Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Przemysław, ponad rok temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
2,29
46% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Miało być super a wyszło jak zwykle. Ale do brzegu. Samochód ma wiele zalet ale jego awaryjnosc jest przerażająca. Pierwszy problem byl drobnostką lecz problematyczna. Uszkodzony czujnik biegu P. Niestety samochod krzyczal aby wrzucic na P i nie pozwalal go zamknąć stąd przez kilka dni stal na parkingu otwarty. Kolejny problem to glosna praca ukladu jezdnego. Na gwarancji wymieniono dyfer oraz reduktor - stwierdzone opilki w oleju (przebieg okolo 70k jazda raczej delikatna). Później okolo 100K zrobilo sie poważnie gdyz automat zaczął glosno pracowac. Rozpadlo się w nim łożysko. Mazda nie przewiduje naprawy tej skrzyni i zaleca wymiane - wada konstrukcyjna. Lozysko bylo nieoznakowane i nie wystepuje jako czesc wymienna... na szczescie magikom udalo sie po wymiarach odnaleźć takie po wymiarach. Po wyjeździe z serwisu samochod stracił ogrzewanie. Przyczyna byl oryginalny plyn, ktory doprowadzil do zamulenia ukladu. To nie jest jednostkowy przypadek. Widzialem biuletyn mazdy gdzie ten problem był opisany z procedurą czyszczenia dla bardzo wielu modeli. Nespelna 10K później zglupiala elektronika skrzyni co uniemozliwilo dalsza jazdę. Restart systemów kasowanie błędów w serwisie i działa. Nastepnie doszedł problem z uruchamianiem. Coś w elektryce nie kontaktuje i juz kilkukrotnie samochodu nie udalo się uruchomic. Podsumowując koszty uzytkowania tego samochodu są ogromne -podobno problem nie dotyczy napędu na 1 oś. Kolejny problem z ktorym mazda sobie nie poradziła to korozja. Teraz troche pozytywów. Skrzynia jak działa to pracuje bardzo ladnie i inteligentnie. Silnik super a zużycie paliwa bardzo przyzwoite. Srednio wg komputera 9L. Podsumowując marketingowo produkt super ale jakościowo słabiutko. W domu jest też honda accord i jakosciowo no moze poza korozją to zupelnie inna bajka. Ja ze swojej strony nie polecam. Wielkie rozczarowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i ekonomiczny
1,0
Skrzynia biegów
Padla przy przebiegu 100K
4,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Ruda
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Tylna kanapa niezbyt wygodna brak nawiewu
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problem z oryginalnym plynem powodujacy zamulenie ukladu. Duża nieoficjalna akcja serwisowa. Z tylu brak wentylacji...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Odelzenie konstrukcji ograniczylo wygluszenie co powoduje halas we wnetrzu.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów, uklad przeniesienia napedu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV