Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery IV

Piotr, 5 lat temu
Silnik 3.0 D 245KM 180kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Discovery IV 3.0 D 245KM 180kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wlasciwosci terenowe i Terrain Response System.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
3,0
Całokształt
Bardzo komfortowy solidny duzy samochod rodzinny swietnie dajacy sobie rade poza szosa. Dosyc drogi w utrzymaniu - jednak o ile serwis jest wykonywanie rzetelnie i wszelkie usterki usuwane sa na biezaco do tej pory niezawodny!! Kupilem uzywanego z przebiegiem 180k km po wymianie DPF'u i wszystkich akcjach serwisowo/przywolawczych. Jezdzi bez zarzutu, kilka awarii wystapilo jednak zadna nie unieruchomila pojazdu: okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - kosz okolo 1k zl okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl Silnik - bez zarzutow - chodzi wspaniale pali 12-16l - w zasadzie nigdy nie zszedlem ponizej 11l/100 skrzynia - doskonale - biegi plynie sie przelaczaja reaguje szybko na gaz zawieszenie - doskonale, bardzo trwale i niezawodne - mysle, ze te 2.5k zl na tak skomplikowane zawieszenie to naprawde niewiele. Wnetrze samochodu - w zasadzie bez sladow zuzycia - poza blyszczaca kierownica - materialy i skora na siedzeniach wysokiej jakosci. Wentylacja - klimatyzacja - bez zarzutow dzialaja doskonale - klima uzupelniana tylko podczas ogolnego serwisu samochodu ilosc miejsca i pakownosc :) bez komentarza :) no moze kiedy 3 klasa jest zajeta to wspomagam sie bagaznikiem dachowym. Podwozie - duzo korozji na ramie, elementach spawanych - na nadwoziu nie widac do tej pory - jednak korozja na ramie znacznie obniza walory estetyczne - zdecydowalem sie piaskowac i konserwowac podwozie i rame. Podsumowujac - godny polecenia, moj egzemplarz jest niezawodny (do tej pory) koszty utrzymania dosyc wysokie - pomimo korzystania z nieautoryzowanego serwisu. Podobny przebieg i podobne okres mialem Touarega - niestety w tamtym sie nic nie dzialo :( ... Pozdrawiam.
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczajaco mocny i elastyczny
5,0
Skrzynia biegów
plynna zmiana biegow i szybka reakcja na gaz
3,0
Układ jezdny
Bardziej w teren niz na szose - bardzo sie kolysze. Jednak wg mnie doskonaly kompromis.
5,0
Karoseria
duzi i przestronna - brak rdzy
Komfort
5,0
Widoczność
doskonala
5,0
Ergonomia
wzorowa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wzorowe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo duzo miejsca w kabinie
3,0
Wyciszenie
jest OK.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
okolo 180k km - uszkodzenie DPF - nie znam kosztow naprawy. okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - kosz okolo 1k zl okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochod dosyc kosztowny porownuja do touarega
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak - a te pojawiajace sie sa malo uciazliwe
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Okolo 180k km - uszkodzenie DPF - nie znam kosztow okolo 190k km - uszkodzenie kompresora - element wymienny osuszacz - koszt okolo 1k zl okolo 205k km - podczas okresowego serwisu - dodatkowo serwis (olej, filtry, jakies zawory) skrzyni biegow (ZF) - koszt 3.5k zl okolo 210k km - z mojej winy - uszkodzenie lewej polosi - wymiana na uzywke (w trakcie wyjazdu na narty wiec chodzilo o szybkosc naprawy - koszt okolo 1k zl okolo 230 k km - szum z przedniego dyferencjalu - wymiana wszystkich lozysk i oleju - koszt okolo 2.5k zl okolo 250 k km - podczas kompleksowej konserwacji - generalny przeglad zawieszenia (jakies tuleje, koncowki, drazki ... etc ..) koszt 2.5k zl

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery IV