Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF I Sedan

MB, 5 lat temu
Silnik 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar XF I Sedan 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Auto nietuzinkowe dla konkretnego nabywcy. Odwdzięcza się oryginalnością i radością z jazdy. Jakość wykonania zdecydowanie wyższa od niemieckich konkurentów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zauważalna duża turbodziura. Po przyzwyczajeniu do reakcji na gaz moc jest wystarczająca do codziennej jazdy. Spalanie od 6,5 w trasie, przez 8 w stylu mieszanym do ponad 10 litrów w mieście. Podstawą bezawaryjności silnika jest częsta wymiana oleju (co 7-10 tys. km.). Polecam jednak opcje 3 litrową.
5,0
Skrzynia biegów
Jeden z lepszych automatów jakimi jeździłem. Skrzynia przewidywalna choć czasami trzyma za niskie obroty. Przy manualnej zmianie przełożeń reaguje szybko.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone dość sztywno ale jednocześnie doskonale tłumi drobne nierówności podłoża. Pozwala na szybszą jazdę po łukach. Wysoka masa samochodu jest praktycznie niezauważalna.
4,0
Karoseria
Wygląd perfekcyjny choć to kwestia gustu. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego jest dobrze choć nie idealnie. W moim egzemplarzu pojawiają się ogniska korozji na chromowaną listwą na tylnej klapie. Podłoga trzyma się dobrze choć widać, że za jakiś czas wymagana będzie konserwacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze ale nie idealnie.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z przodu mają bardzo dużo miejsca i wysoki komfort podróży. Z tyłu natomiast wszystko jest ograniczone do minimum, w tym szczególnie miejsce nad głową. Mimo wszystko 5 osób jest w stanie podróżować tym samochodem na średniej długości trasach.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do niemieckich konkurentów którymi miałem okazje przejeździć wiele tysięcy kilometrów, w Jaguarze jest zdecydowanie ciszej. Pokrywa się to z wyższą jakością wykonania całego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew pozorom koszty utrzymania są niskie, pod warunkiem, że wiemy gdzie i jak szukać części. Wiele z nich pasuje od innych samochodów (Ford, Volvo) czy ze starszych modeli takich jak S-type.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak wspominałem wcześniej, w porównaniu do niemieckich konkurentów (Audi, BMW, Mercedes) Jaguar oferuje zdecydowanie większy prestiż, komfort i oryginalność przy takich samych lub mniejszych kosztach zakupu i utrzymania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobnych i niegroźnych usterek, głównie elektrycznych. Samochód bardzo wrażliwy na słaby akumulator.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Krążą negatywne opinie o tych silnikach ale wszystkie w ostateczności mają swoje podłoże z zaniedbaniach eksploatacyjnych.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 BiTurbo D 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XF I Sedan