Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV Facelifting

Tomasz M, 4 lata temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-5 I SUV Facelifting 2.2 SKYACTIV-D  175KM 129kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,36
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : nie jest to krążownik, który się buja na drodze jak tankowiec na morzu. I to jest akurat bardzo dobrze.
Karoseria : po prostu piękna linia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : po prostu lipa- silnik kompletnie nieudany.
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Auto głośne, jazda z prędkością powyżej 120 km/h męcząca. Hamulce bardzo słabe, podatne na przegrzanie nawet z rekomendowanym przez Mazdę zestawem EBC (tarcze turbo groove i klocki yellow stuff). Zestaw multimedialny powolny w działaniu i rozłączający Bluetooth. Po 8 000 km awaria czujników parkowania, po 15 000 padło całe sprzęgło, po 70 000 piasta koła, przy 85 000 czujnik ciśnienia w układzie wydechowym. Od czasu do czasu aktywny tempomat zgłasza awarię, po ponownym uruchomieniu auta problem na jakiś czas znika. Żałosna pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy, maska bez siłowników. Brak spryskiwaczy reflektorów (nie ma ich w ogóle w ofercie!), klapa bagażnika unosi się na jakieś 175 cm, więc trzeba się uważać. Brak możliwości ustawienia automatycznego blokowania zamków po ruszeniu, trzeba zamykać ręcznie- jak w starym gracie. Niezły za to zestaw Bose, o ile szybko nie jedziesz.
Wrażenia
3,0
Silnik
o ile mocy jest w miarę ok, to kultura pracy "dyskusyjna". Plus to szeroki zakres obrotów, nie dostaje zadyszki aż do 5000 obr./min. Mega irytujący proces wypalania DPF- pojawia się wtedy MEGA turbo dziura, a zużycie paliwa wzrasta dwukrotnie. Wypalanie jest co około 400-500 km, więc często. Komputer wylicza sam częstotliwość wymiany oleju, więc przejechanie więcej niż 10 000 od wymiany to niezły sukces. OK- wymiana oleju co 30 000 to gruba przesada, ale 10 000 to też jakby trochę mało.
4,0
Skrzynia biegów
bez szału, ale i daleko do ideału. Na zimno trochę "ciężka", później jest lepiej.
4,0
Układ jezdny
dość twardo zestrojone zawieszenie, ale za to przewidywalne w zakręcie i przy szybkiej zmianie kierunku jazdy. Spory skok, nie dobija nawet przy sporym obciążeniu. Jeden z mocniejszych punktów auta.
5,0
Karoseria
Po tym okresie nie ma śladów korozji, lakier ok, bez rys i przebarwień.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość szeroki słupek D. Dobrze wyczuwalny przód, z tyłu kamera więc bez problemu (o ile jest oczywiście czysta i coś pokazuje).
3,0
Ergonomia
Pokrętło zestawu multimedialnego w niezbyt wygodnym miejscu, tylna kanapa bez żadnej regulacji, brak nawiewów na tył. Miejsca wystarczająco nawet dla kogoś o wzroście do 190 cm. W bagażniku nie ma ANI JEDNEGO haczyka na zakupy. Gniazdo ładowania trudno dostępne (jest w podłokietniku).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak uwag, działa OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
i przód i tył dość przestronny jak na tą wielkość auta.
2,0
Wyciszenie
w modelu z silnikiem benzynowym jest znacznie ciszej, diesel to koszmar.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny serwisu akceptowalne, części zamienne też w miarę OK.
2,0
Stosunek jakość/cena
to nie jest segment premium, a ceny Mazdy są już blisko. Za blisko.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło przy 15 000, piasta 70 000. Obie awarie unieruchomiły samochód na kilka dni.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV Facelifting