Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I CW

Dżyszla, 13 lat temu
Silnik 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Radio z MP3 i klima w schowku ;) Choć ani z jednego ani z drugiego raczej nie skorzystam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Model przed FL - odbijaki amortyzatorów
Inne : Kłopoty z tankowaniem - pistolet często wybija.
Układ elektryczny : Głośne uderzenie przy zamykaniu szyb. Głośna praca wspomagania pracującego na pełnej mocy.
4,0
Całokształt
Generalnie auto fajne, ale nie lubiące szybkiej jazdy. Wygodne, dobrze trzymające się na drodze. Bardzo jednak zdziwiło, że spalanie nie zmieniło się po przejściu z zimówek na letnie (oba komplety od salonu, letnie: Hankook K415 - teoretycznie oszczędna opona). Trochę źle pomyślane światłą dzienne - takie na przymus, bo od mija różnią się tylko brakiem podświetlenia deski. A po co mi oświetlenie tablicy? :( Hyundai chyba nie pomyślał o tym... Tak samo jak i o oprogramowaniu komputera, który jest mało funkcjonalny, a jego ekran w dużej mierze niewykorzystany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po przekroczeniu 100 km/h silnik zaczyna być dość głośny i pożera coraz więcej paliwa. Ale za to świetnie mu się pracuje na niskich obrotach - do utrzymywania prędkości nawet na poziomie 60km/h na 5 biegu nie ma problemu, a i rozpędzić go na tym biegu z tej prędkości można.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą w miarę pewnie z jednym małym minusem - istnieją takie położenia, że za chiny ludowe pierwszego biegu się nie wrzuci i trzeba albo delikatnie przetoczyć auto, albo ponownie zasprzęglić. Bardzo przeszkadza w momencie, gdy trzeba szybko wrzucić pierwszy bieg.
5,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie trzyma się drogi (szczególnie w porównaniu do mojej poprzedniej Thali). Na początku standardowo w tym modelu klejenie odbojników amortyzatorów - w ramach gwarancji.
Komfort
4,0
Widoczność
Praktycznie nie mam zastrzeżeń. Brakuje tylko asferycznych lusterek bocznych.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć zdziwił brak możliwości podłączenia dokupywanych w salonie przednich świateł przeciwmgłowych pod kontrolkę na desce (podobno brak wiązki) oraz wymiana lewej manetki. Został zamontowany tylko przełącznik obok regulacji świateł. Przeszkadza też w tym modelu zbyt jasny w nocy ekran radia (mógłby przynajmniej się przyciemniać po włączeniu świateł mijana). W wersji CLASSIC+ brakuje mi schowka pod lusterkiem wstecznym. Za to bagażnik jest świetnie pomyślany. Pełne koło, przegródki na narzędzia i inne takie i wszystko przykrywane użyteczną deską. A po złożeniu siedzeń jest jednolita powierzchnia. Do wad jednak należy zaliczyć mało funkcjonalny komputer - brak chwilowego spalania oraz drugiego licznika przebiegu dziennego, a podczas jazdy ponad połowa ekranu nie jest w żaden sposób wykorzystana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawienie ogólne za mało daje nadmuchu na górę (ten zawsze można by doregulować pokrętłem przy wywiewie przecież) - jak chce się ogrzać ręce zimą, trzeba wyłączyć część na szybę. Klimatyzacji w lecie jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu więcej miejsca niż w Thalii, więc zadowolony jestem. Z przodu fotel mógłby schodzić jeszcze trochę niżej. Osoby nieprzyzwyczajone do foteli (które świetnie trzymają) twierdzą, że ciasno... Wg mnie jest w normie.
3,0
Wyciszenie
Niestety przy dużych prędkościach silnik hałasuje dość mocno. Głośne jest też wspomaganie kierownicy pracujące na pełnej mocy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa trochę za duże jak na taki silnik. Auto nie lubi prędkości >100km/h. Jak do tej porty tylko jedna wizyta w ASO na wymianie oleju. Cena w normie. Zaskoczyła za to pozytywnie cena dokupienia radia do zamka centralnego - wraz z montażem tylko 150 zł. Z kolei próba dokupienia regulacji podświetlenia deski rozczarowała - ponad 300 zł bez montażu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za tą cenę ma się najlepsze auto w tej kategorii. Gdyby tylko nie to spalanie... Ale trzeba było trochę ponegocjować w salonie. W sumie za niecałe 45000 dostałem dodatkowo przeciwmgłowe (to model przed FL przypominam), czujniki parkowania, których nie ma już w wersji po FL, komplet zimówek (to akurat narzucona akcja była przez centralę), dywaniki gumowe (chyba standard z dodatków od salonu) i radio centralnego zamka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odbojniki amortyzatorów - standardowa usterka w tym modelu. Nie przeszkadza w jeździe, choć hałasowało na nierównościach. Przy zamykaniu szyb dość głośno uderzają na koniec - dziwne zjawisko... Standardowo kłopoty z tankowaniem - pistolet na początku bardzo często wybija.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem do tej pory żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I CW