Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 I CW – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4475 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1565 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1200 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l

Oceny Hyundai i30 I CW

Liczba ocen: 149
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Leon_Wlkp
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Hyundai i30 I
Auto kupione w salonie i zarejestrowane w 2010, wtedy było atrakcyjne w zakupie w stosunki do marki i wyposażenia. Okazało się bardzo trwałe, przebiegi głównie w trasie po około 100 do 900 km dziennie. Zaskoczyło mnie to zę do tej pory nie skrzypi tapicerka ani nic innego, Skoda skrzypiała nawet nowa. Wnetrze trzyma sie dobrze poza kierownicą która się wytarła przy przebiegu 120 000 i nie uznano jako usterki na gwarancji ! a jest to eksploatacja. Auto nie było garażowane i pokazały sie dwa ogniska korozji na drzwiach, Zaskoczyła mnie trwałość zawieszenia i hamulców wymian klocków po raz pierwszy po 120 000. Tani w utrzymaniu, oszczędny i bezawaryjny!. Może mam taki egzemplarz ale nigdy nie miałem żadnej awarii ! poza żarówkami h7 które często się przepalają.
4,5
~Leon_Wlkp
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Hyundai i30 I
Auto kupione w salonie i zarejestrowane w 2010, wtedy było atrakcyjne w zakupie w stosunki do marki i wyposażenia. Okazało się bardzo trwałe, przebiegi głównie w trasie po około 100 do 900 km dziennie. Zaskoczyło mnie to zę do tej pory nie skrzypi tapicerka ani nic innego, Skoda skrzypiała nawet nowa. Wnetrze trzyma sie dobrze poza kierownicą która się wytarła przy przebiegu 120 000 i nie uznano jako usterki na gwarancji ! a jest to eksploatacja. Auto nie było garażowane i pokazały sie dwa ogniska korozji na drzwiach, Zaskoczyła mnie trwałość zawieszenia i hamulców wymian klocków po raz pierwszy po 120 000. Tani w utrzymaniu, oszczędny i bezawaryjny!. Może mam taki egzemplarz ale nigdy nie miałem żadnej awarii ! poza żarówkami h7 które często się przepalają.
4,5
~Kalol1991
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 I
Jest to mój pierwszy samochód ( wcześniej od Ojca pożyczałem cysternę północy - czytaj Passat B5 FL 4M), i bardzo miło mnie zaskoczył. Dokładnie dzisiaj mija rok od jego zakupu i szczerze powiem, że chyba jak będę zmieniał samochód, to tylko na nowszy model. Ma swoje wady ale są one do zaakceptowania. Szkoda że nie ma możliwości wstawienia oceny 4,5, bo na tyle bym go ocenił. Wielkim plusem tego samochodu jest silnik, 4,7 l/ km średnie spalanie z całego okresy ( od momentu zakupu przejechałem nim 40 tys km). W tym momencie wymieniłem 1 wahacz geometrii położenia koła, tarcze, szczęki i klocki na tylnej osi ( nie wymieniane od nowości), czyszczenie klimatyzacji oraz 3 razy wymiana filtrów paliwa oleju powietrza. Koszty "dodatkowe" z tego tytułu wyniosły 2500 zł. Żeby to lepiej z obrazować, koszt 1 km wyniósł mnie 30 gr ( paliwo, amortyzacja, eksploatacja, ubezpieczenie). ale żeby nie było za słodko samochód ma kilka wad. Pierwsza. W chłodniejsze dni trochę trzeszczą plastiki ale jak się rozgrzeje jest spoko. Climatronik- mógłby być lepiej wyregulowany - wada fabryczna. Trzecia. Przyspieszenie. Na światłach( w trasie co innego, 3 i 4 bieg bardzo dobrze się spisują i czuć w miarę przyspieszenie ) z tą mocą można jedynie konkurować co najwyżej z nauką jazdy bo cała reszta jest poza zasięgiem. DPF - mój samochód jest wyposażony w to urządzenie, a przy tym przebiegu jest bardzo prawdopodobne że zaraz będę musiał go wymienić. Podsumowując. Ani przez chwile nie oszczędzałem na serwisie ( producent zaleca wymianę filtrów i oleju itp, co 30 tyś km, ja robię co 15-20 tyś), paliwo leje jedynie na autoryzowanych stacjach lotos i orlen ( dynamic i verva ), no i na razie nie narzekam.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I CW
7,4 – 7,5
l/100 km
5,2 – 6,2
l/100 km
8,1 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
CW 1.6 CRDi 115KM 85kW
Hyundai i30 I
Jeżdżę codziennie na trasie Łódź-Warszawa, najczęściej utrzymuję prędkość 110-120 km/h. Czasami gdy się spieszy to jadę 140 i więcej. Jednak z moich obserwacji wynika, że przy 140 spalanie wzrasta do ponad 6L/100km. Dodatkowo trochę w korkach (Warszawa, Stryków) i prywatnie po Łodzi. Średnie z ostatnich 25 000 km mam 4.6. Jak zresetowałem średnie spalanie będąc na autostradzie za tirem (przy prędkości 80-90 km/h) i tak za nim jechałem (w odległości 30-50m) to udało mi się osiągnąć 3.0 (na pewien czas spadło nawet 2.9). Wcześniej, w cyklu bardziej zrównoważonym gdy pracowałem jeszcze w Łodzi, miałem średnie 5.9 (zrobione na około 40 000 km, ale wtedy 110-120 jeździłem w trasie, a na autostradzie 150-160). Generalnie jednak zawsze unikałem sytuacji w których jestem zmuszony używać hamulca albo szybko przyspieszać (zmiana biegów zazwyczaj bliżej 2000 niż 2500 obr.)
5,3
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 I
Średnio spalam 5,5 l-100 km,, myślę, ze ktoś bardziej obeznany w dieslach może mieć wynik zdecydowanie niższy. Ja średnio dziennie przejeżdżam ok 60-70 km (2*30-35) z tego ok. 2* po 15 km na drodze szybkiego ruchu, reszta to cykl miejski i "przedmiejski", czyli ograniczenia do 70-tki, światła itp. Średnie max. spalanie to 6,1 w drodze na Chorwację - auto obciążone na maksa - 5-osobowa rodzina, wózek dziecięcy głęboki, trumna na dachu na bagaże dla rodziny), prędkość na autostradach 150-160.
7,0
CW 2.0 143KM 105kW
Hyundai i30 I
Raport opieram po przejechaniu ok. 3000 kilometrów głównie w małym miasteczku i na bardzo krótkich odcinkach jazdy ale za to bardzo częstych - średnio kilkanaście odcinków dziennie po 2 - 3 kilometry. Nie wyjeżdzając w dłuższe trasy komputerowy pomiar wskazuje 8 litrów /100, na trasie przy prędkości "emeryckiej" 80-90 km/h udało się uzyskać 5,5 do 6 litrów na setkę - jechałem tak przez 80 kilometrów ale to nie jest to mając taki silnik - nie cieszy taki styl jazdy, natomiast po dociśnięciu do 140 a nawet 170 km/h wskoczyło na 9 litrów i ani drgnie. Raport opieram na jeździe zimą, a więc włączone ogrzewanie i czasami dogrzewanie na postojach oraz podgrzewanie fotelików, dodatkowo głównym użytkownikiem jest żona więc to też ma jakiś wpływ na spalanie bo tzw. ecodriving jest mojej małżonce całkiem obcy. Ogólnie jestem zadowolony z autka a i spalanie mojej 2-litrówki jest do przyjęcia.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 63
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW