Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

drajwer, 8 lat temu
Silnik 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobre prowadzenie w zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Miękki, podatny na uszkodzenia lakier, rdza w niektórych miejscach.
Inne : Wymiana chłodnicy klimatyzacji
4,0
Całokształt
Przeciętniak do bólu. Ma swoje słabe strony (kiepski lakier, fatalne wygłuszenie nadkoli) ale też i mocne (dużo miejsca w środku, jest niemal niezawodny). Rozsądny wybór za rozsądne pieniądze (szczególnie w opcji z LPG).
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto waży około 1200kg, silnik ma moc 109KM. Jest to trochę mało. Brak mocy najbardziej odczuwalny przy wyprzedzaniu oraz gdy w samochodzie jadą więcej niż 2 osoby. Kultura pracy silnika dobra, do około 120 km/h, później robi się bardzo głośno i auto niechętnie przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, nie stwarza problemów, fajnie zestopniowana - piątkę można wrzucić już przy 60 km/h. W trasie bardzo brakuje szóstego biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry. Świetnie trzyma się w zakrętach, jest precyzyjny. Ogólnie chyba nawet lepiej niż w zachwalanej pod tym względem Alfie Romeo 156. Przeszkadza tylko delikatny opór w przełamywaniu położenia zerowego kierownicy przy wyższych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność ze względu na dużą powierzchnię szyb oraz duże lusterka boczne. Jedyny minus - przy cofaniu trzeba pamiętać, że samochód, jak to w innych kombi bywa, nie kończy się równo z tylną szybą. Musiałem dokupić pokrętło regulacji podświetlenia, ponieważ w nocy świeciło zbyt mocno.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, ilość przycisków nie przytłacza. Szkoda, że po złożeniu siedzeń nie ma równej podłogi. Kłopotliwa wymiana żarówek w przednich lampach. Dwa gniazdka pod radiem, jedno w bagażniku. Klimatyzowany schowek, wieszaczki na zakupy w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa, nawiew grzeje, lusterka podgrzewane razem z tylną szybą działają, auto szybko się nagrzewa - czego więcej wymagać?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy atut tego samochodu. Ze względu na rozstaw osi wynoszący 270 cm miejsca jest dużo wszędzie. Również na szerokość i na wysokość. Ucierpiał na tym trochę bagażnik, ale coś za coś. Z tyłu więcej miejsca ma chyba tylko Skoda Superb.
3,0
Wyciszenie
No to jest bolączka tego auta. Silnik wyciszony dobrze, ale tylko do 120 km/h. Wymagające przyzwyczajenia się odgłosy kamyczków, które obijają się o niewygłuszone nadkola. Niektóre opony też dobrze słychać. Tu zaoszczędzono najbardziej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód kupiłem używany, więc musiałem go trochę doinwestować po poprzednim właścicielu. Części nie są drogie, bo zdecydowana większość pasuje również do Kii Cee'd. Najgorzej wypada lakier, który jest bardzo miękki i cienki co zapewne przełoży się na jego renowację.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tani w eksploatacji, teraz dobrze trzyma wartość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalające się czasami nawet co 15 tys. kilometrów żarówki H7, parę razy zawiesiło mi się radio grające z pendrive'a (trzeba było zgasić i uruchomić silnik).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Coraz więcej odprysków na lakierze, rdzewiejąca tylna klapa tuż pod szybą oraz rdzewiejące drzwi pod górnymi uszczelkami. Przez dwa lata oprócz części eksploatacyjnych wymieniłem tylko chłodnicę klimatyzacji.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 I CW