Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF I Sedan

euroeuro@o2.pl, 13 lat temu
Silnik 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XF I Sedan 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Największy plus za sylwetkę.
4,0
Całokształt
Ładna sylwetka - pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. W eksploatacji wychodzą jednak niuanse, które powodują obniżenie ogólnej oceny. Elegancko, ale bez polotu, wiele elementów na początku fascynuje, ale po jakimś czasie trąca "myszką". Zbyt dużo angielskiego stylu. Samochód niezły, ale dla amatora kochającego tą markę, lub dla osoby pragnącej się wyróżniać czymś niebanalnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo dziura nie występuje. Rasowy dźwięk silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Automat pracuje poprawnie, aczkolwiek skrzynie Audi oceniam dużo lepiej.
4,0
Układ jezdny
Sztywny w zakrętach. W klasie sam. jednonapędowych nie można nic zarzucić. Szkoda, że w ofercie brak modelu 4x4.
Komfort
3,0
Widoczność
Pierwszy i poważny mankament! Widoczność do tyłu beznadziejna. Przy parkowaniu tylko wyczucie i ostrożność pozwalają zachować w całości tylną część pojazdu. Mały + za lusterka.
3,0
Ergonomia
Wnętrze ok. Natomiast jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach: Nie ergonomiczny bagażnik - niby duży, ale "nieustawny". Przycisk otwierania malutki, za każdym razem trzeba szukać (w rezultacie brudna dłoń). Beznadziejna nawigacja: pracuje b. powoli, prymitywna grafika, obsługa nieintuicyjna, ekran dotykowy - wiecznie brudny. Niby efektowne otwieranie skrytki daje się we znaki po ciemku - bardzo trudno trafić precyzyjnie w czujnik. Brakuje stałej wizualizacji temp. zewn. Jest ona tylko widoczna przy podstawowym ustawieniu wyświetlacza. Umieszczone w schowku środkowej konsoli gniazdo zapalniczki daje ograniczone możliwości podłączania czegokolwiek. Brak jakiegokolwiek gniazda dla pasażerów tylnego siedzenia - to poważna niedogodność.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku samoczynne zamykanie wlotów powietrza robi wrażenie, ale później okazuje się gadżetem pochodzenie ze strefy agrotuningu. Działa poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, ale przednie siedzenie mogłyby być nieco lepiej profilowane.
5,0
Wyciszenie
Tutaj nie można się przyczepić. Wyciszenie i ładny dźwięk silnika robią wrażenie. "Kot" ładnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie przeglądy,Trasa 7L/100 km miasto 10L/100 km. Słaba sieć serwisowa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po pojawienie się nowego A6 nie wytrzyma konkurencji. Stąd zapewne agresywna reklama w TV.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kluczyk to bubel. Obłazi metalizacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XF I Sedan