Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Advert, 7 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pierwszą opinię napisałem po zakupie przy przebiegu 6000 km.Teraz po 3 latach kolejny wpis. Byłoby "doskonale" gdyby dopracowano wyciszenie.Uważam,że auto tej klasy powinno dawać komfort jazdy w ciszy.Poza tym najlepsze auto jakim miałem okazję cieszyć się w trakcie użytkowania.Dodam,że to już 15 z kolei auto, które użytkuję kilka lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przede wszystkim niezawodny silnik, który może cieszyć w codziennym użytkowaniu.Mógłby mieć trochę większy moment obrotowy, ale przy większych obrotach nabiera bardziej sportowego charakteru.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, krótki skok drążka przy zmianie chociaż czasem lubi haczyć przy zmianie.
5,0
Układ jezdny
Porównywalnie z układem znanym w tej klasie z Forda Mondeo.Dobrze trzyma się drogi a mimo kół na 19" felgach dobrze tłumi nierówności. Przewidywalny i precyzyjny układ kierowniczy.Daje frajdę z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze.Oczywiście gdyby nie czujniki odległości z przodu i z tyłu oraz kamera cofania mogłoby być tylko dobrze.
4,0
Ergonomia
Wygodnie, wszystko w zasięgu ręki i bardzo dobre rozwiązanie sterowania pokrętłem na panelu środkowym za drążkiem zmiany biegów.Wygodne fotele, możliwość dostosowania fotela kierowcy dzięki elektrycznej regulacji z pamięcią 2 ustawień. Mogłyby być większe kieszenie w drzwiach przednich (tu przygotowane są miejsca na butelki 0,5 l).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze i szybko działająca klimatyzacja.Szybkie nagrzewanie wnętrza.Duży plus za nawiew na tylny rząd siedzeń umieszczony z tyłu schowka między siedzeniami przednimi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super, wygodnie nawet na długich trasach. Gdyby z tyłu była płaska podłoga byłoby idealnie.
3,0
Wyciszenie
Zdecydowanie najsłabsza cecha Madzi w tej wersji. Brak odpowiedniego wyciszenia, szczególnie przy prędkościach autostradowych to niedopuszczalne w aucie tej klasy. Tu chociażby Renault Talisman czy Ford Mondeo wypadają lepiej.W wersji po faceliftingu podobno jest lepiej ale też bez szaleństwa.Hmmmm...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu jest nawet bardzo dobrze.Na trasie Kraków Lublin z bardzo przepisową jazdą bez szaleństwa spalanie średnie to 5,2 l/100 km.Bez nieprzewidzianych wydatków koszta są akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie cena jest odpowiednikiem jakości, no może pomijając wyciszenie i początkowe błędy "młodości", które sprawnie i szybko zostały usunięte w ramach gwarancji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Początkowo wychwyciłem kilka niedociągnięć ale w serwisie bez problemu uzyskałem pomoc (wymiana modułu bluetoth, awaria elektrycznego składania lusterek i coś tam jeszcze).Co prawda słabe i krzywiące się tarcze hamulcowe przednich kół wymieniłem na swój koszt bo zbyt późno to zgłosiłem.Mogę jednak stwierdzić, że nie spędziłem zbyt dużo czasu na naprawy usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi