Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi Facelifting

gzesiolek, 8 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik w tandemie ze skrzynią dają kierowcy bardzo dużo. I dynamikę jak trzeba i ekonomiczność jak się chce i wygodę zwłaszcza w połączeniu z aktywnym tempomatem...
5,0
Całokształt
Pierwsza ocena po miesiącu intensywnej jazdy. Jak na razie auto miodzio. Dla mnie wystarczająco dynamiczne, z zapasem mocy, ale jednocześnie przy spokojnej jeździe nie drenuje kieszeni. Wyposażenie ponad przeciętne i ciężko się do czegoś przyczepić... Wszystko opiszę poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak dla mnie rewelacja. Jestem fanem wolnossących benzyniaków i ten silnik jak na R4 ma niebywały ciąg i zakres użytecznych obrotów. Jakbym nie wiedział to w pierwszej chwili po depnięciu myślałbym, że jest tam V6 pod maską...
5,0
Skrzynia biegów
Automat klasyczny. Przy spokojnej jeździe płynnie i bez zawahań zmienia przełożenia i jest zaskakująco sprawny, że można pomyśleć, że to jakiś dwusprzęgłowiec... ale pazurki pokazuję dopiero przy kickdownie... jeden z najlepszych kick downów z wszytskich AT na rynku... Chcesz depnąć, gaz w podłogę i masz od razu dostęp do obrotów gdzie auto wyrywa do przodu elektronika działa tutaj rewelacyjnie (zrzut o 2-3 przełożenia w jednym momencie)... Łopatki do manualnego operowania biegami pozostają bezrobotne...
4,0
Układ jezdny
Tutaj jedyna rzecz w której M6 kombi odstaje od mojego poprzedniego Lancera Sedana. Lancer był może słaby, ale na krętej drodze jechał jak przyklejony. CIężko go było pozbawić przyczepności i łatwiej było z fotelu wylecieć niż autem z drogi... Mazda jeździ ok. Zawieszenie jest komfortowe, ale nie buja. Trzyma się jak trzeba, ale w tych samych łukach już przy prędkościach 5-10km/h mniejszych koła zaczynają gubić przyczepność... Może to wina opon, bo i przy ruszaniu łatwo ja przypalić...
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok. Do tyłu bardzo dużo daje kamera cofania. Jednak na pewno nie jest doskonale. Trzeba uważać przy manewrowaniu i bez czujników i kamery cofania wolałbym nie kombinować na ciasnym parkingu... ;)
4,0
Ergonomia
Obsługa super. Wszystko na swoim miejscu, ale do ideału nieco brakuje. W Lancerze kochałem obsługe klimy na pokrętłach gdzie bez odrywania wzroku od drogi mogłem ustawić wszystko. W Maździe jednak wymaga go trafiania w odpowiednie przyciski. No i dla mnie mógłby być nieco większy fotel. Nieco lepiej trzyma niż w Lancerze, ale jednak siedzisko i oparcie jest minimalnie mniejsze, choć o dziwo trasy kilkaset kilometrów mniej męczą niż w Lancerze...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie wentylacja i klimatyzacja sprawują się jak należy. Sprężarką pracuje znacznie ciszej niż w Lancerze, a chłodzi skuteczniej...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standard klasy średniej. W kombi mogło by być więcej miejsca na tylnym siedzeniu (np. tak jak w sedanie). Generalnie szkoda, że nie ma M6 w wersji liftback o rozmiarach sedana...
4,0
Wyciszenie
Do 130km/h jest super. Czyli tak jak powinno być w tej klasie. Do Lancera to już nie ma co w ogóle porównywać. Niestety przy prędkościach (ponad)autostradowych pojawiają się często delikatne świsty, które uprzykrzają życie kierowcom lubiącym prędkie przejazdy autostradami...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądów jeszcze nie miałem, a jeśli chodzi o paliwo to jest lepiej niż się spodziewałem. Przy spokojnej jeździe idzie zejść poniżej 7l/100km. A moja średnia jak na razie z jazdy mieszanej to 7,8l/100km. Jak na duży silnik i dostępną liczbę koników - super.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ujmę to w taki sposób. Biorąc pod uwagę wyposażenie maksymalnej wersji to doposażenie dowolnego innego auta tej klasy do tego poziomu winduje jego cenę do min. 150tys PLN... ale z drugiej strony gdzie indziej jest wybór tutaj masz maksa za 140tys PLN i wyboru nie masz, przynajmniej przy tym silniku... No i akcyza też daje popalić, jaki inteligent uzależnił ją od pojemności to nie wiem... ale mój silnik pali mniej niż większość dwulitrowych wolnossaków którymi miałem do te pory okazje jeździć...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi Facelifting