Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

jonygo@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : pneumatyka :D ścierwo wyżuciłem na rzecz sprężyn za 500 zł i mam spokojną głowe ;)
Karoseria : słabe zabezpieczenia antykorozyjne - trzeba sie nauczyć z tym żyć - najlepiej raz na 2 lata konserwować podłogę
Układ elektryczny : chyba :D niemiałem jeszcze problemu ale na full wyposażenie w elektronice chyba bedzie musialo sie cos wydazyc :D
5,0
Całokształt
auto bardzo mi potrzebne do pracy ;) rewelacyjnie się sprawuje - bez usterek (trzeba trafić egzemplarz z wiadomego źródła - ja to bylem nawet poinformowany które elementy były malowane i pokazano mi zdjęcia sprzed drobnej kolizji ;)) dodatkowo wziąłem samochód na diagnostykę i geometrie nadwozia - wszystko się zgadzało a przebieg samochodu sprwadzilem w salonie w niemczech po nr nadwozia zgadzal sie ;) także tylko leje paliwo i jezdze -
Wrażenia
5,0
Silnik
fajny klekot - Land Rover jest pionierem jeżeli chodzi o silniki TD i nieźle mu to wychodzi, a uśmiech na twarzy jak dodaje gazu na postoju a cale auto zaczynana sie kołysać bezcenne :D generalnie żadnych problemów,wycieków brak,olej od wymiany do wymiany (20 000 km) bez dolewek - najwyższej klasy syntetyk
4,0
Skrzynia biegów
ze skrzynia nie jest już tak dobrze - przynajmniej u mnie trzeba się trochę wczuć,mam manuala i jak ktoś próbuje szybko zmienić bieg bez wyczucia to jest taki zgrzyt lekki - skrzynia mogłaby by być lepiej zsynchronizowana - ale to kwestia przyzwyczajenia
4,0
Układ jezdny
bardzo solidne zawieszenie,wręcz cholernie (a tyram samochód w przeróżnych warunkach)nic nie wypada,żadne drążki,tuleje, nic, całkiem,całkiem poza jednym szczegółem ASC - pneumatyka tylnego zawieszenia - totalna porażka,w żadnym serwisie w południowej Polsce nikt nie umiał dojść ładu z tym dziadostwem - bardzo prosto rozwiązałem problem - zamówiłem przez internet zestaw do konwersji zawieszenia (500 zł razem z przesyłką) z poduszek powietrznych (miechów) na sprężyny - banalna sprawa - w pudełku była instrukcja obsługi - wymiany dokonałem osobiście - i już mam święty spokój,żadnego problemu
Komfort
5,0
Widoczność
siedzi się wyżej ;) jest całkiem nieźle i lusterka w miarę duże,a najwięcej widza pasażerowie z tyłu,siedzą na wywyższeniu - ciekawa sprawa
5,0
Ergonomia
jak dla mnie kierowcy extra wszystko czytelne i w zasięgu ręki - prosto i na temat
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
hmmmmmm z tym jest powiedzmy dobrze na przodzie,średnio w środku a z tyłu można zamarznąć :D (7 osobowy model) klimatronik na lato super lodówka przy niemałych gabarytach wnętrza - nad podziw wydajnie - ale z ogrzewaniem na zimę już gorzej - dla siedzących z przodu w zupełności wystarczy - ale z tyłu już dużo zimniej (brakuje dodatkowych nawiewów wg mnie)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu niestety jest dość kiepsko - na przodzie jest się ściśniętym a to za sprawą rozbudowanej skrzyni z reduktorem - dla ludzi większych gabarytów ciasno - ale z drugiej strony potrafię przejechać tym samochodem 1000 km z marszu i mógłbym jechać dalej a z tyłu miejsce jest ale co z tego jak cholernie źle wyprofilowana kanapa prawie jak w nissanie navara z przed ostatniego modelu
4,0
Wyciszenie
może być - nie zwracam na to większej uwagi bo rozbudowałem fabryczny zestaw Harmann Kardon - także innych dźwięków niż muzyka nawet nie słyszę ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wg mnie jak na auto które waży ponad 2 T,ktore posiada stały napęd na 4 kola wynik oscylujący wokół 10l/100 km to rewelacja - jest to wynik uśredniony - na krajówce przy ok 100 km/h potrafił zejść nawet do 8 l - ale np na autostradzie powyżej 150km/h to nawet 15 l nie pogardził - wszystko zależy od stylu jazdy jak w większości samochodów
3,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobry - te samochody mało tracą na wartości - za mojego już proponowano mi większe pieniądze niż zapłaciłem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem narazie żadnych upierdliwych drobnostek,problemów :D
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko mogę się przyczepić do zawieszenia pneumatycznego - ale już je wywaliłem ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Discovery II