Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018

DAWID, ponad rok temu
Silnik 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezproblemowy i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : 2 razy wymiana tarcz to chyba lekka przesada. Auto używane w 90% w trasie - spokojna jazda.
4,0
Całokształt
Całkiem przyzwoity samochód, komfortowy w trasie i w miarę ekonomiczny na mieście. Dobry silnik wolnossący pozwala spokojnie przemierzać kilometry bez ryzyka awarii jakiś turbosprężarek czy innych udziwnień downsizingowych. Porządne 2,5 L w R4 może nie brzmi jak V8 ale zapewnia przyzwoity kompromis pomiędzy zużyciem paliwa, a wystarczającymi osiągami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezwaryjny, wystarczający by bezpiecznie podrózować w trasie i bez stresu wyprzedzać.
4,0
Skrzynia biegów
Zwykła , klasyczna 6. Mimo tego co mówi ASO, należy wymieniać w niej olej i to regularnie, w przeciwnym razie awaria jest tylko kwestią czasu. Ja zrobiłem pierwsza wymianę po 100 tys na własny koszt bo ASO twierdzi, że producent nie zaleca wymiany oleju wcale...Potem kolejne wymiany co 60 tys i wszystko jest ok. Pierwsze symptomy to delikatne szarpanie przy niższych ( 60-80) prędkościach.
4,0
Układ jezdny
Komfortowa, umiarkowanie miękka limuzyna. Nie jest to Arteon ale tez nie Camry. Tak pomiędzy. Dla mnie w sam raz.
5,0
Karoseria
Zero rdzy po 3 latach. ładna bryła nadwozia, wziąż się podoba.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie. Na szczęśćie kamery wokół pomagają w parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku, ale przesiadka z VW lub Skody wymaga przyzwyczajenia, bo tu jest japońska mysl techniczna, do której trzeba sie przyzwyczaić, potem jest już bezpoleśnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sedan jest większy od kombi, w środku 4 pasażerów po 180 cm każdy, siedzą wygodnie. lepiej niż w Passacie ale do Superba to troszkę brakuje.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w Superbie lub Passacie. Jedynie w trakcie przyspieszenia silnik lubi zawyć ale potem skrzynia nadrabia biegami i zalega cisza i spokój. W trasie w przedziale 130-150 km/h jest cicho i można spokonie rozmawiać przez telefon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SW sumie to nie miałem żadnej awarii. Po 200 tys parę razy zapalił się check engine bez wyraźnego powodu- nic się nie działo, żaden spadek mocy czy tryb serwisowy się nie ujawnił. Zatankowałem paliwo na innej stacji i zgasła kontrolka- tyle.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto za 186 PLN cennikowo w najbogatszej wersji wyposażenia- myślę, że nawet Skoda tyle nie daje za ten pieniądz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Musiałem wymienic 2 razy tarcze i klocki z przodu podczas tych 200 tys. Prawe lusterko przestało się składać po zamknięciu pojazdu. Jak jest bardzo zimno to wyświetlacz na konsolu lubi zaspać ale potem się budzi. Tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych poważnych usterek nie miałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2018