Szukaj

Lista ocen Mazda 323 VI F (169) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 105 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~sakhal@gazeta.pl
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Jedna z pierwszych rzeczy ktora do auta mnie przekonała. Biegi wchodza leciutko, krotki skok lewarka, bez zadnych zgrzytow. Zestopniowanie tez mi sie podoba, dosc długa jedynka, troche krotka dwojka i dluga trojka (tak ze jezdzic po miescie mozna czesto tylko na 3) Musze wspomniec o wstecznym ktory ma tendencje do "nie wchodzenia" za kazdym razem (trzeba wtedy puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo i bedzie ok) ale tak juz ta skrzynia ma...
5,0
~GL
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Bardzo elastyczna. Bardzo bardzo. Widziałam już osobę, która jechała tym autem i zatrzymywała się przed światłami - jakieś 5-6 tys. obrotów i ruszyła bez redukcji z trójki. Nie spotkałam się z czymś takim nigdy. Nawet Yarisy z dieslem wymiękają. Jeśli chodzi o luzy w dźwigni zmiany biegów - zero. Samochód już mimo wszystko swoje lata ma, a przekładnia działa jak nowa.
3,0
~sejton@wp.pl
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
A tutaj troszkę się zawiodłem. Nie jest zbyt precyzyjna ale to może ze wzgledu na duzy przebieg mojego egzemplarza. Jednak da się to poprawić poprzez konserwację ukłdu drążka zmiany biegów. Jest on blisko rury wydechowej i troszkę sie zapieka. Ostatnio wyczyściłem te lelmenty i jest dużo lepiej. Ale i tak będę musiał wymienić tulejki przy drążku koszt ok 40zł
4,0
~Silver
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
W moim przypadku konieczna była wymiana ze względu na uszkodzony synchronizator na 3-cim biegu - usterka szybko wystąpiła, bo mało jeżdżę + moje pierwsze auto. Tutaj trzeba sprawdzać jak pracuje pedał, z drugiej strony prawdopodobnie od nowości nie było sprzęgło wymieniane, bo tak wyjechane - kupiłem z przebiegiem 243k, wymiana przy 248k.
5,0
~neb
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
bezawaryjna, wchodzi gladko, choc dwa razy mi sie zdarzylo, ze nie chciala wejsc jedynka. Sprzeglo chodzi wrecz wysmienicie... przejechane 140 tys km i zero problemow....w moim poprzednim aucie Seacie, pedal sprzegla byl wiecznie sztywny, padala linka no i same sprzeglo po 90 tys... a przeciez styl jazdy mi sie nie zmienil.
4,0
~piterch76
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Skrzynie dość precyzyjna, dość bo nie jest idealnie. Poprzedni samochód Opel Vectra 1.8i miał długie biegi, tu 3100 obrotów przy 100 km/h, gdzie w Vectrze było to 130 km/h. Pewnie też dlatego była o 0,5l oszczędniejsza. Takie obroty ok, ale pod warunkiem 6 biegu.
4,0
~Enkidu z Krakowa
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Biegi wchodzą bez zarzutu. Jedynka jest bardzo krótka. Na niemieckich autostradach brakuje mi 6 biegu:). Jadąc na IV biegu przy 2000obr/m mamy około 70km/h. W innych dieslach miałem 80km/h! V bieg wbijam powyżej 75km/h, co jest chyba zdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu.
4,0
~bartvs
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
byłaby doskonała gdyby nie redukcja z 5 na 4... przy normalnej zmianie jest wsio ok ale gdy spróbujemy wykonać tą czynność szybciej możliwe jest spotkanie się z \"R\". Oczywiście bez zgrzytów ale wbicie \"szybkiej 4\" graniczy z cudem. Cała reszta działa rewelacyjnie i precyzyjnie.
4,0
~eMMeS
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Skrzynia chodzi lekko. Nie ma problemów z wybijaniem się biegów czy ciężkim wchodzeniem w któryś. Jedynym mankamentem jest to, że drążek strasznie drży podczas postoju, np. na światłach, a mieszek trąc o plastik wydaje nieprzyjemny, ale przynajmniej cichy dźwięk.
5,0
~Roland
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Skrzynia jest genialna. Na pierwszym biegu przełożenie jest aż za wysokie, bo strasznie miele kołami :) Dwójka i trójka to czysta poezja. Skrzynia pracuje cicho i ma krótkie, ale zdecydowane skoki. Zdarzają się problemy ze wstecznym, ale rzadko i jest to chyba typowe dla "japońców"
Mazda 323 VI F