Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Mirek, 9 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mój pierwszy automat, w połączeniu z silnikiem 2,0 pozwala na wydobycie jego możliwości. W manualu nie kręciłbym go tak wysoko, przez co miałbym odczucia mniejszej dynamiki. A tak jest OK.
5,0
Całokształt
Generalnie trudno się do czegoś przyczepić, samochód wygląda dobrze i daje przyjemność z jazdy, póki co nie zawodzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję max bo chociaż to silnik 2,0 bez turbiny to wiadomo, że nie zbiera się jak inne, ale naprawdę w połączniu z automatem daje radę z pełnym obciążeniem na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Pewnie nie jest ten automat tak szybki jak DSG, czasami trochę za długo myśli, generalnie nie jest irytująca, ale do ideału brakuje. Ale za to pozwala wydobyć możliwości silnika - jak trzeba przy wyprzedzaniu kręci wysoko przez co dodaje dynamiki nawet przy pełnym obciążeniu.
5,0
Układ jezdny
Jazda po zakrętach to jest to co lubię
Komfort
4,0
Widoczność
Z tym bywa trudno jak to w nowoczesnych autach - szerokie słupki, nie widać końca maski, do tyłu nie najlepiej, czujniki przód i tył pomagają, ale przydałoby się pokazanie precyzyjniej odległości w cm, a nie tylko trzema paskami. Samochód jest dość długi (owszem są i dużo dłuższe, ale jakoś na podziemnych zagranicznych parkingach jakoś czasem jest ciężko - dłuższe zwisy przedni i tylny w porównaniu np. z mercedesem i BMW, przez co trudniej o manewrowanie w ciasnych miejscach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dużo przycisków w kierownicy, duży plus za obsługę systemu nawigacji, audio itp. pokrętłem - trwa może wolniej, ale jest bezpieczniejsze podczas jazdy, zresztą spróbujcie na polskiej nierównej drodze trafić na małym ekranie w literki wpisując adres. Wniosek mam jeden - chcę mieć coś podobnego w następnym aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje zimą, chłodzi latem, nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jakoś mieścimy się w 4 osoby z rodziną i bagażem. Choć przy moim zabieraniu wszystkiego co się da na wakacje, bagażnik staje się mały nawet po wyjęciu rolety.
4,0
Wyciszenie
To moja druga Mazda i porównując do innych samochodów jakimi jeździłem (porównuję do wyższych klas) jest głośniej. To pewnie wynik oszczędzania na masie auta. Porównując z poprzednią Mazdą może jest nieco ciszej, ale jeszcze za mało. Jazda z prędkością 150 km/h na autostradzie nie daje możliwości wsłuchania się w ulubiony utwór. Głośniejsze są moje letnie opony z uwagi na rozmiar - 19"
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nawet nieco mniejsze niż w poprzednim modelu, da się zejść nisko jadąc spokojnie, jadąc szybko i dynamicznie pali jak wszystko co podobne. Na pytanie ile pali zawsze odpowiadam, że zależy, bo największy wpływ na to ma rodzaj trasy i styl jazdy, a potem samochód i jego silnik. Mazda potrafi spalić na autostradach w Szwajcarii 6,8 l a na autostradach w Niemczech 9,5 l. To realne dane z ostatniej podróży.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nie było.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było i nie będzie mam nadzieję, dokupiłem mimo wszystko 2 lata dodatkowej gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Kombi