Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016

Tomek, 4 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,71
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Samochód robi wrażenie z uwagi na wygląd. Pomimo wielu zalet ma jednak tez wiele wad. Jeśli miałbym kupić mazdę 6 ponownie to na pewno z silnikiem 2.5 AT i w wersji po drugim lifcie czyli po 2018r. Tam dopracowano te elementy które najbardziej mnie irytowały w tym samochodzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ekonomiczny i niezawodny. Cicho pracuje. Trochę irytujący dźwięk podczas przyspieszania. Żeby poczuć 165 KM trzeba go zakręcić wysoko. Przydałaby się wersja 2.0 turbo z dobrym automatem.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia w manualu - zwłaszcza 1 i 2 ale to normalne przy 6-biegowych skrzyniach. Czasami szarpie podczas zmiany biegu. Drążek głośny w obsłudze - wydaje nieprzyjemny dźwięk. Zdarza się że ciężko trafić z dwójki w trójkę. Dla porównania w toyocie auris czy avensis biegi zmieniają się idealnie - miękko, cicho i bez szarpnięć.
4,0
Układ jezdny
Duży plus za jazdę w zakrętach. Auto jedzie jak po sznurku. Gorzej na prostej przy dużych prędkościach. Przy wietrze bocznym trzeba mocno trzymać kierownicę bo bardzo rzuca. Elektryczne wspomaganie bardzo irytujące - przy maksymalnym skręcie wyczuwalny bardzo duży opór.
4,0
Karoseria
Póki co ok, choć lakier podatny na zarysowania. Ciekawe jak kwestia rdzy za kilka lat. Denerwuje też blaszany dźwięk zamykanych drzwi.
Komfort
2,0
Widoczność
Jestem wysoki i olbrzymie lusterko wsteczne mocno ogranicza mi pole widzenia. Za lusterkiem jest sporo sensorów, które również sporo zasłaniają. Grube słupki A i cofnięte do tyłu lusterka boczne irytują. Trzeba dość konkretnie obrócić głowę żeby zerknąć w lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o deskę rozdzielczą to wszystko jest na swoim miejscu i wygląda dobrze (stylistyka taka trochę niemiecka w poliftowej wersji). Drażni podłokietnik, który jest za krótki oraz jakość materiałów - plastiki na kierownicy i klamki udające aluminium oraz piano black wokół drążka zmiany biegów zbierające kolejne zarysowania.. no i skórzana tapicerka oraz obszycie kierownicy - po kilku tys. km wyglądają jak w audi po 200k km.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa w gorące dni musi chodzić na wysokich obrotach a i tak nie nadąża z chłodzeniem. Przy objazdówce po Toskanii klima nie zdała egzaminu. Odparowanie szyb w deszczowe dni też zajmuje dużo więcej czasu niż w innych autach którymi jeździłem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba moje największe rozczarowanie - duży samochód a tak niewygodny dla wysokiego kierowcy (195cm). Mazda w wersji bez szyberdachu ale i tak przy maksymalnie obniżonym fotelu prawie dotykam głową sufitu. Fotele są straszne - krótkie siedziska męczą nawet na krótkich przejazdach, brak trzymania bocznego. Nie mogę dostosować ustawienia tak jak lubię czyli siedzieć nisko, mieć dość wyprostowane nogi i kierownicę na lekko zgiętych rękach. Gdy odsunę fotel pod siebie to ledwo sięgam kierownicy i drążka zmiany biegów. Duży plus za miejsce z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Wiem, że to nie premium ale przy prędkościach autostradowych brak komfortu akustycznego. Szumy dobiegające z okolic lusterek bocznych już przy prędkości 80km/h. Nagłośnienie Bose - dramat - boję się pomyśleć jak brzmi to standardowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynie wysokie koszty ubezpieczenia ale przy nowym samochodzie to nic dziwnego. Przeglądy w rozsądnej cenie. Póki co auto bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda w najwyższej wersji jest dość tania biorąc pod uwagę jak bogate ma wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanizm składania lusterek - wymieniono na gwarancji. Schodzący lakier bezbarwny z felg - również cały komplet wymieniono na nowe. Wymieniona też uszczelka pokrywy zaworów która okazała się nieszczelna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Największa zaleta tej marki to niezawodność (silniki benzynowe)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016