć nie jest komfortowo może być.
5,0
Ergonomia
Przyciski sa na swoich miejscach. Wszystko da się intuicyjnie obsługiwać. Według mnie jest dobrze choć to też zalezy od wzrostu kierowcy i wymiarów :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla zimy: mam wersje bez klimy, ogrzewanie w zimie szybko bardzo sie nagrzewa. Nie rozumiem stwierdzeń że szyby im parują?? Parują jak wilgoć jest w środku - to nie sprawa auta tylko właścicilea - włacza sie ogrzewanie daje na szyby i znika samo. Ale pewnie co egzemplarz to inaczej ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość auta można sie pokusić o stwierdzenie doskonałe(auto jest małe, moja wersja 3 dzwiowa, jednak w środku moze spokojnie podróżować 4-5 pasażerów i w miarę ok wygodnie podróżówać. Tak więc jak na auta małe 3d jest miejsca dużo, jednak w porównwniu do merca 124, jagura, opla omegi to jest dużo mniej miejsca. Ale 4-5 osób spokojnie mogą podrużować komfortowo.
1,0
Wyciszenie
Żeby było źle to było dobrze:) Jest bardo źle - musze sam je wyciszyć bo przy długiej trasie głowa boli od hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko mam na gazie: Spala średnio 10 l gazu, nogi nie mam lekkiej. Podczas trasy przy 90-100 km zchodzi do 8 Na autostadzie 13 l/100km :) ale to ze względów wyższych prędkości W miescie okolo 10-11 l gazu zalezy jak się noge przyciśnie. O tyle ile ceny paliwa sa niewielkie to ceny częsci orginalnych w ASO kosmos. Wahacz przód- 500 Uszczelka do dzwi 220 zł Element plasikowy z wnetrza(wart5 zł) -27zł Zamienniki wahacz -150-180 Uszczelka nie wiem ale pewnie z 20-30 zł Amortyzatory - okolo przód (tanie komplet 2 - 220 zł)(olejowe) Drozsze - keyby 180-22- zł za sztukę (gazowe) Ceny pasków i innych zamienniki na stosunkowo niskim poziomie. Jednak np. Deawoo lanos jest tańszy we wszystkim o 50%. Ceny napraw - w aso to kosmos a pozatym partaninę odwalają wiec odradzam. Sam nigdy nie byłem tam ale znam mechaników tam pracujących. Mechanicy tańsi chcą za robociznę mniej wiecej tyle samo co do aut japońskich(konstrukcja troche skomplikowana bo wszystko razem ściśniete) Ale w normie Wymiana wahacza -50 zł Wymiana wahacza, uszczelki pod klawiaturą, pasków, naprawa hamulców z tyłu - około chcą 150 zł. Wiec też nie jest tak źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Accenta mozna tanio nabyc ważne żeby poprzedni właściciel o niego dbal a nie był brudasem, jak u mnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest trochę słabo. Padło światło długie (od wstrząsów wibraci) - kabelek się obluzował - naprawa 0zł. Szyby źle chodziły naprawa we własnym zakresie - przczyszczenie uszczelek, prowadnic - 0 zł. Najlepiej robić to naftą(ona natłuszcza pozatym że czyści-prowadnice - uszczelki ręcznie a potem spreyem do uszczelek) Klapa bagażnika(po poprzednim właścicielu) - naprawa samozdzielna - 0 zł (wystarczyło odgiąć blaszke.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klakson przestał działać(po poprzednim właścicielu) kabelek się obluzował - naprawa samodzielna 0 zł, u elektryka okolo 30 zł. Padło jedno światło mijania(kablek się obluzował) naprawa 0 zł. Wyciek ze sprzęgła (zestaw regeneracyjny 8 zł) Wyciek(po poprzednim włascicielu) z klawiatury - w zasadzie to żadna usterka tylko się pociło. Amortyzatory padły z tyłu - ale to przez polskie dziury. Wahacz się skrzywił jak wpadłem w ogromną dziurę.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai Accent I

Liczba wpisów: 16

Hyundai Accent I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Accent I Hatchback