Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV F

qbalo86, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak na autko z 93r. bardzo przyzwoicie zabnezpieczone przed "rudą". Fabryczna konserwacja podwozia wytrzymała ponad 10 lat.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Dławił się na wolnych obrotach - wystarczyło przeczyścić przepustnicę i silnik krokowy
Układ hamulcowy : Sciągało samochód na prawo - zapieczony cylinderek nie wracał na swoje miejsce.
Układ elektryczny : Po 15 latach trzeba było wymienić przekaźniki
5,0
Całokształt
Rewelacyjne autko! Ponadczasowa linia nadwozia, do dzisiaj przykuwa uwagę podnoszonymi reflektorami. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne skutkuje długą eksploatacją. Silnik 1.6 praktycznie nie do zdarcia. Bardzo wytrzymałe amortyzatory i zawieszenie. Duży i pakowny bagażnik, szkoda że klapa nie podnosi się od podłogi bagażnika - ułatwiło by to załadunek cięższych rzeczy. Układ elektryczny bardzo żywotny - alternator dobrze doładowuje akumulator nawet na krótszych odcinkach. Po montażu świateł do jazdy dziennej spadło trochę spalanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobrze wchodzi na obroty, zaczyna dobrze "ciągnąć" już od 2,5 tyś. obrotów, ale do spokojnej jazdy wystarcza 2tyś. Na wolnych obrotach bardzo przyjemnie mruczy=)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo płynnie, choć sporadycznie zdarzają się problemy z wrzuceniem 1 i R, ale tylko w czasie manewrowania na parkingu. Jeżeli skrzynia jest nagrzana, problem nie występuje.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny sprawuje się bardzo dobrze, można świetnie wyczuć drogę. Niektórych może drażnić to że część drgań na nierównościach przenoszona jest na kierownicę, ale nie jest to męczące. Przy ciasnych zakrętach mocno trzyma się drogi - za to my musimy mocno trzymać kierownicę=)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra - obszerna przednia i tylna szyba, wąskie słupki - widać praktycznie wszystko. Lusterka pokazują pokażny kawałek drogi. Brakuje tylko niwelacji "martwego" punktu.
5,0
Ergonomia
Wszystko przejrzyste i w zasięgu ręki. Najważniejsze przełączniki w bliskim sąsiedztwie kierownicy - można je wcisnąć nie puszczająć kółka. Plus za płynną regulację podświetlenia i za włącznik świateł awaryjnych który nie "wali" po oczach w nocy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
samochód dobrze wentylowany, w zimie szybko i równomiewrnie się nagrzewa. Jedynie elektryczne ogrzewanie tylniej szyby trwa przydługawo, ale za to wyłącza się automatycznie po ok. 15 minutach. Szkoda że nie zastosowano filtra cząstek stałych - przy włączonym nawiewie wiele rzeczy wciąga do środka (liście, pyłki a nawet płatki śniegu zimą).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hmm, Japończycy zawsze byli mali, więc i miejsca nie jest specjalnie dużo. Jednak kierowca i pasażer z przodu nie mają na co narzekać, miejsca jest sporo. Niestety pasażerowie z tyłu mają ciut gorzej, może miejsca nad głową nie brakuje i podróż w 4 osoby jest w miarę komfortowa, to w 5 osób będzie już ciasno. Ale nie zapominajmy kiedy to auto powstawało. Wtedy to było duże wnętrze. Bardzo dobrze rozmieszczone schowki!
3,0
Wyciszenie
O ile podczas jazdy miejskiej jest całkiem dobrze, to przy prędkości 120 i wzwyż zaczyna doskwierać odgłos pracy silnika (ma wtedy koło 3,5tyś. obrotów); co skutkuje albo zgłośnieniem radia albo głośnymi rozmowami. Niestety wyciszenie komory silnika jest słabe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1,6 16V spalanie jest w normie, oczywiście przy normalnej jeździe. przy mocniejszym wciśkaniu gazu silnik nabiera większego apetytu. Z kolei delikatne głaskanie pedału gazu wcale drastycznie nie ograniczy nam spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 15 latach eksploatacji zaczęły się problemy z elektryką - a konkretnie z przekaźnikami. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Pojawiło się małe ognisko rdzy na nadkolu pod klapką zbiornika paliwa. Po zrobieniu zaprawki i polakierowaniu problem się nie pojawił (3 lata)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy to przy 120tyś wymieniono amortyzatory, przy 140tyś chłodnicę, a niedawno wymieniane były elementy tylnego zawieszenia oraz zrobiono przednie hamulce.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18

Mazda 323 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 323 IV F