Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery IV

Piotr, 4 lata temu
Silnik 3.0 D 245KM 180kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 288 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Land Rover Discovery IV 3.0 D 245KM 180kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : doskonaly naped na szosie i w terenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : silnik nie wytrzymal nawet 300 k km
2,0
Całokształt
Rok po ostatniej ocenie tutaj - około 28k km więcej niestety musze dopisać pare krytycznych uwag. Rok temu zakończyłem wpis na konserwacji ramy i jakiś naprawach w zawieszenie (Wpis od Piotra) . Chwile potem: Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się: Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!. Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!! Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!! Final - przy 288k km. - Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami - regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie. - wymiana pompy oleju i pompy wody, - wymiana kompletnego rozrządu - - koszt 20k PLN Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu. Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm ) Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnikj doskonaly - ale nie wytrzymal nawet 300k km - przy 288 uszkodzony wal korbowy i turbina
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia OK !!!
5,0
Układ jezdny
doskonaly kompromis w z szosie i rewelacyjny w terenie
5,0
Karoseria
OK, duża przestronna i b wygodna
Komfort
5,0
Widoczność
doskonala
5,0
Ergonomia
znakomita
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
znakomite
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo komfortowa
5,0
Wyciszenie
znakomite
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się: Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!. Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!! Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!! Final - przy 288k km. - Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami - regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie. - wymiana pompy oleju i pompy wody, - wymiana kompletnego rozrządu - - koszt 20k PLN Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu. Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm ) Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak problemow
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik zatarty przy 288k KM - na panewkach glownych

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 D 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Discovery IV