Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV Facelifting

Ciupaska, 2 lata temu
Silnik 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Dach panoramiczny trzeszczy
4,0
Całokształt
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3. Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna. Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną. Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu. Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;) Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem żwawy, ale sporo pali. Po mieście (ciężka noga) średnio 13-14l. Na autostradzie 140-150 11l. Na drogach lokalnych w sobotę rano udaje się zejść poniżej 10l, ale to wyjątek. ;)
3,0
Skrzynia biegów
Chyba najsłabszy element samochodu... Długo myśli zanim wrzuci bieg. Wyjeżdżam z podporządkowanej - sznur aut na głównej. Robi się miejsce, chciałbym szybko ruszyć i wjechać, naciskam gaz - auto myśli ok. 1 sekundy zanim wrzuci bieg. Porażka. To samo z wyprzedzaniem na zwykłych drogach: jadę za kimś, czekam aż będzie można wyprzedzić - jak jest miejsce, to gaz - a on myśli zanim zacznie jechać. Tryb Sport przegina znowu w drugą stronę: wciskam gaz - a on od razu redukuje i wyje na wysokich obrotach. Dopiero potem zmienia bieg na niższy i porządnie ciągnie. Pomijam już, że skrzynia wysiadła po ok. 40kkm. Obecnie czuję że jak dodam gazu to sprzęgła się ślizgają - pewnie serwis znowu się tym będzie musiał zająć...
5,0
Układ jezdny
Tutaj pełne punkty - zawieszenie dość sztywne, sprężyste. Nie huśta, nie pływa w zakrętach.
5,0
Karoseria
Nie mam uwag - poprawna.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła, jak na SUVa. Kamerka z tyłu bardzo pomaga przy parkowaniu, ale dźwięk ostrzegawczy pika czasem za późno.
5,0
Ergonomia
Opisywałem już wyżej, że otwieranie bezkluczykowe działa tylko w przednich drzwiach - to dla mnie porażka. Z pilota nie da się otworzyć szyb (nie mówiąc już o dachu panoramicznym) - przydało by się w upały. Poza tym miejsca sporo, kanapa tylna pochylana - ok. Ładowarka indukcyjna daje radę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę późno zaczyna grzać w zimie - przydałaby się dodatkowa nagrzewnica elektryczna (miałem w Fordzie - fajna rzecz). Ale na szczęście mam podgrzewaną kierownicę. W lecie klimatyzacja ma dobrą wydajność - szybko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To pojęcie względne. Kierowca i pasażer mają się całkiem wygodnie. Z tyłu wzorem jest dla mnie S-MAX - 3 osobne siedzenia przesuwane i z regulowanym oparciem. W Tucsonie kanapa jest pochylana, siedzenia są połączone, ale dają radę dla 3 dzieci.
5,0
Wyciszenie
Całkiem niezłe. Po mieście nie ma to dużego znaczenia, a w trasie do 180 km/h można spokojnie rozmawiać. Nie mam zastrzeżeń. Jedynie dach panoramiczny się tłucze na nierównościach - serwis sobie z tym nie radzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam porównania - auto w wynajmie. Ale z tego co widzę ceny nie są chyba kosmiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał porządnego samochodu. W porównaniu do konkurencji niemieckiej może lekko niższy standard, ale cena sporo niższa. Da się tym równie przyjemnie podróżować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie jedynie trzeszczący dach panoramiczny przychodzi mi do głowy. Reszta ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria automatycznej skrzyni biegów to jedyny problem techniczny jaki mnie spotkał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDi 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
65,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Tucson III SUV Facelifting