Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

prosac@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Szybkość reakcji na ruchy kierownicą, precyzja prowadzenia, oraz całkowicie wystarczająca pojemność bagażnika.
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka samochodu do jazdy głównie samemu - to trudno o lepsze auto za podobne pieniądze. Trzeba tylko się zdecydować na kilka wyrzeczeń (bagażnik, tylko 2 osoby)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo szybko wkręca się na obroty, można go kręcić do 7100rpm. Zapewnia dość dobre osiągi jak na 110KM, ale po pewnym czasie zaczyna jednak subiektywnie brakować mocy
5,0
Skrzynia biegów
Moja jest 5-ci biegowa. Doskonała precyzja zmiany biegów. Krótki skok, dźwignia jest pod ręką.
5,0
Układ jezdny
Kupiłem auto na felgach 17" - to trochę za dużo do tego auta i odbiło się to na komforcie i stanie zawieszenia (standardowego). Przy takich kołach warto zainwestować w lepsze amortyzatory. Teraz auto jest na 16", trochę większy profil opon 195/45 - trzeba uczciwie powiedzieć, że szybkość reakcji już nie ta co wcześniej, ale da się jeździć po mieście bez strachu o kręgosłup i plomby w zębach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze złożonym dachem dokładnie taka jak idąc pieszo - widać wszystko. Po postawieniu dachu jest trochę gorzej. Zwłaszcza jeśli trzeba patrzeć po skosie do tyłu (wyjeżdżając z miejsca parkingowego) - wtedy nic nie widać. Tylna szyba jest jednak wystarczająco duża (prawie 2x większa niż np, w S2000). Problemem jest jeszcze widoczność sygnalizatorów na światłach - nie można podjeżdżać zbyt blisko
5,0
Ergonomia
Brakuje jedynie nieco więcej miejsca na lewą nogę. Jedyny ergonomiczny zgrzyt to otwierany schowek i cup-holder w podłokietniku. nie sposób z nich korzystać podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie daję najwyższej noty, bo mam auto bez klimy i strasznie parują szyby podczas deszczu. Co prawda musi być duża różnica temperatur - jesienią paruje mniej niż latem, ale aż się boję jak to będzie w zimie. Poza tym układ nawiewów jest bardzo wydajny, bardzo szybko jest w stanie nagrzać wnętrze. Szkoda, że nie daje rady go schłodzić, Ale od czego jest zdejmowany dach. Z wielką frajdą jeździ się nawet przy bardzo niskich temperaturach, z otwartym dachem i włączonym ogrzewaniem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma się co oszukiwać - pudzian się nie zmieści. Ja mam 176cm i fotela nie odsuwam całkowicie do tyłu. Brakuje nieco miejsca na szerokość w okolicy kolan. Poza tym tunel bardzo się nagrzewa od skrzyni biegów - więc w lecie jest dodatkową grzałką.
4,0
Wyciszenie
Z otwartym dachem jest nieźle, ale po jego podniesieniu robi się głośniej. Teraz z trudem wyobrażam sobie trasę 500km. Robię spokojnie 200 i jest w miarę OK. Trzeba mieć dobre audio i wyciszenie wtedy jest git.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 8 letnią konstrukcję i pojemność to jest raczej Ok, tego się spodziewałem. Na trasie ekonomiczniej jest jechać 130kmh niż 110.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to auto, o które trzeba dbać. Kanaliki odprowadzające wodę trzeba czyścić regularnie. Oleje - najwyższej jakości. Przy odrobinie zachodu odwdzięcza się niezawodnością. Jedyna awaria dotychczas - przepalona żarówka oświetlenia wnętrza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 II