Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander I Standard

Piotr, 11 lat temu
Silnik 2.0 Di 98KM 72kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : samochód naprawdę dzielnie sobie radzi nawet na bardzo długich trasach (powyżej 1000km), pasażerowie się nie męczą, do tego przestronność wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : należy zwrócić uwagę na przełożenie tylnego napędu. wcześniejsze roczniki miały z tym spore problemy, po lifcie się trochę polepszyło, ale dopiero po 2003 przekładnie są bezawaryjne. w moim na początku poleciał właśnie reduktor, wstawiłem z anglika po 2003 i od 4 lat najmniejszego problemu nie ma!
4,0
Całokształt
samochód służy mi od prawie czterech lat, jedynym poważnym problemem był zepsuty reduktor na samym początku, poza tym drobiazgi, z którymi w większości sam sobie poradziłem. pilnuję wymiany oleju na czas (półsyntetyk), poza tym lać ropę i jeździć! Mój \"Freak\" jest używany na codzienne dojazdy po mieście, dalsze trasy, a również regularne wizyty poza asfaltem - optymalny do moich potrzeb!
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik chodzi bez problemu, jako że mam wersję przejściową (silnik land rover, osprzęt BMW) narzekam trochę na przyspieszenie, ale że to nie jest samochód sportowy, do tego opływowy jak kiosk, to nie można narzekać. Prędkość podróżna w granicach 140 km/h nie stwarza dla niego żadnych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
czasami są problemy z wrzuceniem wstecznego
4,0
Układ jezdny
trzeba uważać przy manewrowaniu, napęd na cztery łapy nie lubi ostrych skrętów. poza tym na polskich drogach siadają łączniki i gumy stabilizatora, ale przy cenach poniżej 20 PLN i minimalnych zdolnościach mechanika można to samemu zrobić nawet przy ulicy w pół godziny.
Komfort
4,0
Widoczność
samochód jest wyższy od zwykłych osobówek przez co wzrasta widoczność, niestety przez koło zapasowe na tylnych drzwiach widok do tyłu jest trochę ograniczony.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
niestety nawiew jest we freelanderach piętą achillesową. często siadają rezystory poszczególnych biegów nawiewu, ale naprawa jest łatwa. drugi problem to szyberdach: prowadnice niestety są zbyt słabe, powodują uszkodzenia całego mechanizmu. również nagrzewnice często przeciekają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
autko jest naprawdę przestronne! pięć osób plus bagaże na długą trasę bez żadnych problemów.
4,0
Wyciszenie
diesel jednak daje o sobie znać, do tego mam opony AT, które też nie są milczące, ale w tego typu samochodzie jest to do przyjęcia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
są różne opinie, ja mojego diselka nie mogę narzekać, poprzednio miałem wersję benzynową i tamten potrafił po mieście \"wypić\" nawet 15l, diesel w ruchu miejski zużywa poniżej 10.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zasadzie oprócz wymiany reduktora przez cztery lata zdarzały się drobiazgi, jak np. uszkodzenie linki otwierania szyby kierowcy, gumki przy stabilizatorze itp, czyli norma przy używanym samochodzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Di 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Freelander I Standard